مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درباره والت دیزنی بیشتر بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


والتر الیاس «والت دیزنی» (متولد 5 دسامبر 1901 – 15 دسامبر 1966) تاجر، کاریکاتوریست، انیماتور، تهیه کننده، کارگردان، فیلمنامه نویس، کارآفرین و صداپیشه آمریکایی بود. او یک چهره شناخته شده در صنعت انیمیشن آمریکا و سراسر جهان است که به عنوان یک چهره بین المللی و بشردوست شناخته می شود که در طول فعالیت حرفه ای خود در قرن بیستم شناخته شده است.

درباره والت دیزنی

او و برادرش روی او. دیزنی به عنوان یک غول تجارت هالیوود شناخته می شود. دیزنی بنیانگذار محصولات والت دیزنی است که بعدها به یکی از معروف ترین و بهترین شرکت های تولید فیلم تبدیل شد. این شرکت اکنون با نام شرکت والت دیزنی شناخته می شود و درآمد سالانه آن در سال 2013 بالغ بر 5 میلیارد دلار بوده است.

درباره والت دیزنی

دیزنی به عنوان یک انیماتور و کارآفرین، به ویژه به عنوان یک کارگردان و فیلمنامه نویس محبوب، و همچنین یک مبتکر در انیمیشن و طراحی پارک موضوعی دیده می شود. او و تیمش تعدادی از معروف ترین شخصیت های کارتونی جهان مانند میکی موس را خلق کردند که دیزنی شخصاً صداپیشگی آنها را بر عهده داشت.

او در طول زندگی خود، چهار جایزه اسکار افتخاری و 22 جایزه اسکار از مجموع 59 نامزد اسکار، از جمله رکورد چهار جایزه در یک سال، کسب کرد که بیش از هر فرد دیگری در تاریخ، جوایز و نامزدی را برای او به ارمغان آورد. او همچنین برنده هفت جایزه امی، به عنوان اقامت برای دیزنی لند و والت دیزنی در ایالات متحده شد. نام آن به استراحتگاه های بین المللی مانند استراحتگاه های دیزنی توکیو، دیزنی لند پاریس و دیزنی لند هنگ کنگ نیز نسبت داده شده است.

بیشتر بخوانید  آرایش غلیظ شقایق دهقان در شب تولدش

او در 15 دسامبر 1966 بر اثر سرطان ریه در بربنک کالیفرنیا درگذشت. یک سال بعد، ساخت استراحتگاه والت دیزنی در فلوریدا آغاز شد. در 1 اکتبر 1971، برادرش روی دیزنی، پادشاهی سحر و جادو، یکی از اولین ساختمان های چهار پارک موضوعی دیزنی را افتتاح کرد.

دوران کودکی – والدین والت، الیاس و فلورا (کال) دیزنی

دیزنی در 5 دسامبر 1901 در خیابان استریپ در منطقه هرموس شیکاگو از پدری ایرلندی-کانادایی الیاس دیزنی و فلورا دیزنی که اصالتاً آلمانی و انگلیسی بودند به دنیا آمد.

پدربزرگ پدری او، اروندل الیاس دیزنی، از گوران به کیلکنی، ایرلند مهاجرت کرد، جایی که او در سال 1801 متولد شد. اروندل دیزنی از نوادگان یک فرانسوی به نام روبرت دیسینی است که با ویلیام فاتح در سال 1066 به انگلستان سفر کرد. خانواده او، آنگلیکن دیسیگنی، معروف به دیزنی، در دهکده ای که اکنون به نام نورتون دیزنی شناخته می شود، در جنوب لینکلن، لینکلن شایر زندگی می کردند.

در سال 1878، پدر دیزنی، الیاس، از هورن، انتاریو، کانادا به ایالات متحده نقل مکان کرد. او ابتدا تا سال 1884 در کالیفرنیا به دنبال طلا بود، قبل از اینکه با والدینش در مزرعه ای در نزدیکی الیس، کانزاس مستقر شود. الیاس برای راه آهن اقیانوس آرام کار می کرد و در 1 ژانویه 1888 با فلورا کول در آکرون، فلوریدا، تنها 40 مایلی شمال جایی که سرانجام دنیای والت دیزنی توسعه یافت، ازدواج کرد.

خانواده در سال 1980 به شیکاگو، ایلینوی نقل مکان کردند، به زادگاه برادر الیاس، رابرت، که از الیاس برای دوران کودکی والت حمایت مالی کرد. در سال 1906، زمانی که والت چهار ساله بود، خانواده‌اش به مزرعه‌ای در مارسی، میسوری نقل مکان کردند، جایی که برادرش تازه یک مزرعه خریده بود.

بیشتر بخوانید  ماجرای جنجالی لو رفتن سارق توسط روح مرد سالخورده !

در مارسلین، او به عشق خود به طراحی برای یکی از همسایگان خانواده اش، یک پزشک بازنشسته به نام داک شروود، ادامه می دهد. او به دیزنی پول می دهد تا روپرت را روی اسب شروود نقاشی کند. علاقه او به قطار به مارسلین سرایت کرد. والت می خواست گوشش را به ریل راه آهن برساند تا صدای آمدن قطار را بشنود و سعی کند عمویش، مهندس مایکل مارتین، را برای رانندگی قطار پیدا کند.

جلوه ها

21 فیلم انیمیشن بلند

493 کارتون کوتاه

47 فیلم انیمیشن آمیخته با تصاویر سینمایی

47 فیلم مبتنی بر واقعیت

330 ساعت برنامه تلویزیونی کلاب میکی موس

افتخارات

جایزه افتخاری آکادمی 1939

1954. چهار جایزه اسکار

22 برنده اسکار

جایزه بنیاد آزادی

مدال آزادی از جانسون رئیس جمهور آمریکا

فوت شده

خالق میکی موس در 15 دسامبر 1966 درگذشت.

منبع: ویکی پدیا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *