درباره سندرم داون چه می دانید؟


دبیر اجرایی چهارمین کنگره سندرم داون گفت: در هفته هشتم بارداری با غربالگری می توان سندرم داون را در جنین تشخیص داد.

سندرم داون

محمدرضا کوشش دبیر اجرایی چهارمین کنگره سندرم داون با اشاره به بروز سندرم داون در کودکان به دلیل وجود کروموزوم اضافی در جفت 21 تصریح کرد: بروز این عارضه در کودکان با غربالگری در دوران بارداری قابل تشخیص است.

وی تصریح کرد: 95 درصد کودکان مبتلا به سندرم داون به دلیل وجود کروموزوم اضافی در جفت 21 به این سندرم مبتلا می شوند و در واقع دارای سه کروموزوم هستند و نام دیگر این بیماری تریزومی است.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره سندرم داون گفت: 200 سال پیش پروفسور جان لانگسدان داون سندرم را برای تشخیص علائم خود معرفی کرد و در درمان این بیماران تلاش زیادی کرد و به همین دلیل نام این اختلال داون نامگذاری شد. “

درباره سندرم داون چه می دانید؟

وی گفت: پسران بیشتر از دختران به این اختلال مبتلا هستند و اغلب چنین کودکانی دارای قد متوسط ​​و چاق هستند و زبان آنها بزرگتر است، آن دهان است و معمولاً از دهان خارج می شود.

وی افزود: انگشتان این کودکان به یک اندازه است و کف دست ها بر خلاف ما دارای سه خط مستقیم و چشم های کشیده است.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره سندرم داون خاطرنشان کرد: ضریب هوشی کودکان مبتلا به سندرم داون دو درجه کمتر از حد استاندارد است، اما از نظر روابط اجتماعی در بین بیماری های ژنتیکی سندرم داون به افراد عادی نزدیک تر است.

سندرم داون

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه این افراد دچار مشکلات قلبی، افتادگی دریچه میترال، مشکلات گوارشی و اگزمای پوستی هستند و گاهی اوقات پوست از این ناحیه خشک و خونریزی می کند.

بیشتر بخوانید  خانم ها در مورد کیست های خوش خیم و بدخیم رحم چه می دانید؟

وی امید به زندگی این افراد را 40 تا 45 سال عنوان کرد و افزود: این افراد مشکلات شنوایی و گفتاری دارند که با توانبخشی تا حدودی قابل درمان است.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره معرفی سندروم داون تاکید کرد: اگر افراد مبتلا به سندروم داون آموزش های مهارتی ببینند و با جامعه ارتباط برقرار کنند، می توانند وارد جامعه شوند و به راحتی با افراد جامعه ارتباط برقرار کنند.


دیدگاهتان را بنویسید