درمان بیماری برگر (ترومبوآنژیت انسدادی)


بیماری برگر باعث کبودی روی دست ها و پاهای او می شود

استعمال دخانیات عامل اصلی بیماری برگر در افراد سیگاری است. در این بیماری شریان ها و رگ های خونی کوچک (مویرگ ها) به دلیل تصلب شرایین مسدود می شوند. انسداد شریانی باعث خون رسانی ناکافی به بافت ها و حتی تشکیل لخته های خون در این شریان ها می شود. این بیشتر در بافت های انتهایی بدن مانند انگشتان دست و پا دیده می شود.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید بیماری برگر و درمان این بیماری ها آن ها ملاقات می کنند.

بیماری برگر

بیماری برگر یا ترومبوآنژیت انسدادی انسدادی یا (بیماری برگر)

این یک اختلال انسدادی غیر آترواسکلروتیک در شریان ها و وریدهای کوچک اندام فوقانی و تحتانی است. علت این انسداد التهاب مکرر و پیشرونده و تشکیل لخته در دیواره عروق است. این بیماری اغلب با استفاده از مشتقات تنباکو به خصوص سیگار کشیدن همراه است، اما با مصرف تنباکوهای بدون دود نیز همراه است. علائم شامل درد گاه به گاه در انگشتان دست و زخم های دردناک در نوک انگشتان دست و پا است. بیماری برگر درمان قطعی ندارد و گاهی قطع عضو ضروری است. تنها راه جلوگیری از پیشرفت سریع بیماری، ترک کامل سیگار و محصولات تنباکو است.این اختلال اولین بار در سال 1879 توسط فلیکس ون وینوارتر شرح داده شد.

علائم این بیماری شامل درد گاه به گاه در پاها یا پاها، تغییر رنگ بافت به دلیل آبی شدن آن، احساس گرما و گزگز در پاها هنگام قرار گرفتن در معرض سرما (سرما، تنگ شدن عروق خونی و خون) است. تا انتهای اندام ها خوب نیست و این وضعیت در افراد سیگاری به دلیل اسپاسم و تصلب شرایین (به دلیل نیکوتین) بدتر می شود.

بیشتر بخوانید  خواص دارویی و درمانی گل شاه پسند

———————————————— —————————-

علائم بیماری همبرگر

علائم این بیماری شامل درد در پاها یا پاها، کبودی در بافت ها، احساس گرما و گزگز در پاها هنگام قرار گرفتن در معرض سرما است. در سرما رگ های خونی باریک می شوند و خون رسانی به انتهای اندام ها به خوبی انجام نمی شود و این وضعیت در افراد سیگاری به دلیل تصلب شرایین (به دلیل نیکوتین) تشدید می شود.

در این بیماری که اختلال انسداد عروق است، عدم جریان خون به بافت گاهی منجر به از دست دادن عضله، زخم دردناک در انگشتان دست و پا و در نهایت قانقاریا (مرگ بافت) به دلیل عدم جریان خون می شود. پزشک ممکن است سعی کند شما را قطع کند.

در این بیماری که نوعی اختلال انسداد عروقی است، عدم خون رسانی به بافت ها گاهی منجر به ساییدگی عضلات، زخم دردناک در انگشتان دست و پا به خصوص انگشتان پا و احتمالاً قانقاریا در پا به دلیل کمبود خون می شود. در این مورد، پزشکان ممکن است نیاز به قطع عضو داشته باشند.

همانطور که گفته شد سیگار عامل بسیار مهمی در بروز این بیماری است. در واقع در افراد غیر سیگاری بسیار نادر است و حداکثر شیوع این بیماری در مردان سیگاری بین 20 تا 40 سال است. استرس، سردی هوا و سابقه خانوادگی در ابتلا به این بیماری موثر است و متاسفانه در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و حتی در صورت کنترل علائم، پس از مدتی نمی توان آنها را قطع کرد.تحقیقات نشان داده است که نیکوتین در دسترس است. عروق افراد مبتلا به بیماری همبرگر

کانال های ظریف و طبیعی رگ ها به دلیل رسوب گذاری به تدریج باریک می شوند و رسوب کلسترول و کلسیم درست مانند رسوب داخل لوله سماور یا قوری روی دیواره داخلی سرخرگ قرار می گیرد و جریان خون را با مشکل مواجه می کند. بروز بیماری های عروقی بسیار تدریجی است و از آنجایی که ظرفیت رگ های بدن ده برابر نیاز واقعی است، بیماری عروقی تا زمانی که کمتر از ۷۵ درصد رگ ها دچار گرفتگی نشوند هیچ علامتی نشان نمی دهند.

بیشتر بخوانید  مضرات خوردن برف!

بنابراین فردی که سال ها سیگار می کشد به دلیل ناآگاهی از پیشرفت ضایعات عروقی از مضرات سیگار آگاهی ندارد و وقتی انسداد به حد بالایی می رسد و علائم بیماری شروع می شود علائمی مانند سکته قلبی، ناتوانی در راه رفتن. و زخم ها درد در انگشتان دست در مدت زمان کوتاهی ایجاد می شود ترک سیگار تنها راه مبارزه با برگر است و از آنجایی که هنوز درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد، پزشکان به همه افراد سیگاری توصیه می کنند از ترک سیگار جلوگیری کنند. انگشتان دست و پا

———————————————— —————————-

راه های تشخیص بیماری همبرگر

سونوگرافی

  • پلتیسموگرافی، که به تشخیص کاهش جریان خون در شریان های محیطی کمک می کند
  • آرتریوگرافی (اشعه ایکس ویژه عروق) برای تعیین محل آسیب عروقی

———————————————— —————————-

درمان بیماری همبرگر

بیماری برگر باعث ایجاد کبودی در بازوها و پاها می شود

متاسفانه در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و حتی در صورت کنترل علائم، پس از مدتی نمی توان آن را متوقف کرد. بنابراین، اهداف اصلی درمان، بهبود علائم و جلوگیری از عوارض است. اگر سیگار کشیدن ادامه پیدا کند. اقدامات انجام شده به ندرت موفقیت آمیز خواهد بود، بنابراین باید سیگار را ترک کنید. برای انجام این کار، می توانید به دنبال برنامه ترک سیگار مخصوص شرکت باشید.

  • بیمار باید از قرار گرفتن در معرض سرما خودداری کند. از جوراب، شلوار و دستکش گرم استفاده کنید. ناخن های خود را با دقت کوتاه کنید تا از آسیب پوست جلوگیری کنید.
  • جوراب های نخی یا پشمی و کفش هایی به اندازه پا بپوشید. جوراب ها نباید از الیاف مصنوعی ساخته شوند.
  • برای محافظت از پاهای خود از یک کفی مناسب و همچنین یک پوشش نرم در داخل کفش استفاده کنید.
  • بیرون از خانه با پای برهنه راه نروید.
  • گاهی اوقات این عمل در قسمتی از عصب سمپاتیک که به این ناحیه می رود انجام می شود.
  • از آنجایی که هیچ درمان قطعی برای همبرگر وجود ندارد، پزشکان توصیه می کنند برای اجتناب از همبرگر، سیگار را ترک کنید.
  • اگر قانقاریا رخ دهد، ممکن است یک انگشت پا یا انگشت پا یا حتی یک اندام وجود داشته باشد.
  • مشاوره سبک زندگی که محدودیت های بیماری را تحمیل می کند ممکن است توصیه شود.
بیشتر بخوانید  7 کار ممنوع بعد از غذا

———————————————— —————————-

مواد مخدر

ممکن است داروهای گشادکننده عروق تجویز شود، اما در صورت ادامه سیگار کشیدن، این داروها تأثیر کمی خواهند داشت.

بیماری برگر باعث ایجاد کبودی در بازوها و پاها می شود

ترک سیگار تنها راه مبارزه با همبرگر است و از آنجایی که هنوز درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد، پزشکان به همه افراد سیگاری توصیه می کنند برای اجتناب از مصرف همبرگر سیگار را ترک کنند.تحقیقات نشان داده است که در اکثریت قریب به اتفاق موارد بیماری با ترک سیگار کنترل می شود. اما متأسفانه بسیاری از افراد سیگاری با وجود دردهای غیر قابل تحمل و قطع انگشتان دست و پا همچنان به سیگار کشیدن ادامه می دهند.

کاربر گرامی نظر خود را در مورد مطالب تشویقی بفرمایید.

منبع: ویکی پدیا

———————————————— —————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید