درمان خانگی عوارض پوستی پسوریازیس


پوست ملتهب به نام پسوریازیس

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان پسوریازیس پوست آن ها ملاقات می کنند.

 درمان قطعی پسوریازیس: پسوریازیس درمان قطعی

پسوریازیس یک بیماری التهابی پوستی است

ناشی از اختلال در سیستم ایمنی بدن است. این بیماری که در طب سنتی به عنوان طب سنتی شناخته می شود، به اشکال مختلف خود را نشان می دهد و در هر سنی ممکن است بروز کند. در برخی افراد به صورت ضایعات برجسته روی پوست با لبه های صورتی مایل به قرمز ظاهر می شود. که در برخی موارد حداقل تمام بدن یک فرد را می پوشاند.

و پس از خشک شدن لایه های سطحی پوست، قسمت های مرده پوست کنده شده و به صورت فلس های نقره ای می ریزند. در برخی دیگر، ترک های دردناکی در سطح پوست دیده می شود. همچنین روی کف دست یا کف پا تاول هایی وجود دارد که می تواند از آن چرک نشت کند. علائم همچنین شامل خارش پوست، درد مفاصل و ناخن های ضخیم و تغییر یافته است. این علائم بیشتر در آرنج ها، زانوها و ناخن ها دیده می شود.

درمان خانگی عوارض پوستی پسوریازیس

علل پسوریازیس

علل این بیماری پوستی در افرادی که زمینه ژنتیکی این بیماری یا بیماری خودایمنی دارند بسیار گسترده و متفاوت است. خطر افزایش می یابد. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی، چاقی، غذاهای اسیدی، الکل، سیگار، عدم تعادل هورمونی، ترس، استرس های روانی و محیطی، عفونت ها، کمبود نور خورشید بر روی پوست، استفاده از داروهایی مانند کلروپروپامید، لیتیوم، پراکتولول و… . خودایمنی پوست یکی از علل این بیماری است.

چربی های حیوانی و هیدروژنه، بسیار مضر برای مبتلایان به پسوریازیس:

یکی از دلایل اصلی این بیماری اختلال در متابولیسم اسید آراشیدونیک است. در واقع افراد مبتلا به این عارضه دارای مقدار زیادی لوکوترین در لایه های مختلف پوست خود هستند که از اسید آراشیدونیک تولید می شود و باعث التهاب می شود. بنابراین، حذف اسید آراشیدونیک از رژیم غذایی که در چربی های حیوانی وجود دارد، توصیه می شود. چربی های حیوانی در گوشت، پیه، شیر، کره و تخم مرغ یافت می شود. غذاهای حاوی روغن های گیاهی هیدروژنه و همچنین غذاهای سرخ شده باید از رژیم غذایی افراد مبتلا به پسوریازیس حذف شوند، زیرا علائم التهاب را بدتر می کنند.

بیشتر بخوانید  مزایای مصرف قرص کلسیم + ویتامین D

از قهوه، چای، نوشابه، شیر و فست فود خودداری کنید. همچنین از غذاهای تصفیه شده حاوی مواد نگهدارنده مانند کنسروها، کمپوت ها، آب میوه ها و نوشیدنی های صنعتی، نان سفید، کیک و شیرینی های صنعتی، شکر سفید و غیره خودداری کنید.

درمان خانگی عوارض پوستی پسوریازیس

چه روغن هایی برای مبتلایان به پسوریازیس بهتر است؟

به طور کلی، رژیم غذایی کم چرب و کم چربی اشباع، تاثیرات بهتری در درمان این بیماری دارد. چربی های مربوط به گوشت باید حذف شوند. و برای پخت و پز بهتر است از روغن های گیاهی مانند روغن سویا، آفتابگردان و روغن کنجد استفاده شود. زیرا دانه های این گیاهان دارای مواد مفیدی در درمان این بیماری پوستی هستند. روغن جگر ماهی کاد و ساردین که حاوی امگا 3 هستند بهترین روغن ها برای درمان این بیماری هستند.

درمان خانگی عوارض پوستی پسوریازیس

در اینجا چند درمان خانگی برای این بیماری مزمن پوستی وجود دارد:

  • یک کرم غلیظ بمالید

آیا به دنبال راهی برای کاهش خارش پوست هستید؟ کرم های غلیظ می توانند در این مورد به شما کمک کنند. سعی کنید از یک کرم غلیظ روی ضایعات پوستی استفاده کنید. این کار زخم را التیام می بخشد و قرمزی پوست شما را کاهش می دهد کرم غلیظ درمان پسوریازیس و علائم آن را آسان می کند.

  • سرکه سیب طبیعی برای پوست سر

استفاده از سرکه سیب راه خوبی برای درمان پسوریازیس سر است. محلول را چند بار در هفته روی برخی از قسمت‌های پوست سر بمالید، خراش‌های ناشی از پسوریازیس پوست سر را از بین می‌برد و باعث خشکی التهاب پوست سر می‌شود. پسوریازیس و بثورات آن به راحتی با این روش درمان می شوند.
در نواحی ترک خورده و خونریزی از سرکه سیب استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث سوزش شود.

بیشتر بخوانید  از خواص تغذیه ای بلدرچین چه می دانید؟

زمانی را خارج از روز و زیر نور خورشید بگذرانید. نور خورشید بهترین درمان برای پسوریازیس است. کرم ضدآفتاب را روی نواحی بدون پسوریازیس بمالید و روزی 5 یا 10 دقیقه زیر آفتاب بگذارید. بیش از حد خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید، نور زیاد خورشید می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

  • حمام با نمک دریا

آیا به دنبال راهی برای تسکین خارش پوست هستید؟ وان آب گرم با نمک دریا و سولفات منیزیم می تواند به درمان پسوریازیس کمک کند. بدن خود را به مدت 15 دقیقه در حمام نمک قرار دهید و پس از شستشوی بدن، ضایعات پوستی را از مرطوب کننده استفاده کنید.

این ماده پاپریکا را تند می کند و در فلفل تند وجود دارد. محققان می گویند که درد، التهاب و قرمزی را کاهش می دهد. این ماده در برخی از کرم ها نیز وجود دارد و این کرم ها برای درمان پسوریازیس مفید هستند. البته هنگام استفاده از این کرم ها احساس سوزن سوزن شدن می کنید.

تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه از عود و تشدید پسوریازیس جلوگیری می کند و نقش مهمی در درمان پسوریازیس دارد. از این ماده در وعده های غذایی و چاشنی غذاها برای کمک به درمان پسوریازیس استفاده کنید.

این گیاه بومی استرالیا است. اما برای تهیه این گیاه لازم نیست وارد آن دسته بندی ها شوید. شامپوهای حاوی این گیاه در بازار موجود است و استفاده از آنها به درمان پسوریازیس پوست سر کمک می کند.

  • جذب در جو

این یک راه طبیعی برای درمان پسوریازیس و تسکین پوست است. مقداری جو را با آب گرم داخل وان بریزید و مدتی با جو در این آب داغ بنشینید تا پوست التیام یابد. برای جلوگیری از تحریک پوست حتما از آب ولرم استفاده کنید.

  • مدیتیشن و یوگا
بیشتر بخوانید  چه مقدار پروتئین برای بدن لازم است ؟

کاهش استرس می تواند به کاهش علائم کمک کند. یوگا بهترین درمان برای پسوریازیس است، به خصوص اگر از آرتریت پسوریاتیک رنج می برید و از درد رنج می برید. یوگا درد مفاصل را تسکین می دهد و دامنه حرکتی شما را افزایش می دهد.

  • در این مناطق جمع شوند

هنگام خواب یا زمانی که می توانید، به نواحی پوست مبتلا به پسوریازیس مرطوب کننده بزنید، سپس آنها را با پلاستیک یا دستکش بپوشانید و سپس لباس های تنگ بپوشید تا مرطوب کننده بتواند به درستی عمل کند و مناطقی از پوست مبتلا به پسوریازیس را بپوشاند. تحت درمان. حفظ رطوبت پوست یک راه مفید برای درمان پسوریازیس است.

  • اسیدهای چرب امگا 3

این اسیدهای چرب با التهاب و تورم مبارزه می کنند این اسیدهای چرب در ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن، ساردین و قزل آلا یافت می شوند. می توانید اسیدهای چرب امگا 3 را از این مکمل های ماهی یا روغن ماهی دریافت کنید. امگا 3 به درمان پسوریازیس کمک می کند، اگرچه مطالعات هنوز نشان نداده اند که امگا 3 چقدر برای درمان پسوریازیس مفید است.

این نام کمی اشتباه است، این گیاه همیشه سبز است. نام رسمی این گیاه Mahonia aquifolium است. کرمی بخرید که حاوی 10 درصد انگور اورگان باشد. استفاده از این کرم ها نقش موثری در درمان پسوریازیس دارد.

  • رژیم غذایی مدیترانه ای

این برنامه غذایی بر ماهی، سبزیجات و میوه ها و غلات کامل تمرکز دارد. یک مطالعه نشان می دهد که این رژیم غذایی در درمان پسوریازیس موثر است.

تحقیقات نشان می دهد که این گیاه می تواند پسوریازیس را بهبود بخشد و نقش موثری در درمان پسوریازیس داشته باشد. آلوئه ورا یک گیاه ضد التهاب است و به کاهش قرمزی کمک می کند. برای تسکین علائم پسوریازیس، ژل یا کرم آلوئه ورا 0.5% را روی ضایعات پوستی بمالید.

درمان خانگی عوارض پوستی پسوریازیس

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید