مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درد گردن در نگاه اول

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برای مقابله با گردن درد، توصیه می شود ابتدا استراحت کنید. برای تسکین فشار گردن بهتر است دراز بکشید، اما از عدم تحرک طولانی مدت خودداری کنید زیرا این کار می تواند گرفتگی عضلات را بدتر کند.



سپس، استفاده از کیسه های خنک کننده اغلب درد را برای یک یا دو روز پنهان می کند. یک کیسه خنک کننده را چند بار در روز پشت در قرار دهید و هر بار 20 دقیقه یا کمتر نگه دارید. به خاطر داشته باشید که اگر مشکلات جدی قلبی یا گردش خون دارید از کیسه های خنک کننده یا گرم کننده استفاده کنید.



اکثر پزشکان از داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، دیکلوفناک و استامینوفن برای کاهش گردن درد استفاده می کنند. این داروها باعث تسکین موقت درد می شوند.




● ورزش کنید

برخی از ورزش ها می توانند به شما کمک کنند تا خوش اندام بمانید و درد و گرفتگی گردن را کاهش دهید. ورزش همچنین تناسب اندام شما را افزایش می دهد و از عود گردن درد جلوگیری می کند. برای رسیدن به این هدف مراحل زیر را تمرین کنید.



1) شانه های خود را به آرامی به سمت گردن خود ببرید و فشار را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی شل کنید تا به حالت عادی برگردید.

۲) روی زمین یا صندلی یا نیمکت بنشینید و بازوی خود را به جلو و عقب حرکت دهید. تصور کنید در یک قایق نشسته اید و پارو می زنید.

3) وزنه های کوچک حدود یک کیلوگرم را نگه دارید، از باسن به سمت جلو خم شوید، پشت خود را صاف نگه دارید و اجازه دهید بازوهایتان به صورت عمودی آویزان شوند.
وزنه ها را به آرامی بالا و پایین ببرید تا احساس کنید در حال پرواز هستید و بال می زنید. اگر نمی توانید پشت خود را صاف نگه دارید، روی یک نیمکت یا میز روی شکم خود دراز بکشید.

بیشتر بخوانید  فواید صابون تریاک برای مشکلات پوستی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *