داوودی و هاشمی در میان فولاد در فرودگاه توکیو



به گزارش ایرنا ، در مسابقات وزنه برداری المپیک توکیو 77 کشور حضور دارند و تعداد وزنه برداران حاضر در این تورنمنت بزرگ 295 نفر است که از این تعداد 197 نفر مرد و 98 وزنه بردار هستند. چین و ایالات متحده با هشت نماینده تنها کشورهایی هستند که به طور کامل در این بازی ها شرکت می کنند. چین و ایالات متحده هر کدام چهار سهمیه برای مردان و چهار سهمیه کامل برای زنان دارند.

در این دوره از بازی ها ، کمیته بین المللی المپیک به دلیل رسوایی های متعدد دوپینگ ، سهمیه وزنی را کاهش داد و همچنین فدراسیون بین المللی تعداد سهمیه های المپیک را در هر کشور براساس تعداد موارد دوپینگ بین سال های 2008 و 2018 تعیین کرد ، فقط ایران 2 سهمیه برای آقایان و 2 سهمیه برای زنان است.

ایران در قسمت بانوان سهمیه دریافت کرد که به دلیل مصدومیت “پاریس جهانفكریان” اعزام نشد. در قسمت مردان علی داوودی و علی هاشمی نمایندگان ایران در المپیک توکیو هستند.

علی هاشمی در وزن 109 کیلوگرم و علی داوودی در وزن 109 کیلوگرم اضافی شرکت می کنند.

از نکات قابل توجه در این دوره از مسابقات این است که به دلیل تغییر اوزان المپیک ، هیچ رکورد رسمی برای وزنه برداران به عنوان رکورد المپیک ثبت نشده است و فقط رکوردهای جهانی ، آسیایی و جوانان ثبت شده است. در دسته 109 کیلوگرم رکورد یک بار توسط یانگ جی از چین ثبت شد که در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان رکورد زد. رکورد 241 کیلوگرم در اختیار روسلان نورالدینوف از ازبکستان است که در مسابقات المپیک شرکت نخواهد کرد. همچنین رکورد کلی این دسته با 435 کیلوگرم در اختیار “سیمون ماتروسیان” از ارمنستان است که مدعی کسب مدال طلا است.

بیشتر بخوانید  حمله موشکی به پایگاه ارتش آمریکا در سوریه

مسابقات این گروه در گروه A 12 آگوست برگزار می شود.

در دسته 109 کیلوگرم ، تمام رکوردهای موجود در اختیار نابغه گرجی است که موفق به ثبت 222 کیلوگرم در یک ضرب ، 264 کیلوگرم در دوضرب و در مجموع 285 کیلوگرم شده است.

یکی از رده هایی که صندلی های نمایندگان ایران در آن خالی است ، رده تا 96 کیلوگرم است و اکنون فارس آل باخ ، وزنه بردار مصری تبار در قطر مدعی طلای این رده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی نتوانستند جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کنند و تیان تائو چین حذف شد.

در لیست تبلیغات سهراب مرادی به عنوان یک رکورددار و در مجموع 96 کیلوگرم ثبت شده است. مرادی با 186 کیلوگرم در تک وزن و در مجموع 416 کیلوگرم رکورددار این دسته است. وزنه بردار چینی با 231 کیلوگرم رکورددار حرکت دوتایی است.

طبق لیست شروع بازی های المپیک برای وزنه برداری در گروه A ، 9 وزنه بردار در دسته 109 کیلوگرم حضور دارند که اکبر ژورایف از ازبکستان با رکورد ورودی 430 کیلوگرم و سیمون ماتروسیان از ارمنستان با 420 کیلوگرم در جایگاه اول قرار دارد. . یانگ سان از جنوب در جایگاه چهارم کره با رکورد 415 کیلوگرم در جایگاه سوم و علی هاشمی با “تیمور نانیف” از روسیه با 412 کیلوگرم قرار دارند. گروه B نیز 5 وزنه بردار دارد. مسابقات گروه A در دسته 109 کیلوگرم سه شنبه 4 آگوست از ساعت 15:20 برگزار می شود.

در گروه A به اضافه 109 کیلوگرم که شامل 8 وزنه بردار است ، “لاشا طلاهادزه” گرجی با رکورد 460 کیلوگرم خود را مدعی اول اعلام کرد و علی داوودی از ایران با 442 کیلوگرم پشت سر او است. گروه B نیز 6 وزنه بردار دارد.

بیشتر بخوانید  ایالات متحده فرستاده ویژه ای به یمن به عربستان سعودی فرستاده است

مسابقات گروه فوق سنگین وزن A روز چهارشنبه 4 اوت ساعت 15:20 برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید