درمان خانگی طاسی سر(کچلی)


درمان طاسی سر

ریزش مو یکی از ناراحت کننده ترین مسائلی است که یک فرد در دوران زندگی خود با آن برخورد می کند، چون وجود مو بر روی سر از نظر ظاهر بسیار موثر است و افرادی که دچار ریزش وسیع مو هستند از نظر ظاهری مسن تر از همسن های خود (که موهایشان نریخته) به نظر می رسند.

برای درمان طاسی سر با این بخش از دلگرم همراه باشید.

درمان طاسی سر

طاسی سر درمان قطعی دارد؟!

بعضاً ریزش مو در افراد عکس العمل های مختلفی را ایجاد می کند در مواردی برخی از بیماران با این مسئله به این علت که کاری نمی توان برای درمان ریزش مو یا طاسی کرد، کنار آمده اند ولی برخی دیگر از بیماران که در سنین 18 تا 35 سال قرار دارند دچار استرس و حتی افسردگی می گردند. این گروه به دلیل ریزش مو و عوارض روحی و روانی، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و از انجام کارهای روزمره و حضور در اجتماعات دوری می کنند.

درمان قطعی طاسی سر کشف شد

بهترین روش درمان طاسی سر

بیماری آلوپسی آره آتا، دومین علت شایع ریزش مو درجهان است که در اثر آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به فولیکول های مو حمله می کند و باعث طاسی می شود.این بیماری که در زنان و مردان به میزان یکسان شایع است و در هر سنی ممکن است رخ دهد، هنوز هیچ درمان قطعی ندارد و تنها داروهای مهارکننده سیستم ایمنی می توانند تا حدی مانع از پیشرفت سریع آن شود.

در برخی افراد پس از چند ماه ازبروز طاسی در اثر بیماری، موها مجدداً رشد می کنند؛ گرچه این موها اغلب سفید هستند و ضخامت آنها با موهای طبیعی یکسان نیست.داروی ruxolitinib بر اساس تحقیقات می تواند باعث مهار آنزیم های خاصی در بدن شود که سبب افزایش مقاومت فولیکول های مو در برابر سیستم ایمنی و مانع ریزش موهای سر یا موهای سایر قسمت های بدن می شود.

بیشتر بخوانید  اطلاعات کامل برای شناختن پوستتان

تحقیقات نشان داد موهای افرادی که تحت این درمان قرار گرفته اند دارای میزان بیشتری پروتئین و کراتین در ریشه خود می شود و موها برای مدت بیشتری زنده می مانند.بیماری آلوپسی همه ساله باعث بروز طاسی در میلیون ها نفر در سراسر دنیا می شود و کارشناسان امیدوارند این شیوه نوظهور درمانی بتواند مشکل طاسی در این افراد را تا حد زیادی برطرف کند.

درمان قطعی طاسی سر کشف شد

معرفی یکی از روش های درمان طاسی و کاهش تراکم مو:

جراحی کاشت موی زنده و قابل رشد

در اکثر افرادی که دچار ریزش مو با زمینه ارثی می باشند موهای ناحیه پشت سر و کنار گوشها به علت نداشتن ژن حساس به ریزش مو دچار صدمه کمتر می گردند و معمولا موهای این ناحیه در تمامی طول عمر باقی می مانند. از حدود دهه پنجاه، انتقال مو از ناحیه پشت سر به قسمتهایی که دچار ریزش شده به صورت جراحی شروع گردید که تا حدود 15 سال قبل به صورت کاشت درشت بود که اصطلاحاً به آن «کاشت عروسکی» گفته می شود.

در این روش توسط وسیله ای به شکل استوانه با لبه ای تیز به نام پانچ که دارای قطر3 تا 5 میلمتر است از ناحیه پشت سر، پوست با ریشه مو برداشته می شود و در ناحیه جلوی سر که دچار ریزش یا کم پشتی شده است کاشته می شود. از مشکلاتی که در این روش وجود دارد این است که در هر جلسه بیش از 20 تا حداکثر 150 گرافت درشت نمی توان منتقل نمود و مسئله دوم و مهمتر رویش این موها است که به صورت دسته ای رشد می کنند یعنی در هر گرافت حدود 8 الی 10 تار مو موجود دارد و در ضمن فاصله گرافت ها از یکدیگر حدود 1سانتی متر یا بیشتر است و موها مانند موهای عروسک از یک منفذ به صورت دسته های 8 الی 10 تار مویی رشد می نماید و در نتیجه منظره خوبی ایجاد نمی کنند.

بیشتر بخوانید  مدل موی زنانه 2014 + رنگ موی سال 2014

روش جدید کاشت مو که از حدود پانزده سال پیش انجام می گیرد روش میکروگرافت و مینی گرافت نامیده می شود. این روش با توجه به وسایل و ابزار جدیدی که ساخته شده دچار تحول عظیمی گردیده و به موهایی که به این سبک کاشته می شوند حالت طبیعی و زیباتری می دهد.

در این نوع جراحی یک نوار از پشت سر بیمار برداشته می شود که عرض حدود 15 میلیمتر و طولی در حدود 150 تا 300 میلیمتر ( 15 تا 30 سانتی متر) خواهد داشت. پس از برداشت نوار قسمت بالای محل برداشت به قسمت پایین بخیه زده می شود و محل بخیه به وسیله موهای خود بیمار پوشیده می شود.سپس این نوار توسط تیم کاشت به قطعات یک میلیمتر و 7/0 میلیمتر تقسیم می شود به هر یک از این قطعات گرافت گفته می شود.هر میکرو گرافت بسته به تراکم موی پشت سر مریض دارای یک تار مو و مینی گرافتها 2 الی 4 تار مویی خواهند بود.

پس از مشخص شدن تعداد گرافتها توسط تیم کاشت، به همان تعداد در محلی که دچار ریزش یا کم پشتی شده توسط پانچ های 7/0 و 1 میلیمتر پانچ و آماده می گردد. سپس گرافتها یکی یکی در محل خود کاشته شده و این موهای کاشته شده پس از 2 الی 3 ماه رشد دائمی خود را شروع خواهند کرد.

درمان قطعی طاسی سر کشف شد

چند توضیح

1- در این روش سرعت عمل جراحی بسیار مهم است زیرا این قسمت از پوست سر که از جریان خون خود جدا گردیده باید هر چه سریع تر در محل خود جایگزین شود. لذا به طور مثال اگر از زمان برداشت نوار پشت سر تا کاشت مو در منطقه مربوطه 5 الی 6 ساعت به طول بیانجامد، حدود 2درصد از موهای کاشته شده دیرتر از بقیه موها رشد خواهند کرد و یا دچار عدم رشد خواهند شد.

بیشتر بخوانید  شایع ترین بیماری ها و مشکلات پوستی

حالا اگر طول عمل جراحی برداشت و کاشت مو از 6ساعت بیشتر شود تعداد گرافت هایی که دچار آسیب دیدگی می شود، به 8 تا 12 درصد افزایش خواهند یافت، پس یک ساعت اختلاف زمان در انجام عمل جراحی درصد عدم رشد را 3 الی 4 برابر افزایش خواهد داد. لذا سرعت عمل تیم جراحی کاشت مو در میزان رشد موهای کاشته شده بسیار موثر خواهد بود.

2- تعداد گرافتی که در یک جلسه می توان برای یک فرد کاشته شود بستگی به طول نواری دارد که توسط پزشک برداشته می شود و معمولاً بین 0100 تا 1800 گرافت می باشند و در این تعداد گرافت، حدود 3000 تا 6000 تار مو رشد خواهد کرد. البته این تعداد تار مو بستگی به فاصله مویی پشت سر خود بیمار نیز دارد.

3- پس از عمل جراحی که حدود 6-5 ساعت به طول می انجامد بیمار پانسمان شده و به منزل فرستاده می شود.

4 – موهای کاشته شده 2 الی 3 ماه پس از کاشت، رشد دائمی خود را شروع خواهند نمود و احتیاج به نگهداری و مراقبت دارویی خاصی ندارند.

5- از ناحیه پشت سر (بستگی به وضعیت بیمار) بین 1 الی 5 جلسه 1000 تا 1800 گرافتی (در جلسه) می توان برداشت کرد و برای فردی که دچار طاسی وسیع می باشد 3 الی 4 جلسه جراحی نیاز است.

6- باید توجه داشت که هزینه این روش بسیار بالاست و قبل از اقدام باید تمام جوانب آن را درنظر گرفت.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب طاسی سر

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع: سلامت

درمان قطعی طاسی سر کشف شد

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید