درخواست برخی از اساتید از اخبار سیاسی کالیباف – تسنیم


با توجه به گروه دانشگاه آژانس تسنیمجمعی از اساتید در نامه ای خطاب به محمد بیکر کلیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی ، توجه به افزایش حقوق اعضای هیئت علمی پژوهشی وزارت آموزش و پرورش را همزمان با اعلام افزایش حقوق معلمان خواستار شدند. .

در این نامه آمده است:

ضمن ابراز تشکر و قدردانی از مساعدت و پشتیبانی جناب عالی و همکاران محترم شما در مجلس شورای اسلامی در مورد تصویب مفاد بند دوم بند (و) پاورقی 2 قانون بودجه سال 1400 ، موضوع “مقایسه حقوق معلمان با اعضای غیر بالینی” وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی “متاسفانه ، با وجود چند ماه گذشته از تصویب قانون فوق و مکاتبات وزیر علوم با جناب عالی 64407 № / تاریخ 30/03/1400 (پیوست 1) و نامه № 3240 / AD / 1400 / م 13/2/1400 (ضمیمه 2) وی معاون را تحت قوانین مجلس شورای اسلامی با موضوعی گسترده و مثبت همراهی می کند تفسیر این معاون محترم № 200300 مورخ 3/3/1400 (ضمیمه № 3) و همچنین نامه نگاری دبیر افتخاری م Instituteسسه تحقیقات ملی ایران به جنابعالی 22 9937 مورخ 22/3/1400 ، علی رغم نظر مثبت معاون قوه مقننه مجلس شورای اسلامی در تفسیر کلمه دانشگاه ها ، که معنای کلی دارد ، مجدداً با تفسیر مثبت قانون پارلمان № 200473 مورخ 26/3/1400 مواجه شد (عکس پیوست № 4). و همچنین شامل مراکز تحقیقاتی و م institسسات وزارت علوم است.

آنچه توسط رئیس محترم سازمان و موارد مربوط به صراحت توسط برنامه و سازمان بودجه بیان شده این است كه دانشكده مراكز تحقیقاتی كمتر از 5٪ وزارت آموزش و پرورش است و بودجه لازم و ریسك دلیل حسابرسان از ورود به موضوع جلوگیری می کنند. به همین دلیل ، سازمان برنامه و بودجه به 144495 پوند از 4/1/1400 به دیوان محاسبات متوسل شد (پیوست 6). متأسفانه علی رغم نظر مثبت دیوان در مورد گسترش همزمانی با مراکز تحقیقاتی ، علی رغم گذشت 20 سال ، پس از بررسی برنامه و سازمان بودجه ، نظر دیوان محاسبات به این سازمان ابلاغ نشد و این ناعادلانه و تبعیض آشکار علیه دانشکده تحقیقاتی وزارت آموزش و پرورش باعث به تعویق انداختن و عدم صدور تصمیمات دانشکده شد.

بیشتر بخوانید  پیام حضور وزرای روحانی در کابینه رئیسی

این س bigال بزرگ در ذهن این گروه مهم که به کارهای بنیادی و علمی می پردازند شکل گرفته است که علی رغم اهمیت مضاعف تحقیق و نقش حیاتی تحقیق در رشد و توسعه علمی کشور و حضور تمام وقت آنها ، چرا دانشکده تحقیق باید کلاس دوم در نظر گرفته شود ؟؟! این مکاتبات سخنی دردناک در مورد لزوم اهمیت دادن به حوزه تحقیق از یک سو و بحث احقاق حقوق اعضای هیئت علمی تحقیق از سوی دیگر است.

بنابراین ، از شما می خواهیم با استناد به نظر مشورتی معاون مشاور حقوقی ، دیوان محاسبات کشور را موظف سازد که موضع صریح خود را در مورد ورود استادان در مراکز تحقیقاتی و واحدهای تحقیقاتی وزارت علوم برنامه و سازمان بودجه اعلام کند. مونتاژ. پس از دو ماه عدم اطمینان ، دیگر هیچ توجیهی و به تعویق انداختن محل کار وجود ندارد و باید اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.

پیشاپیش از نظر لطف و مساعدت شما در این زمینه با صدور دستور پیگیری ویژه در این مورد سپاسگزاریم.

به امضای اعضای دانشکده تحقیقاتی وزارت آموزش و پرورش رسیده است

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید