دبیرکل حزب سعادت ملت افغانستان: دود بی ثباتی در افغانستان در منطقه گسترش می یابد



یک فعال سیاسی افغان گفت: “سناریوی اتخاذ شده توسط ایالات متحده ، مردم افغانستان هزینه های آن را پرداخت می کنند ، من معتقدم که طالبان ، داعش و القاعده و سایر گروه ها توسط سیا و آی اس آی پاکستان ایجاد و پرداخت شده اند.

به گزارش ایسنا ، محمد حسن جعفری ، دبیرکل حزب رفاه افغانستان و رئیس مجمع فرهنگی انقلاب اسلامی ، در نشست ویژه ای با موضوع “حوادث اخیر در افغانستان” که چهارشنبه شب توسط مجمع بین المللی دانشگاه مسلمان برگزار شد ، گفت: من معتقدم ایالات متحده افغانستان را ترک کرده است. ” بیش از هزار نیرو به اشکال مختلف در این کشور وجود دارد و نیروهای نیابتی آنها نیز در این کشور هستند. کسانی که لباس نظامی دارند به راحتی افغانستان را ترک می کنند. ایالات متحده سناریویی را تصویب کرده است که هزینه آن را مردم افغانستان پرداخت می کنند. من معتقدم که طالبان ، داعش ، القاعده و سایر گروه ها توسط سرویس های اطلاعاتی CIA و ISI در پاکستان ایجاد و هزینه آنها را پرداخت کرده اند.

وی گفت ما انتظار داریم پاکستان تا رسیدن به صلح از مردم افغانستان کمک و پشتیبانی کند ، اما این اتفاق نیفتاد و دولت افغانستان اشتباه کرد و مشکلات آزادی زندانیان طالبان را افزایش داد و آنها علیه مردم و پلیس ملی افغانستان بازگشتند . آنها جنگیدند.

این فعال سیاسی افغان با اشاره به تلاش های خلیل زاد برای ایجاد شرایط موجود گفت: آقای خلیل زاد یک یهودی حرفه ای است ، بیش از اینکه یک مسلمان باشد ، همسرش نیز یهودی است. او با رفتارهای بی پروا مردم افغانستان را نابود کرده و دولت افغانستان نیز حرف های او را بازی کرده است. آنها نه تنها صلح در کشور ایجاد نکردند ، بلکه باعث افزایش ناامنی شدند و طالبان توسط ایالات متحده ایجاد شد. اگر به یاد داشته باشید ، بی نظیر بوتو گفت که ما طالبان را با کمک انگلیس و ایالات متحده ساختیم و امروز بودجه طالبان بودجه تهیه شده توسط ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید  آخرین جلسه هیئت دولت با رهبر انقلاب / عکس

جعفری ادامه داد: افغانستان چهره آشتی است و مردم فداکاری می کنند. شیعیان در افغانستان بیشتر در معرض خطر هستند؛ طالبان اعتقادی به فقه حنفی ، جعفری ، مالکی و شافعی ندارند ، آنها دیدگاه وهابی دارند و سلفی افراطی هستند. در همین حال ، زنان مسن و مردان مسن را شلاق زدند. آنچه طالبان انکار می کند درست است و بسیاری از مردم از شمال به جنوب با مشکل روبرو هستند. ایالات متحده در تلاش است نفت و مواد معدنی در شمال این کشور را به دست گیرد. آنها در جنوب هیچ کاری برای انجام دادن ندارند ، زیرا این پاکستان است.

وی افزود: “کجایند کسانی که امروز به حقوق بشر ، عدالت و آزادی زنان افتخار می کنند؟” چرا سکوت کردند؟ روزی نمی گذرد که صدها نفر در افغانستان کشته شوند ، اما همه ساکت هستند.

این فعال سیاسی افغان ادامه داد: امروز همه طالبان در دست پاکستان و اعراب هستند ، طالبان عناصری در منافع این کشورها هستند. کشورهای منطقه و ایران باید به این واقعیت توجه کنند که آنها دروغ می گویند و از خود اراده ای ندارند و در جهت منافع ایالات متحده و پاکستان عمل می کنند. بیشتر نیروهای طالبان از پاکستان هستند. ما اسناد زیادی داریم که صدها جسد طالبان را به میران شاه و کویته و غیره برده اند و در مساجد خود که تحت تأثیر پاکستان هستند عزاداری می کنند. تعداد افغان ها در این گروه بسیار کم است ، بیشتر از ازبکستان ، چچن ، تاجیکستان و کشورهای عربی.

جعفری گفت: آمریکایی ها فقط زبان زور را می فهمند و به دنبال مدیریت بحران هستند ، آنها بدنبال صلح نیستند ، آنها به قرآن و مردم افغانستان توهین کرده اند. جهان ، سازمان ملل ، شورای امنیت و ایران باید بدانند که امروز چین ، هند و دیگران برای ایالات متحده هیچ چیز نیستند. فقط ایران یک نیروی مهم در محاسبات آمریکا در منطقه است و ایران باید به همتایان خود در افغانستان توجه کند. آنها به شهادت می رسند.

بیشتر بخوانید  ساخت طرح ملی مسکن در سقز آغاز شد

وی ادامه داد: این شعاری است که می گوید طالبان تغییر کرده اند و دیگر افکار قدیمی را ندارند. این دروغ است ، آنها ایده های خود را به نام اسلام ارائه می دهند و اراده خود را ندارند. اگر دولت می خواهد نجات یابد ، باید به مردم خود رجوع كند ، نه به آمریكا تكیه كند و به شخصیت های میهن پرست و مجاهدین افغانستان فضا بدهد. فقط یک خیزش ملی در افغانستان می تواند آنها را متوقف کند.

جعفری تاکید کرد: اگر افغانستان پایدار نباشد دود آن به چشم کشورهای منطقه می رود. ما امیدواریم که جهان مظلومیت افغانستان را درک کند. آنها اسلحه در گلوی ما می گذارند و دنیا باید به عدالت ملت ما برسد. افغانستان را کشف کنید. طالبان به قدرت نرسیدند ، اگر راست می گویند ، چرا زیرساخت ها را خراب می کنند! بیشتر آنها از کشورهای خارجی هستند. ما انکار می کنیم که اینها افغان و افغان هستند.

این فعال سیاسی افغان گفت: ما از روشنفکران ایرانی می خواهیم صدای مردم افغانستان را به گوش جهانیان برسانند. متأسفانه ، دنیا ما را تحریم می کند. امروز غرب صدای مردم افغانستان را تحریم می کند.

در پاسخ به اینکه شما فکر می کنید افغانستان به سمت یک جنگ داخلی می رود؟ وی گفت: “اغراق است اگر بگوییم آنها 80 درصد افغانستان را به دست آوردند”. مردم از آنها متنفر هستند و آنها را تروریست می نامند. آنها خودکشی می کنند و همه جا منفجر می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید