مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان اختلال پری آپیکال

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اختلال نعوظ دائمی یا کوبه ای چیست؟ + روش های درمانی

پریاپیسم یا اختلال نعوظ مداوماختلال جنسی دردناک مرتبط با آلت تناسلی مردانه به طوری که سفت شدن آلت بیش از 6 ساعت طول می کشد و لزوماً ناشی از تحریک جنسی نیست.

با این قسمت از دلگرم کننده برای شفا با ما همراه باشید اختلال نعوظ مداوم یا خشخاش آن ها ملاقات می کنند.

 اختلال نعوظ دائمی یا کوبه ای چیست؟  + روش های درمانی

پریاپیسم

این یک بیماری غیر معمول است که در آن آلت تناسلی به مدت طولانی در حالت نعوظ باقی می ماند و معمولاً دردناک و بدون میل یا برانگیختگی جنسی است. 60 درصد موارد غیر قابل توضیح و 40 درصد با بیماری های زمینه ای (مانند سرطان خون، بیماری سلول داسی شکل، سرطان لگن و عفونت های لگنیآسیب های آلت تناسلی، آسیب های نخاعی یا داروها هستند. امروزه تزریق داخل حفره ای شایع ترین علت ناتوانی جنسی است.

اختلال نعوظ دائمی یا کوبه ای چیست؟  + روش های درمانی

علل پریاپیسم یا نعوظ دائمی چیست؟

نعوظ طبیعی به دلیل شل شدن ماهیچه های داخل آلت تناسلی و افزایش جریان خون در داخل آلت تناسلی ایجاد می شود. تورم ماهیچه های آلت تناسلی به رگ های خونی آلت تناسلی فشار وارد می کند و خون را در آنها حفظ می کند. پس از انزال، سطح آدرنالین خون افزایش می یابد و باعث شل شدن ماهیچه ها و کاهش فشار روی رگ ها می شود که نتیجه آن از دست دادن نعوظ است.نعوظ دائمی می تواند خود به خود یا به دلیل عوارض جانبی سایر داروها یا درمان های پزشکی باشد. حدود 35 درصد از موارد این اختلال بدون علت است و 21 درصد به دلیل سوء مصرف مواد مخدر یا الکل رخ می دهد.

بیشتر بخوانید  درمان های خانگی موثر آنفولانزا با طب سنتی

حدود 21 درصد موارد به دلیل تروما است (آسیب روانی شدید) و 8 درصد از این اختلال جنسی ناشی از مشکلات خونی است و از نظر پزشکی مهم است که فشار خون آلت تناسلی بالا یا پایین باشد. این می تواند میزان آسیب بافت را تعیین کند. اگرچه علت اصلی این اختلال هنوز شناسایی نشده است، اما آنچه مشخص است این است که این اختلال زمانی رخ می دهد که مکانیسم شل شدن آلت تناسلی آسیب دیده یا مختل شود.

اختلال نعوظ دائمی یا کوبه ای چیست؟  + روش های درمانی

این اختلال می تواند به دلایل زیر ایجاد شود:

اختلال نعوظ دائمی یا کوبه ای چیست؟  + روش های درمانی

درمان پریاپیسم یا نعوظ دائمی چیست؟

اختلالات خونی به ویژه بیماری سلول داسی شکل، میلوما، تالاسمی و لوسمی ناشی از تصادف یا عمل جراحی. آسیب به سیستم عصبی، به ویژه به دلیل آسیب های نخاعی، و به ندرت داروهای ام اس و دیابت برای درمان ناتوانی جنسی استفاده می شود، به ویژه داروهایی که به عنوان تزریق در آلت تناسلی استفاده می شود سایر داروها، به ویژه مصرف بیش از حد برخی از داروهای روانپزشکی، فشار خون، داروهای ضد انعقاد، الکل و برخی سایر داروها چگونه پریاپیسم یا نعوظ دائمی را درمان کنیم؟

اگر بیش از 4 ساعت نعوظ مداوم دارید، توصیه می شود در اسرع وقت به مرکز پزشکی یا آمبولانس مراجعه کنید. بسیاری از موارد پس از چندین انزال یا فعالیت بدنی یا پیاده روی بهبود می یابند. اگر اقدام فوری انجام شود، داروهای خوراکی می توانند مشکل را حل کنند. همچنین، در برخی موارد، پزشک ممکن است از یک سوزن برای کشیدن مقداری خون از آلت تناسلی شما استفاده کند.این کار نیاز به تخصص دارد و باید توسط پزشک انجام شود)

بیشتر بخوانید  موارد مصرف افاویرنز چیست؟

در مواردی که روش‌های فوق مؤثر نباشد، پزشک ممکن است ماده خاصی را به آلت تناسلی شما تزریق کند. در موارد بسیار نادر، ممکن است برای جلوگیری از آسیب دائمی به عضلات آلت تناسلی، جراحی انجام دهید. در مواردی که نعوظ دائمی به دلیل تزریق داروهایی برای درمان ناتوانی جنسی رخ می دهد، پس از بهبود نعوظ دائمی، باید از روش هایی غیر از تزریق برای درمان ناتوانی جنسی در آینده استفاده کنید. خوشبختانه با پیشرفت های جدید، بسیاری از داروهای موثر برای درمان ناتوانی جنسی به صورت خوراکی در دسترس هستند که باعث کاهش دفعات نعوظ دائمی ناشی از تزریق دارو می شود.

اختلال نعوظ دائمی یا کوبه ای چیست؟  + روش های درمانی

نعوظ دائمی چه اثراتی دارد؟

در موارد بسیار نادر، نعوظ دائمی درمان نشده می تواند به بافت آلت تناسلی آسیب برساند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است فرد دچار اختلال نعوظ شود. در چنین مواردی، ممکن است لازم باشد که پروتز یا ایمپلنت را با جراحی در آلت تناسلی او قرار دهیم.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید اختلال نعوظ مداوم یا خشخاش

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Zvezda

اختلال نعوظ دائمی یا کوبه ای چیست؟  + روش های درمانی

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *