درمان بی اختیاری ادرار با گیاهان دارویی


گیاهان دارویی روش های طبیعی برای درمان عفونت ادراری

عفونت های دستگاه ادراری تمایل زیادی به عود مکرر دارند. برای پایان دادن به این دور باطل که باعث درد و سوزش می شود، برخی از گیاهان مفید هستند، … با دلگرم کننده به روز باشید گیاهان مفید برای درمان بی اختیاری ادرار آن ها ملاقات می کنند.

درمان بی اختیاری ادرار با گیاهان دارویی

درمان بی اختیاری ادرار با گیاهان دارویی

عفونت دستگاه ادراری یا سیستیت

این یکی از شایع ترین مشکلات به خصوص در بین زنان است. در موارد ساده این مشکل پس از چند روز خود به خود از بین می رود و مشکل حل می شود. اما اگر فردی دارای عوامل خطری مانند دیابت، رفلاکس کلیه، حاملگی و سنگ سنگ است، حتما باید با پزشک مشورت کند زیرا یک مشکل ساده عفونت ادراری می تواند کلیه ها را تحت تاثیر قرار دهد و به یک مشکل جدی تبدیل شود.

برای رهایی از این بیماری، علاوه بر مصرف داروهای تجویزی، می توانید از میوه های ذکر شده در این مقاله نیز استفاده کنید؛ زیرا علاوه بر ویتامین ها، شما را از عفونت های موجود رها می کنند.

درمان بی اختیاری ادرار با گیاهان دارویی

نحوه ارتباط و رفتار یک فرد با بدن می تواند عامل مهمی در بیمار شدن و بیمار شدن باشد. امام رضا (ع) معتقد بودند که نحوه استحمام بر سلامت بدن تأثیر می گذارد. زیاد می شود و استحمام روزانه کلیه ها را آب می کند.

امام رضا (ع) «تراب» را همراه با کلیه ها مایه نشاط و شادی می دانستند. برفک گوشت و پوست نازکی است که معده، روده، عروق و سیاهرگ ها را می پوشاند. از دهانه معده شروع می شود و در روده پنجم به نام روده بزرگ به پایان می رسد.

و دلیل اینکه در اینجا شادی و سرور یافت می شود این است که به دلیل کثرت رگ ها و رگ ها، خون و رطوبت بدن در کلیه ها جذب می شود و خون را پاک و شفاف می کند، خون را رقیق می کند و روح را شاد و منبسط می کند. . غمگین

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد بیماری سیفیلیس + علائم و درمان

و در میان میوه ها، لیمو ترش و شیرین این وظیفه را به بهترین نحو انجام می دهد. مصرف لیمو ترش باعث تقویت عملکرد طحال می شود که مواد خارجی که در خون جمع شده و باعث غلظت آن شده اند را از بین می برد. به خوردن انواع میوه ها به ویژه انگور معروف است.

احتباس ادرار صدمات جبران ناپذیری به کلیه ها، مثانه و پروستات وارد می کند. علم جدید نشان داده است که اکثر بیماری ها مانند کهیر، بی اختیاری ادرار – تکرر ادرار – آمیختگی با خون و فراوانی آن و اختلالات مثانه، ورم پستان و …. به دلیل بی اختیاری ادرار رخ می دهد؛ زیرا ادرار خاصیت اسیدی دارد و اگر دفع نشود باعث زخم، حالت تهوع و بسیاری از بیماری ها می شود.

امام رضا (ع) در این باره می فرمایند: هر که نمی خواهد مثانه اش به عارضه ای مبتلا شود، بول (ادرار) را نگه ندارد اگر چه بر پشت مرکب خود نشسته باشد. و نیز می فرماید: فاشرب و اذا هاج بك البول فبل، و …

وقتی گرسنه هستید بخورید، وقتی تشنه هستید بیاشامید، زیرا ادرار شما را تحت فشار قرار می دهد، خیس، … که درست است. .

امام رضا (ع) در این حدیث به عارضه ای اشاره می کنند که امروزه در اورولوژی به آن رفلاکس مثانه به حالب می گویند، به نظر می رسد امام رضا (ع) در این حدیث کل منظومه به معنای مثانه است.

و همه غلات و مثقال غلات غیر از ضرب المثل است.

خوردن کلیه ها و ضایعات گوسفند باعث تغییر مثانه می شود.

بیشتر بخوانید  با موارد مصرف داروی تروسپیوم کلراید آشنا شوید

تغییر مثانه یک اختلال در دستگاه ادراری است.

حتما تا به حال کلمه قولنج را شنیده اید. بوعلی سینا و محمد بن کری زکریای رازی کتاب مستقل و مفصلی در قولنج نوشتند. قولنج انواع مختلفی دارد مانند: قولنج کلیوی، کبدی، روده ای و غیره.

امام رضا (ع) در حدیث دیگری می فرمایند: داخل شدن در وان پر از شکم باعث گرفتگی عضلات می شود.

و در حدیثی دیگر امام رضا (ع) جام را برای کلیه ها مفید می داند و می فرماید: مفید پیدا شده است.

درمان بی اختیاری ادرار با گیاهان دارویی

کدام گیاهان برای درمان عفونت ادراری مفید هستند؟

می توانید با زغال اخته و اکیناسه شروع کنید، اما گیاهان دیگری نیز وجود دارند که می توانند برای درمان عفونت های مجاری ادراری استفاده شوند.

این میوه قرمز خاصیت اسیدی شدن ادرار را دارد، این خاصیت به هیچ وجه برای رشد باکتری هایی که باعث عفونت ادراری می شوند مناسب نیست. علاوه بر این، سد جمجمه از چسبیدن باکتری ها به دیواره مجرای ادرار و مثانه جلوگیری می کند.

می توانید کرن بری را به شکل آب میوه در سوپرمارکت ها پیدا کنید. از نوشیدنی های کرن بری خودداری کنید، اغلب شکر به این نوشیدنی اضافه می شود، آب زغال اخته خالص قطعا در اولویت است. دوز روزانه این نوشیدنی برای مبارزه با عفونت های ادراری باید بین 250 تا 500 میلی لیتر در روز باشد. در غیر این صورت می توانید از کرن بری به عنوان مکمل غذایی (به خصوص کپسول) استفاده کنید.

این گیاه که در اصل اهل آمریکای شمالی است، توانایی تحریک سیستم ایمنی را دارد که می تواند به مبارزه با عفونت های دستگاه ادراری کمک کند. با این خاصیت، اکیناسه در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید است.

بیشتر بخوانید  لک در خانم ها، نشانه لک چیست آیا با علل ایجاد لک آشنا هستید؟

این گیاه به صورت مکمل غذایی (کپسول) موجود است اما به صورت پخته نیز قابل استفاده است: ۱ گرم ریشه یا برگ خشک این گیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید. 10 دقیقه دم کنید. نوشیدن یک تا شش فنجان از این نوشیدنی در روز توصیه می شود.

اسانس آویشن دارای قدرت ضد باکتریایی است که می تواند به جلوگیری از عود عفونت های دستگاه ادراری کمک کند. 2 قطره اسانس آویشن را روی یک حبه قند یا یک قاشق چایخوری عسل بمالید، می توانید این مقدار را دو بار در روز مصرف کنید، اما بدون نظر پزشک از این مقدار بیشتر نکنید.
علاوه بر این، می توانید از اسانس گل رز و مالوکا برای ماساژ معده استفاده کنید.

  • کارخانه های تولید آبجو

برای جلوگیری از عفونت مجاری ادراری نیز می توانید از دستگاه های استنشاقی استفاده کنید. این مخلوط را تهیه کنید: دانه‌های علف، بوسرل (درختی که در کوه‌های آلپ می‌روید)، علف جارو و برگ‌های دوده (به جوش بیاورید) (حدود 15 گرم از این گیاهان در هر لیتر آب) هر روز به مقدار دلخواه بنوشید. .

با این حال، اگر عفونت های ادراری زیادی دارید، به طور منظم مایعات فراوان بنوشید. این کار باعث نازک شدن ادرار و اجابت مزاج سریع‌تر می‌شود که خطر ابتلا به عفونت‌های باکتریایی را کاهش می‌دهد.

درمان بی اختیاری ادرار با گیاهان دارویی

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید