درمان دردهای قاعدگی


چگونه دردهای قاعدگی را کاهش دهیم؟

برای اطلاعات بیشتر از داروهای مسکن در بارداری با دلگرم کننده با من باش.

درمان درد در دوران بارداری

کاهش درد در دوران قاعدگی

گرفتگی های قاعدگی

یکی از بزرگترین مشکلات زنان در این دوران.

دردهای قاعدگی ظاهر درد شدیدی شبیه سوزش سر دل در دوران قاعدگی است. این درد می تواند در عرض یک یا دو سال پس از قاعدگی شروع شود و در طول قاعدگی کم و بیش منظم رخ دهد که در این صورت به آن درد اولیه قاعدگی می گویند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که کلسیم و ویتامین D در پیشگیری از علائم قبل از قاعدگی که به عنوان علائم قبل از قاعدگی شناخته می شوند بسیار موثر هستند.

محققان دانشگاه ماساچوست اخیراً بیش از 3000 زن را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند رژیم غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D می تواند به کاهش علائم این سندرم کمک کند. محققان معتقدند افرادی که به اندازه کافی غذاهای غنی از ویتامین D و کلسیم مانند شیر و پنیر و سایر لبنیات و همچنین جوانه و کلم بروکلی مصرف می کنند، کمترین علائم را دارند. به گفته این محققان، دلیل کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی با این مواد، افزایش سطح هورمون های زنانه مانند استروژن و کاهش همزمان پروژسترون است.

درمان درد در دوران بارداری

درمان دردهای زیر شکم در دوران قاعدگی

اسیدهای چرب بیشتری بخورید

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف این اسیدهای چرب که عمدتاً در غذاهایی مانند ماهی، مغزها مانند گردو، بادام یا دانه هایی مانند کنجد وجود دارد، علائم دیسمنوره (درد در دوران قاعدگی) را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید یک هفته قبل از قاعدگی بخورید

بیشتر بخوانید  آیا پیرونی (بیماری جنسی مردانه) قابل درمان است؟

یک هفته قبل از شروع قاعدگی بهتر است از اسفناج (می توانید آن را بخارپز کنید و با ماست که بسیار هم خوشمزه است میل کنید)، تمشک و مغزها استفاده کنید.

همچنین هنگام پخت بیشتر از زعفران، رازیانه، ترخون، تره، موسیر، فلفل سیاه، دارچین و پوست پرتقال استفاده کنید.

یک نوشیدنی خاص بنوشید

برای کاهش درد در دوران قاعدگی می توانید از دم کرده های مخصوص استفاده کنید دم کرده بابونه، سنبل الطیب و گل گاوزبان، تمشک و گل رز در کاهش درد قاعدگی و ایجاد آرامش بسیار موثر است. می توانید هر کدام از این نوشیدنی ها را جداگانه تهیه کنید و در دوران قاعدگی به دلخواه مصرف کنید.

لازم به ذکر است که این عرقیات گیاهی در واقع گنجینه ای از علم پزشکی شرقی است که از ما به ارث رسیده است و در صورت مصرف به جای آن می توانید سود زیادی ببرید.

مکمل های منیزیم مصرف کنید

برخی از زنان به دلیل سطوح پایین منیزیم در خون، دردهای قبل از قاعدگی را تجربه می کنند. بنابراین توصیه می شود هفته ای قبل از قاعدگی مصرف 500 میلی گرم منیزیم به اضافه 50 میلی گرم ویتامین B6 را در روز شروع کنید که برای کاهش درد و گرفتگی معده (تحت نظر پزشک) بسیار مفید است.

لیستی از غذاهای حساسیت زا برای خود تهیه کنید

احتمالاً تا به حال متوجه شده اید که یک هفته قبل از قاعدگی نسبت به برخی مواد غذایی حساس شده و واکنش نشان می دهید که گاهی اوقات ناراحتی شما را در دوران قاعدگی بدتر می کند. بنابراین توصیه می کنیم فهرستی از این مواد غذایی تهیه کنید و از مصرف آنها در دوره های بعدی خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  قطره سالويگل چه کاربردی دارد؟

از ورزش و تمرینات ذهنی غافل نشوید

برخلاف قبل که به استراحت توصیه می شد، در طب چینی توصیه می شود ورزش های جسمی و ذهنی متوسط ​​و متوسط ​​(مانند تمرینات تای چی، یوگا) را انجام دهید که به شما کمک می کند آرامش و تعادل بیشتری داشته باشید.

مصرف نمک و کافئین خود را محدود کنید

ممکن است تمایل زیادی به خوردن این مواد داشته باشید، اما باید بدانید که مصرف این مواد در دوران قاعدگی در تشدید مشکلات شما بسیار موثر است و اگر واقعا نمی توانید در برابر آن مقاومت کنید، حداقل آن ها را در حد اعتدال و کمی مصرف کنید.

یک نفس عمیق بکش

زمانی که بسیار ناراحت و مضطرب هستید، پنج نفس عمیق بکشید و بازدم را از طریق بینی انجام دهید. متوجه خواهید شد که در تسکین درد و علائم بسیار موثر است.

درمان درد در دوران بارداری

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید