مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان خارش شدید چشم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با علل و درمان خارش چشم آشنا شوید

مالش و خارش چشم مقدار زیادی هیستامین و سایر عوامل آلرژی زا آزاد می کند که برای چشم خطرناک هستند.

با این قسمت از دلگرم کننده راه های درست را دنبال کنید درمان خارش چشم آن ها ملاقات می کنند.

خارش چشم

خارش چشم

این یک مشکل رایج است. و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اما این مشکل در محیط های آلوده و آلرژی زا نیز می تواند جدی باشد.خارش چشم یک احساس ناخوشایند در داخل و اطراف چشم است. این عارضه در افرادی که چشم های خود را بیشتر با دست می مالند بیشتر دیده می شود. و این معمولا در یک دوره زمانی اتفاق می افتد.

به تسکین فوری خارش چشم می توانید از بسیاری از درمان های فوری و طبیعی استفاده کنید. زیرا درمان های زیادی برای خارش آنیوس در آشپزخانه شما وجود دارد. و همچنین اگر رایج باشد. بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنید. آنها همچنین توسط کارشناسان بهداشت پیشنهاد می شوند. قبل از درمان خارش چشم و برای درمان مناسب، باید علت خارش چشم را پیدا کنید.

در این مقاله شما را با پیام سلامت 10 درمان خانگی برای درمان خارش چشم آشنا می کنیم.

علل خارش چشم

گاهی اوقات شما غذاهای حساسیت زا می خورید، به عنوان مثال. تخم مرغ، آجیل، توت فرنگی، گوجه فرنگی، بادمجان، ادویه جات ترشی جات، شیر و ماهی می تواند علائم این بیماری را روی پوست و چشم بدتر کند. در این صورت حذف این مواد از رژیم غذایی به کنترل بیماری کمک می کند. علاوه بر این، آلرژن های موجود در هوا مانند گرد و غبار خانه، کپک، مو و شوره سر حیوانات می توانند علائم را بدتر کنند. این نوع حساسیت چشمی معمولا با آبریزش بینی همراه است.

خارش، سوزن سوزن شدن و قرمزی چشم و تورم پلک ها و ملتحمه آبیاری می تواند یکی از دلایل این بیماری باشد. این علائم معمولاً زمانی که بیمار در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد بیشتر می شود.در برخی مواد این بیماری قرنیه را نیز درگیر می کند که در صورت عدم درمان می تواند باعث آسیب به این ناحیه شود. در برخی موارد، پس از رسیدن بیمار به بلوغ، بیماری خود به خود از بین می رود.

بیشتر بخوانید  مصرف قرص کلسیم و عوارض این دارو

برای جلوگیری از این علائم می توان از قطره ها و داروها استفاده کرد. پیشگیری معمولاً در این نوع آلرژی های فصلی مؤثر بوده و عوارض کمتری ایجاد می کند. برای تشخیص و درمان صحیح و به موقع توصیه می شود قبل از درمان بیماری به پزشک متخصص مراجعه شود.یکی از شایع ترین انواع آلرژی چشمی ورم ملتحمه است. این بیماری اغلب به دلیل حساسیت به گرده گل ها و گیاهان ایجاد می شود، بنابراین در بهار و تابستان شیوع بیشتری دارد.

در این مقاله شما را با پیام سلامت 10 درمان خانگی برای درمان خارش چشم آشنا می کنیم.

در این مقاله شما را با پیام سلامت 10 درمان خانگی برای درمان خارش چشم آشنا می کنیم.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد در اطراف چشم آسیب دیده می تواند موثر باشد. برای انجام این کار، یک راه آسان این است که یک پارچه نرم و تمیز را در آب سرد خیس کنید و روی چشمان خود قرار دهید. در این صورت بهتر است چشمان خود را ببندید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا به نتیجه برسید.

از چای بابونه

همچنین می توان از آن به عنوان کمپرس سرد برای درمان خارش چشم استفاده کرد. برای این کار یک کیسه چای بابونه (یک کیسه چای بابونه هم می توان استفاده کرد) را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا خنک شود. سپس حداقل ده دقیقه روی چشم ها بمالید. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید.

خیار

خیار دارای خواص ضد التهابی است که در کاهش التهاب، تورم، نفخ و سوزش موثر است. بنابراین می تواند درمان خوبی برای خارش چشم باشد خیار را خوب بشویید. سپس با یک چاقوی نازک به او ضربه بزنید. 10 تا 20 دقیقه در یخچال بگذارید. سپس آنها را به مدت حداقل 10 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. این کار را 4 تا 5 بار در روز انجام دهید تا به نتیجه برسید.

بیشتر بخوانید  علائم لوسمی لنفوسیتی مزمن کدام است؟

شیر سرد

یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای خارش چشم شیر سرد است. برای استفاده از این روش پنبه را در شیر سرد آغشته کرده و دور چشم بمالید. همچنین می توان مانند روش های قبلی برای تاثیر بیشتر آن را چند دقیقه روی چشم گذاشت. این کار را دو بار در روز انجام دهید، یک بار صبح و یک بار عصر.

آفرین

گل رز خالص یکی از موثرترین درمان های خانگی برای خارش چشم است. گل رز خاصیت کدر کردن و تسکین سوراخ های بینی را دارد. راه های مختلفی برای استفاده از گلاب برای درمان خارش چشم وجود دارد. اما ساده ترین راه شستن چشم ها با گلاب است. چشمان خود را دو بار در روز با گلاب بشویید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین می توانید از گلاب به عنوان تسکین فوری التهاب و سوزش چشم استفاده کنید. برای این کار 3 قطره گلاب را در چشم بچکانید.

آب و نمک

یکی از مفیدترین و مقرون به صرفه ترین راه های درمان این مشکل، شستشوی چشم ها با آب و نمک است. خاصیت ضد باکتریایی دارد و آلاینده هایی که باعث خارش چشم می شوند را از بین می برد.

برای این کار یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید. سپس بجوشانید تا مطمئن شوید که کاملا در آب حل شده است. سپس اجازه دهید تا خنک شود. با این ناتوانی در حل مشکل چشمان خود را دو بار در روز بشویید.

چای سبز

چای سبز دارای خواص درمانی بسیاری از جمله خواص ضد التهابی است. بنابراین می تواند در کاهش التهاب چشم و در نتیجه درمان خارش موثر باشد.چشم های خود را دو بار در روز با چای سبز سرد بشویید. این کار را تا رفع مشکل ادامه دهید.

بیشتر بخوانید  بهترین راه درمان درماتیت دور دهان در منزل

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده و آبرسانی خوبی است. در نتیجه می تواند درمان موثری برای خشکی، درد و خارش چشم باشد.چشم های خود را دو بار در روز حل کرده و بشویید تا به نتیجه دلخواه برسید.همچنین می توانید چشمان خود را با آب آلوئه ورا فقط با فرمول ساده تری شستشو دهید.

سیب زمینی خام

سیب زمینی خام به دلیل خاصیت قابض می تواند خارش پوست را متوقف کند. و منجر به کاهش قرمزی و التهاب می شود. سیب خام آسیاب شده را به ورقه های نازک برش دهید و چند دقیقه در یخچال بگذارید. سپس آنها را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. این کار را دو یا سه روز قبل از خواب انجام دهید.

زغال اخته

طبق طب آیورودا (در زبان سانسکریت آیورودا به معنای زندگی) شنبلیله می تواند خارش چشم را تسکین دهد. برای استفاده از این گیاه، دانه های شنبلیله را به مدت هفت تا هشت ساعت در آب خیس کنید و به صورت خمیر درآورید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، این خمیر را روزی دو بار به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم ها بمالید تا بماند.

آب سبزیجات

آب سبزیجات خام به ویژه آب هویج و اسفناج می تواند در رفع خارش چشم موثر باشد. این آب را می توان به صورت جداگانه یا ترکیبی برای شستشوی چشم استفاده کرد. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید خارش چشم

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: افکار نیوز

در این مقاله شما را با پیام سلامت 10 درمان خانگی برای درمان خارش چشم آشنا می کنیم.

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *