درمان تعریق زیاد در تابستان چیست؟



به گزارش سلام نو، تعریق زیاد در فصل تابستان یکی از مشکلات بزرگ بسیاری از افراد است که علل و راه های مختلفی برای حل آن دارد.انجمن متخصصان پوست آلمان اعلام کرد که تعریق بیش از حد علل مختلفی دارد از جمله بیماری های متابولیک، تومورها و … بیماری عصبی دارد. علاوه بر این، تغییرات هورمونی، مانند دوران یائسگی، یکی دیگر از عوامل تعریق بیش از حد است.

این انجمن توضیح داد که تعریق بیش از حد را می توان به روش های مختلفی درمان کرد، از جمله استفاده از ضد تعریق ها و تزریق بوتاکس برای مسدود کردن غدد عرق، تنظیم فعالیت غدد با برق، یا برداشتن غدد عرق با جراحی. درمان های خانگی نیز با تعریق مقابله می کنند. نوشیدن 3 فنجان چای مریم گلی در روز می تواند تعریق را کاهش دهد.

سرکه سیب همچنین به کاهش تعریق بیش از حد کمک می کند و در کوچک شدن غدد عرق موثر است. برای این منظور باید زیر بغل خود را با سرکه سیب مالیده و بگذارید یک شب بماند سپس صبح آن را بشویید همچنین پوشیدن لباس های گشاد نخی و کتان برای کاهش ترشح عرق بسیار مهم است.از آنجایی که تعریق زیاد باعث ایجاد مایع می شود. ضرر – زیان. و سدیم در بدن جذب می شود، بنابراین باید مایعات کافی بخصوص آب معدنی حاوی سدیم حداقل 1.5 لیتر در روز بنوشید.

منبع: العین نیوز

بیشتر بخوانید  شمار دستگیرشدگان حادثه تروریستی شاهچراغ به ۱۱ نفر رسید‌

دیدگاهتان را بنویسید