درباره گل ارکیده چه می دانید؟


درباره گل ارکیده چه می دانید؟

درباره گل ارکیده چه می دانید؟

گل ارکیده با 25000 گونه، خانواده بزرگی از تک لپه ای ها است. گل های آن ها به دلیل رنگ و شکل غیرمعمول همراه با گلبرگ هایی که نزول می کنند بسیار برجسته هستند.بعضی از آنها گیاهان گرمسیری هستند. مثلاً ارکیده وانیلی که غلاف دارد و برای طعم دادن به غذا استفاده می شود.

بسیاری دیگر گیاهان کوچکی هستند که در خاک مناطق سردتر زندگی می کنند، اما بیشتر آنها اپی فیت هایی هستند که در جنگل های بارانی یافت می شوند. در این خانواده بزرگ هر ماه گونه جدیدی به جمعیت اضافه می شود.

ارکیده آنها می توانند در شرایط آب و هوایی مختلف رشد کنند و زیستگاه آنها از تندرا تا جنگل های استوایی محسوب می شود. من نمی توانم خود را در یک صحرای درخشان و یک ستون یخی پیدا کنم. به همین دلیل است که انتظار می رود ارکیده شما می توانید تا حد امکان گیاهان آپارتمانی را انتخاب کنید، اما پرورش این گیاه دشوار است.

درباره گل ارکیده چه می دانید؟

گل ارکیده آیا به پایان می رسد; فوق العاده زیبا، فوق العاده حسی، فوق العاده غیر متعارف و فوق العاده گرانبها. ارکیده این استاد پر از حشرات فریبنده که بر قله های بلند تکامل گیاه ایستاده است نیز پرجمعیت ترین خانواده گیاهان است.

با دانه هایی که در زمره کوچکترین موجودات جهان هستند و با اشکالی که بیش از حد از همه چیز پیشی گرفته اند، تعجبی ندارد که این الهه های گیاهی تا این حد مورد ستایش قرار می گیرند.

برخی سعی در پرورش آنها داشته اند و برخی به درستی تمایل به تغییر آنها برای ایجاد بزرگترین گروه از نژادهای پرورشی داشته اند. 25 تا 30 هزار گونه شناخته شده ارکیده خانواده ارکیده (Orchidaceae) که از اقوام خانواده سوسن (گل لاله، سوسن و…) است.

بیشتر بخوانید  چگونه با ارزان ترین قیمت خانه بسازیم ؟

درباره گل ارکیده چه می دانید؟

گیاهی با اهداف متعدد

استفاده از برخی ارکیده ها در پزشکی و درمان های مرسوم احتمالاً نتیجه شکل جفت پیاز زیرزمینی آنها است که به شکل خاصی شبیه هستند. از آن زمان هنوز در ترکیه است ریشه های خشک ارکیده نوعی غذا در حال تهیه است.

وانیل که توسط آزتک ها استفاده می شود، بیش از هر ارکیده دیگری در جهان رشد می کند. غلاف بسیار معطر آن در بسیاری از غذاها و همچنین در عطرسازی استفاده می شود. وانیل مهمترین منبع درآمد ملی در کشورهای انحصاری مانند ماداگاسکار، کومور و یونیون است.

اگرچه بازار وانیل طبیعتا در مقایسه با محصولات تولید شده بسیار کوچک است اما امیدواریم این بازار کوچک به طور کامل از بین نرود.

در چین، شبه حباب های نوع خاصی از دندروبیوم به عنوان تزریق آرام بخش استفاده می شود. D.nobile در کره یافت می شود که حاوی عوامل ضد سرطان است. در سراسر آسیا، این گل نقش کلیدی در زندگی روزمره و آداب و رسوم مذهبی دارد.

میوه ارکیده Cymbidium به عنوان یک ضد بارداری برای بومیان استرالیا عمل می کند. در آنتیل از Bletia tuberosa برای درمان مسمومیت استفاده می شود. در ژاپن، آب بلتیلا را به چسبی تبدیل می کنند که در صنایع سنتی استفاده می شود.

در گواتمالا پرو، ارکیده نقش بسیار مهمی در جشن های مذهبی به عنوان هدیه و تزئین دارند. در گواتمالا، ارکیده Cattleia skinneri گل سنت سباستین است، در حالی که در کاستاریکا گل ملی است. در پاناما Peristeria elata از چنین جایگاه بالایی برخوردار است.

درباره گل ارکیده چه می دانید؟

روش کاشت

بیشتر بخوانید  لیست دفاتر ازدواج و طلاق اردبیل + آدرس و تلفن

لعلب از طریق لقاح و غیرجنسی قابل تکثیر است. از آنجایی که معمولاً گلهای خوبی از طریق بذر نمی دهند، معمولاً به صورت غیرجنسی تولید مثل می کنند. آویشن را می توان در گلخانه به دو روش زیر تکثیر کرد

تکثیر از طریق قلمه:
آویشن را می توان از طریق قلمه تکثیر کرد. قلمه های نهایی معمولاً 30-30 سانتی متر طول دارند و باید 12 برگ و چندین ریشه هوایی داشته باشند. قلمه ها را می توان بدون استفاده از محیط کشت مخصوص در گلدان پرورش داد

تقسیم بندی گیاهان:
انار را می توان با تقسیم گیاه از پایه مادری نیز تکثیر کرد. در این صورت گیاه باید 6 عدد پیاز کاذب داشته باشد که محل برش ریزوم بین پیاز سوم و چهارم دروغین است و هر دو قسمت را به صورت بوته جداگانه در گلدان می کارند.

گردآوری شده توسط: مجله تشویقی


دیدگاهتان را بنویسید