مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درخت کاشت شاهپسند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



گل زیبای درخت شاهپسند را تقدیم شما می کنیم


درخت شاهپسند درختچه ای همیشه سبز با حداکثر ارتفاع 2 متر و بومی آمریکاست. شاخه ها خشن و برگ ها بیضی شکل و سبز تیره چروکیده هستند. گل ها درختی مناسب برای پادشاه در اواسط تابستان به رنگ های سفید، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز یا ترکیبی از این رنگ ها ظاهر می شوند و دوره گلدهی تا اواخر پاییز ادامه دارد.

این درختچه به آفتاب زیاد، نیاز آبی کم نیاز دارد و می تواند در خاک های معمولی و با زهکشی خوب رشد کند. این گیاه نیز در اثر سرمای شدید از بین می رود.

گیاه شناسی درخت شاهپسند

شاه درخت در مناطق سرسبز به عنوان پرچین در مناطق گرم و به عنوان گیاه فصلی در مناطقی با زمستان های سرد استفاده می شود. زنبق با نام علمی لانتانا کامارا، همچنین به عنوان پرچم اسپانیا و لانتانای هند غربی شناخته می شود، گیاهی گلدار از خانواده Verbenaceae است که منشأ آن مناطق گرمسیری آمریکا است.

شاهپسند درختی است که در بسیاری از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری گیاهی زینتی و گاه گونه مهاجم به حساب می آید.

طیف بومی شامل مکزیک، آمریکای مرکزی، آنتیل بزرگ، باهاما، کلمبیا و ونزوئلا است. برخی بر این باورند که این گیاه در پایین دره ریو گراند تگزاس در ایالات متحده منشأ گرفته است. اما اکنون در مناطق گرمسیری و گرم در سراسر جهان یافت می شود. در فلات های کنیا در بسیاری از مناطق با حداقل بارندگی می روید.این رقم دارای گل های صورتی، زرد و بسیار زیبا است که از اواخر بهار تا اواخر پاییز ظاهر می شود.

بیشتر بخوانید  روز جهانی زن

این گونه تا 6 فوت (1.8 متر) در ارتفاع رشد می کند و می تواند عرض بسیار زیادی داشته باشد. برخی از گونه ها می توانند از دیوارها تا ارتفاع 2.4 متری بالا بروند. دارای برگهایی بلند (5-12.7 سانتی متر) و پهن (2.5-5 سانتی متر) با لبه های دندانه دار گرد است. ساقه ها و برگ ها با کرک های درشت پوشیده شده و با له شدن بوی نامطبوعی از خود متصاعد می کنند.

شاهپسند

شرایط رشد درخت

اقلیم:برای مناطق سردسیر مناسب نیست، نیاز به آب و هوای گرم و بدون یخبندان دارد.

نور و دما:برای رشد و گلدهی بهتر به آفتاب زیاد نیاز دارد.

خاک: خاکهای با زهکشی خوب را تحمل می کند، اگرچه ضعیف است، اما زمانی که خاک با مواد آلی غنی شود بهترین رشد و گلدهی را دارد.

سیستم های راهنمایی: درختچه های سبک نیاز به آبیاری منظم دارند، اما درختچه های مستقر کم آبی را تحمل می کنند.در هوای گرم، آبیاری عمیق گهگاهی در هوای گرم برای گیاه مفید است.

لقاح: نیاز فوری به کود وجود ندارد، اما می توان از غذاهای کامل گیاهی در اواخر زمستان استفاده کرد.

مشکلات:هیچ آفت یا بیماری شناخته شده ای نیست.

گلدهی: از اواسط بهار تا اواخر تابستان.

روش پرورش درخت

مکان آفتابی، مخلوطی از خاک شامل ذغال سنگ نارس، خاک رس و ماسه که به آن سوپر فسفات، سولفات پتاسیم و پودر آهک اضافه می شود. حداقل دمای قابل تحمل 10 درجه سانتیگراد است.

خاک و محیط کم رطوبت برای این گیاه ارجحیت دارد. بسیار مقاوم به خشکی است. در پایان زمستان، شاخه های خشک یا اضافی که شکل گیاه را به هم زده اند باید حذف شوند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با انواع کشت گلخانه ای

گل

روش هرس درختان

وقتی جوان است باید به شکل گرد و متراکم هرس شود سر شاخه ها را بلافاصله بعد از گل دهی هرس کنید این کار از تشکیل (و پراکنده شدن) بذرها جلوگیری می کند.

روش تکثیر درختان شاهزاده

تکثیر با کاشت بذر در دمای 18-16 درجه سانتی گراد در بهار و یا قلمه های نیمه رسیده در تابستان امکان پذیر است.

خواص درمانی درختان شاهزاده

عصاره متانولی برگ درخت شاهپسند برای درمان زخم معده و همچنین جلوگیری از ایجاد زخم اثنی عشر در موش نشان داده شده است. عصاره برگ تازه آنتی باکتریال است و به طور سنتی در برزیل به عنوان دارویی در برابر تب، نفخ و درمان سیستم تنفسی استفاده می شود.

در برخی موارد مسمومیت و بیماری حیوانات پس از مصرف این گیاه گزارش شده است. برگهای آن کبدی سمی بوده و به گیاهخوارانی مانند گوسفند، بز، گاو و اسب حساس تر است.

جداکننده خط

بیشتر بخوانید:

اصول کاشت و مراقبت از پیچک سوئدی

تکنیک کاشت و نگهداری مریم گلی

آموزش کاشت نرگس

جداکننده خط


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *