درمان درد کلیه


یک دستور گیاهی برای درد کلیه

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان درد کلیه آن ها ملاقات می کنند.

یک دستور گیاهی برای درد کلیه

علائم «عفونت کلیه» و درمان گیاهی درد کلیه

سنگ کلیه یکی از شایع ترین بیماری های دستگاه ادراری است که بسیاری از مردان در سراسر جهان حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه می کنند. این بیماری اغلب در اثر رسوب و تجمع کلسیم و تشکیل کریستال یا سنگ در کلیه ها ایجاد می شود. حرکت این سنگ ها در کلیه ها به ویژه در مجاری ادراری اغلب با درد و بی قراری شدید همراه است. به همین دلیل است که مردان فکر می کنند درد سنگ کلیه کشنده ترین درد زندگی آنهاست.

اگر کمردرد ناگهانی دارید، ممکن است عفونت کلیه داشته باشید. اگرچه بسیاری از این دردها درد کلیه نیستند، اما در برخی موارد مربوط به اندام های داخلی بدن به ویژه مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه، عفونت یا سایر بیماری های کلیوی است. گاهی اوقات این دردها درست در ناحیه کشاله ران – در ناحیه بین آخرین دنده و باسن است. درد ملتحمه معمولاً در یک طرف بدن قوی است و به صورت موجی می آید و می رود. گاهی اوقات درد به باسن و کشاله ران سرایت می کند.

اگر درد مربوط به کلیه ها باشد، ممکن است علائم دیگری مانند درد هنگام ادرار، تب و گزگز همراه با خون در ادرار وجود داشته باشد، اما ممکن است خون در ادرار با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد. حتی اگر کوچکترین شک دارید که درد شما درد کلیه است، باید برای درمان با پزشک مشورت کنید.

داروهای گیاهی زیر را می توان تحت نظر پزشک یا متخصص به عنوان درمان کمکی استفاده کرد:

آب درمانی

برای رهایی از درد کلیه آب فراوان بنوشید. نوشیدن آب کافی نه تنها از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند، بلکه باعث دفع سنگ کلیه از طریق مجرای ادرار می شود. آب ادرار را رقیق کرده و از رسوب املاح و مواد معدنی در کلیه ها جلوگیری می کند. اما مهم است که نوشیدن آب فراوان می تواند به سرعت درد کلیه را تسکین دهد. برای این منظور به محض احساس درد شدید در کلیه ها شروع به نوشیدن آب تصفیه شده کنید. ممکن است لازم باشد 1 تا 1.5 لیتر آب بنوشید. آب درمانی به ویژه در تسکین درد کلیه ناشی از سنگ و عفونت کلیه موثر است.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد قرص دی اتیل استیل بسترول

آب لیموی تازه

آب لیمو یکی از بهترین درمان ها برای سنگ کلیه و تسکین درد است. اسید استیک موجود در مرکبات، مانند لیمو، سنگ کلیه را حل می کند. اما برای این کار فقط باید آبلیموی تازه و طبیعی بنوشید و نوشیدنی های لیمو مصنوعی چنین تاثیری ندارند. برای این کار، روز را با نوشیدن یک لیوان آب مخلوط با آب لیموی تازه شروع کنید. برای درد شدید چهار قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید. اگر بدن شما به این درمان پاسخ دهد، درد باید در عرض 20 دقیقه از بین برود. علاوه بر این می توانید 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون به این مخلوط اضافه کنید.

چای قاصدک

قاصدک خاصیت ادرار آور دارد، به این معنی که مقدار ادرار را افزایش می دهد. بنابراین استفاده از آن می تواند سنگ کلیه را از بین ببرد و درد کلیه را تسکین دهد. علاوه بر این، قاصدک باعث افزایش جریان خون به کلیه ها می شود. برای این منظور 1 تا 2 قاشق چایخوری برگ قاصدک را در یک فنجان آب جوش ریخته و به مدت ده دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. سپس محلول را صاف کرده و بنوشید. می توانید هر روز ۲ تا ۳ فنجان چای قاصدک بنوشید.

چای تخمه هندوانه

ادرار آور موثری است و برای تحریک کلیه ها برای دفع ادرار بسیار مناسب است. در واقع، اگر کلیه ها به اندازه کافی فعال نباشند، تخمه هندوانه می تواند کلیه ها را تحریک کند. برای این منظور یک قاشق غذاخوری تخمه هندوانه (ساییده شده) را با دو فنجان آب جوش بریزید. محلول را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. این چای را سه بار در روز بنوشید.

بیشتر بخوانید  طب فشاری و درمان قطعی یبوست

دانه کرفس

دفع مواد زائد در کلیه ها را افزایش می دهد. برخی از مطالعات پزشکی در چین نشان داده است که کرفس میزان ادرار را افزایش می دهد و در نتیجه درد کلیه را تسکین می دهد. اسانس کرفس خاصیت ضد قارچی دارد و در از بین بردن باکتری ها بسیار موثر است. بنابراین برای درمان عفونت کلیه بسیار مفید است. برای این کار یک قاشق غذاخوری دانه کرفس آسیاب شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید خنک شود. محلول را صاف کرده و بنوشید. این چای را یک بار در روز و سه روز در هفته بنوشید.

هشدار: از آنجایی که کرفس می تواند رحم را تحریک کند، زنان باردار نباید از دانه های کرفس استفاده کنند. اما برای تسکین دردهای قاعدگی بسیار مفید است.

کلاله ذرت

اگر سنگ کلیه یا عفونت دارید، ادرار دردناک است و چای نشاسته ذرت درد را تسکین می دهد. بسیاری از مطالعات خواص ادرارآور و ضد باکتریایی کلاله ذرت را نشان داده اند. کلاله های ذرت خشک را می توانید در فروشگاه های داروهای گیاهی پیدا کنید.

چربی خردل

گاهی اوقات به جای درد، کلیه ها را احساس می کنید. استفاده از چربی خردل یا پودر دانه خردل این حساسیت را از بین می برد. برای این منظور خردل را روی پوست تمیز ناحیه کلیه بمالید تا گرما را در آن قسمت احساس کنید. از این پماد برای کودکان زیر 6 سال استفاده نکنید.

———————————————— ———————–

درمان درد کلیه

درمان درد کلیه

یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان درد کلیه لیمو است. برای تسکین درد کلیه، بسته به قدرت بیمار، روزانه پنج تا هفت عدد لیموترش بخورید. در هفته اول هر روز یک عدد لیموترش بخورید و ده دقیقه بعد از حمام صبح ناشتا با کمی آب میل کنید. در هفته دوم باید آب دو عدد لیمو را به همین ترتیب بنوشید. این کار باید تا هفته هفتم ادامه داشته باشد که تعداد لیموترش ها به هفت عدد در روز می رسد.

بیشتر بخوانید  راه های ساده برای پیشگیری از سرماخوردگی در پاییز

معمولا برای درمان درد کلیه و همچنین تقویت کلیه ها از رژیم های غذایی خاصی استفاده می شود که در طی آن فقط آب انگور، لیمو و آب معدنی مصرف می شود. یکی از مهم ترین و موثرترین این رژیم ها، رژیم پیاز است که معمولا در فصل بهار و زمانی که میوه های فوق در بازار موجود نیست، مصرف می شود. رژیم پیاز در مواقعی تجویز می شود که بدن نیاز به تخلیه و دفع سموم دارد یا بافت های بدن افراد چاق پر از آب است و باید آب آن تخلیه شود.

* روغن بادام در گرما و سرما معتدل است و مصرف آن برای افرادی که قطره ادرار دارند مفید است و به دفع سنگ های ادراری کمک می کند.

* روغن کنجد نیز خاصیت کنجد دارد و در رفع سوزش ادرار موثر است.

مارچوبه سنگی شکننده در مثانه، پاک کننده کلیه ها، ادرار آور و از بین برنده بیماری های کلیه و مثانه است.

سیر ادرار آور است و برای کسانی که ادرارشان قطره قطره بیرون می آید مفید است و سنگ کلیه را دفع می کند.

* کرفس ادرار آور است و کلیه و مثانه را تمیز می کند و سنگ های مثانه را از بین می برد.

کنگر دستگاه گوارش را تقویت می کند و برگ های آن ادرار آور است.

شوید نیز ادرار آور است و برای دفع سنگ کلیه و مثانه مفید است و درد کلیه و مثانه را بهبود می بخشد.

نعناع همچنین ادرارآور است.

———————————————— ———————–

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید