مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دختران نوجوان و اولین قاعدگی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دختران نوجوان و اولین قاعدگی

از بحث مفصل در مورد قاعدگی صرف نظر کنید. در اینجا نحوه شروع یک مکالمه و کمک به دخترتان برای مقابله با اولین قاعدگی آمده است. به خاطر داشته باشید که اولین قاعدگی می تواند آنقدر سریع اتفاق بیفتد که باعث تعجب و اضطراب در یک دختر نوجوان شود.

امروز او یک نوجوان آرام و شاد است، روز بعد او یک زن جوان است که شروع قاعدگی را تجربه می کند و این می تواند با اولین استرس یا علائم دیگر قاعدگی همراه باشد.

اولین قاعدگی دختر، اگرچه بیشتر شبیه یک دردسر است تا یک رویداد مهم، نقطه عطفی در زندگی اوست. قاعدگی نشانه تغییر از کودکی به بزرگسالی است; زیرا عادت ماهانه نشان می دهد که دختر می تواند باردار شود.

علائم دوره اول
سن شروع اولین قاعدگی بسیار متفاوت است. برخی از دختران تا هشت سالگی و برخی تا پانزده سالگی عادت ماهانه دارند.

اغلب نشانه هایی وجود دارد که دختران در حال نزدیک شدن به اولین قاعدگی خود هستند. بزرگ کردن سینه و رشد مو چندین سال قبل از قاعدگی شروع می شود. حدود یک سال قبل از اولین قاعدگی، جهش در رشد دختران مشاهده می شود.
اولین قاعدگی معمولاً بسیار سبک است و گاهی اوقات فقط چند لکه و خونریزی وجود دارد.

اولین سیکل قاعدگی 28 روز طول می کشد، اما قاعدگی اغلب در سال های اول قاعدگی نامنظم است. در این زمان، دختران ممکن است در چندین دوره قاعدگی نداشته باشند، یا سیکل های قاعدگی ممکن است بیش از یک بار در ماه رخ دهد یا ممکن است کمتر از حد انتظار باشد. اگرچه این نوسانات در چند سال اول پریود شما رایج است، اما اگر قاعدگی شما نامنظم است با پزشک دخترتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر عرق هل برای سلامتی بدن

در مورد جنبه های روانی قاعدگی، ممکن است دختر شما در شروع قاعدگی تعجب کند، اما به طور کلی این نشانه بزرگسالی است. اما برخی از والدین احساس می کنند که دخترشان نگران یا ترسیده است. این هم طبیعی است; اما همه اینها دلیلی است برای گفتگوی صادقانه و جدی با یکدیگر.

شروع کن به صحبت کردن
به جای اینکه به طور رسمی و خشک با دخترتان درباره قاعدگی صحبت کنید، سعی کنید صادق باشید و هر سوالی از دخترتان بپرسید.

در اینجا چند نکته برای پاسخ به سوالات دختران در مورد قاعدگی وجود دارد:

– چرا دخترها عادت ماهانه دارند؟

برای صحبت با دخترتان در مورد علت چرخه قاعدگی زنان، رویکرد مثبتی داشته باشید. به او بگویید که چرخه قاعدگی بخشی از زندگی عادی است که به زن اجازه می دهد باردار شود. هنگامی که بارداری در چرخه قاعدگی اتفاق نمی افتد، هورمون ها به بدن سیگنال می دهند که دیواره رحم را تخریب و بازسازی کند. این در دوران قاعدگی اتفاق می افتد.

سندرم قاعدگی چیست؟

درست قبل از قاعدگی، برخی از دختران و زنان علائم سندرم قاعدگی را تجربه می‌کنند که شامل نوسانات خلقی، تحریک‌پذیری، نفخ و حساس شدن سینه‌ها می‌شود.

بیشتر دختران تا یک سال پس از اولین قاعدگی علائم سندرم قاعدگی را احساس نمی کنند، اما برای افرادی که این کار را می کنند، استراحت، ورزش منظم و رژیم غذایی منظم می تواند به کاهش این علائم کمک کند.

آیا گرفتگی عضلانی خواهم داشت؟

دختران در ابتدای قاعدگی معمولاً در قسمت پایین شکم و کمر احساس درد و گرفتگی می کنند. این گرفتگی‌ها معمولاً خفیف هستند و با مسکن‌ها قابل تسکین هستند. اما اگر انقباضات و گرفتگی ها قوی هستند، باید با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید  فواید شگفت انگیز روغن چهل گیاه برای سلامتی بدن

از پنبه استفاده کنم یا نوار بهداشتی؟

هر دو برای جذب خون قاعدگی استفاده می شوند. آنها باید حداقل هر 4 یا 6 ساعت یکبار تعویض شوند. کمربندها به خوبی زیر کاپوت قرار می گیرند و می توانند به راحتی توسط دختران جوان جایگزین شوند. در مورد پنبه، باید به دخترتان بگویید که چگونه آن را در جای مناسب قرار دهد تا خیلی ناراحت کننده نباشد.

– چقدر خون خواهم داشت؟

بگویید که احتمالاً حتی چند قاشق چایخوری خون در طول قاعدگی از دست می دهید، هرچند گاهی اوقات بیشتر. اگر مجبورید هر ساعت یک بار نوار یا پنبه را عوض کنید، احتمالاً مشکلی وجود دارد و باید با پزشک خود صحبت کنید.

قاعدگی من چقدر طول خواهد کشید؟

دختر شما باید به طور متوسط ​​سه تا پنج روز انتظار داشته باشد. اما برخی از دختران دوره های کوتاه تری دارند و برخی تا هفت روز.

– آیا می توانم باردار شوم؟

داشتن سیکل قاعدگی به این معنی است که بدن دختر در حال تخمک گذاری است و برای نوزاد آماده می شود. برخی از دختران درست قبل از اولین قاعدگی تخمک گذاری می کنند. بنابراین، در حالی که در مورد چرخه قاعدگی خود صحبت می کنید، با دختر خود در مورد میل جنسی و پیشگیری از بارداری صحبت کنید.

هر چه بیشتر به دخترتان در مورد قاعدگی و علائم سندرم قاعدگی بگویید، او با رشد و تغییر بدنش احساس بهتری خواهد داشت و آماده می شود.

منبع: www.v.ir.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *