درصد معلولیت در گرگان بالاتر از میانگین کشوری است – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترمحمد شایسته بعدازظهر شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در گرگان ، حدود 12 هزار و 800 خانوار تحت پوشش مزایای اجتماعی هستند كه با توجه به 50 هزار نفر جمعیت این شهر ، 10 درصد از جمعیت را شامل می شود.

مدیر بهزیستی گرگان ادامه داد: حدود 6 هزار و 50 خانواده در جامعه هدف ما مستمری دریافت می كنند كه به دلیل افزایش دستمزد در سال جاری ، حداقل دستمزد برای یك خانواده 350 هزار تنی و یك خانواده پنج تا بیش از یكی به یك میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: حدود 11 هزار و 400 معلول در گرگان وجود دارد که 2.4 نفر را شامل می شود و متأسفانه میزان معلولیت این شهرستان یک درصد بیشتر از کشور است.

چئست در خصوص یارانه مدارس شبانه روزی معلولان گفت: این یارانه امسال به دلیل رتبه بندی مراکز و وظایف موجود حدود 80 تا 90 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص مسکن معلولان گفت: در سال گذشته کمک هزینه مسکن برای مشمولان کمک های اجتماعی افزایش چشمگیری داشت که بر این اساس 85 میلیون تومان مسکن برای خانواده های دارای معلولیت زیاد در مناطق روستایی و 140 میلیون تومان برای خانواده های دارای معلولیت زیاد در شهر برای ساخت و ساز و خرید. “هزینه آن توسط بهزیستی با کمک بنیاد مسکن پرداخت می شود.

مدیر بهزیستی گرگان افزود: همچنین سهم ثروت ساخت مسکن برای خانواده های دارای معلولیت مجرد و سرپرست خانوار برای زنان 50 میلیون تومان است که در سال 1400 اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید  انتظار نتیجه مطلوبی از کنفرانس پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای در نیویورک نداریم

وی با بیان اینکه در سال 1999 حدود هشت میلیارد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است گفت: این تسهیلات در قالب کرز الحسنه با سود پنج درصد و هفت سال بازپرداخت بیش از 160 پروژه اشتغالزایی مصوب توزیع شد. کمیته بانک های عامل از اشتغال شهری معرفی شد.

شایسته در مورد بحث حقوق و مزایای مددکاران اجتماعی گفت: متأسفانه حداقل حقوق مددکاران اجتماعی به دلیل وظایف و سخت کوشی در حد شان نیست و انتظار می رود نمایندگان مجلس این موضوع را در صحن علنی مجلس ادامه دهند. “

دیدگاهتان را بنویسید