درصد حیوانات سرمایه گذاری شده با ارز 4200 تومانی نیز افزایش یافته است



به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این سازمان ، علی باقری با تشریح مشکلات کشاورزان در تهیه علوفه و همچنین وسواس چند روز پیش کشاورزان با استاندار کرمان ضمن خشکسالی را یکی از دلایل مهم این مشکلات عنوان کرد. تعداد بنادر چندین برابر شده و اکنون کامیون هایی که برای حمل و نقل از کرمان می فرستیم باید چندین روز در صف منتظر بمانند که این شرایط را دشوارتر کرده است.

وی در مورد انبار ورود گمرک گفت: برخی از مواد اولیه وارد شده است اما متاسفانه در حال حاضر کامیون برای حمل و نقل آنها از بنادر نداریم ؛ حتی مکاتباتی در این زمینه وجود دارد و از کامیون هایی که مواد معدنی را به بنادر منتقل می کنند خواسته شده است که مواد اولیه را هنگام بازگشت حمل کنند.

بیل مکانیکی با اشاره به تأمین استراتژیک مواد اولیه استراتژیک و علوفه اظهار داشت: برخی از مواد اولیه مانند جو و ذرت می توانند به صورت استراتژیک ذخیره و تحویل شوند اما برخی از جمله کاه ، چاودار و ذرت علوفه ای تولید شده در فصل باید توسط مزرعه دار. در طول سال خریداری و استفاده می شود.

خشکسالی بی سابقه در 50 سال گذشته

به گفته وی ، خشکسالی امسال در 50 سال گذشته بی سابقه بوده و ما با افزایش ناگهانی قیمت دام ، به ویژه خوراک چوب مانند کاه ، سیب زمینی توت و ذرت مواجه شده ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کرمان گفت: 60 درصد خوراک دام خوراک چوب مانند کاه ، بید و ذرت است که امسال به دلیل خشکسالی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  معما؛ فقط یک نابغه می تواند خرس را در این تصویر پیدا کند؟ + پاسخ

به گفته وی ، با شرایط خشکسالی قیمت چوب و علوفه چندین برابر شده و در هر صورت فشار مضاعفی بر کشاورز وارد می شود و دولت از اینکه کشاورز با مشکل روبرو است خوشحال نیست.

وی با بیان اینکه این حادثه فقط مربوط به استان کرمان نبوده بلکه کل کشور را تحت تأثیر قرار داده است گفت: “کشاورزان اینجا تحت فشار شدیدی قرار دارند و قیمت شیر ​​فروخته شده در فروشگاه بالاتر از مزرعه است. درآمد و هزینه های آنها متناقض است و کشاورزان از شرایط سخت اقتصادی رنج می برند.

جهاد کشاورزی کرمان ، معاون بهبود تولیدات دامی گفت: آنچه اتفاق می افتد افزایش قیمت دام است که فشار زیادی را به کشاورزان به ویژه گاوهای شیرده وارد کرده و وضعیت به گونه ای شده است که آنها دام نمی گذارند. حتی در این شرایط دشوار اقتصادی انتظار کسب سود هم نداریم. “از آنجا که آنها وضعیت مردم را درک می کنند و می دانند که معیشت مردم نیز دشوار شده است.

وی همچنین از رسانه ها خواست کارمندان جهاد کشاورزی را همراهی کرده و از برخی گاوداری ها دیدن کنند تا از نزدیک وضعیت را ببینند. حتی استاندار کرمان با وزارت جهاد مکاتبه داشت که قرار بود یک سری بسته های حمایتی برای کمک به کشاورزان ارائه دهد.

عذرخواهی برای افزایش قیمت شیر

جهاد کشاورزی کرمان معاون بهبود تولیدات دامی با اشاره به قیمت گذاری شیر و فرآورده های لبنی افزود: قیمت شیر ​​به صورت ملی توسط تنظیم کننده بازار کشور تعیین می شود و حتی استان تقاضا کرده است 10 درصد از آن به خود استان “.

بیشتر بخوانید  نخستین واکسن گیاهی کرونا مجوز مصرف گرفت

دلالانی که همیشه همه جا هستند

وی با اشاره به فعالیت دلالان بازار سیاه اظهار داشت: دلالان در همه اصناف فعال هستند و تلاش می كنیم سازمان های دامداری را فعال كنیم تا یك سری مغازه ها در سطح شهر ایجاد كنیم كه تولید كننده بتواند بدون واسطه شیر را به مصرف كننده برساند. “و اکنون بیشتر مغازه های شهر با خود مزارع در تماس مستقیم هستند.

بیل مکانیکی همچنین از اهالی کرمان به دلیل افزایش قیمت شیر ​​عذرخواهی کردند.

به گزارش ایرنا ، کمبودها و افزایش قیمت دام در روزهای اخیر منجر به افزایش کشتار دام های مولد شده که زنگ خطر مهمی برای تأمین نیازهای اساسی مردم به نظر می رسد.

گزارش ایرنا از وضعیت برخی مزارع ، شرایط تأمین مواد اولیه و توضیحات سایر معتمدین که در روزهای اخیر تهیه شده است اینجا خواندن.

دیدگاهتان را بنویسید