داوطلبان کنکور 1402 به جای تست زدن باید روی عمق دروس تمرکز کنند


به گزارش ایرنا ، منصور کبگانیان سه شنبه شب ، در حاشیه یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اجرای برنامه کلی علمی برای اجرای نقشه کلی علمی کشور ، اعضای کارکنان در مورد عدم امکان تغییر رشته آموزش در آغاز ابراز نگرانی کردند. جلسه امروز با این حال ، با توضیحات وزیر علوم مشخص شد که این ارتباط در سازمان اشتباه است و اعلام شد که چنین موضوعی به عنوان راه حل نهایی وجود ندارد.

کبکانیان پس از این جلسه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور دبیر شورا و وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شد ، به داوطلبان کنکور اطمینان داد که جای نگرانی نیست سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی. کشور باید حداکثر انعطاف پذیری را در این زمینه ها داشته باشد.

وی توضیح داد: “در سال های اخیر ، همیشه شاهد بوده ایم که برخی از افراد در رشته های مهندسی یا علوم پایه وارد علوم انسانی یا سایر رشته ها شده اند و بسیار درخشیده اند. البته ، ما موافق هستیم که باید قانونی تغییر کند تخصص باید غالب باشد ، اما انعطاف پذیری در تغییر رشته بین دوره های کارشناسی و عالی یکی از مزایای سیستم آموزش عالی پیشرفته است و مناطق بین رشته ای باید در آینده تقویت شوند.

داوطلبان کنکور 1402 به جای تست زدن باید روی عمق دروس تمرکز کنند

معاون برنامه کلی علمی کشور گفت: خوشبختانه این نگرانی اکنون برطرف شده است ، اما در آینده ، در صورت لزوم ، شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست های مناسبی را برای ارزیابی و تصویب تحصیلات تکمیلی تدوین می کند.

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه اخبار علمی و فناوری در مورد پیشرفت کشور نیز در جلسه امروز اعلام شد ، اضافه کرد: این گزارش مربوط به جراحی رباتیک از راه دور بود ، موضوعی که حدود دو دهه است در کشورهای صنعتی در حال توسعه است و همچنین در ایران این عملیات حیوان در 2 جولای است.

بیشتر بخوانید  شهر‌های قرمز کرونایی افزایش یافت

کبگانیان با تأکید بر اینکه این رویداد دلپذیر یکی از دستاوردهای دانشمندان جوان در کشورمان است ، تأکید کرد: البته ما هنوز از نهایی کردن نتایج و ورود به مرحله نمونه اولیه به ویژه تجاری سازی این فناوری فاصله داریم.

وی با بیان اینکه جراحی رباتیک نمونه ای از همکاری های میان رشته ای از جمله مهندسان ، پزشکان و متخصصان سایر زمینه های کشور است ، افزود: این نشان می دهد هرچه همگرایی بین این رشته ها بیشتر باشد ، سرعت کشور ما نیز بیشتر خواهد بود.

قائم مقام نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در جلسه امروز نقشه جامع علمی کشور دو موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، افزود: مسئله اول تصمیم سازماندهی ارزیابی و پذیرش کشور از ورودی کشور بود هفته گذشته دبیرستان. انقلاب. بحث اصلی و ادامه بحث معطوف به نقشه علمی جامع کشور است.

وی گفت: همانطور که قبلاً گزارش شد ، حداکثر هفت ماده با اصلاحاتی تصویب شده است که گزارش مفصلی از آنها در آینده ارائه می شود.

ادامه دارد ….

دیدگاهتان را بنویسید