دانلود انواع صدای عروس هلندی [نر، ماده و برای تحریک] + معنی صدای عروس هلندی


عروس هلندی (به انگلیسی: Cockatiel) یک طوطی با جثه متوسط است که خاستگاه اصلی آنها به استرالیا بر می‌گردد. آنها به عنوان حیوانات خانگی در سراسر جهان ارزشمند هستند که توانایی سخن گفتن داشته و پرورش آنها نسبتاً آسان است. این پرندگان پس از مرغ عشق محبوب‌ ترین پرندگان زینتی محسوب می‌شوند.

با داشتن این پرنده زیبا در خانه خود، صداهای مختلفی را می شنوید که هم زیباست و هم می تواند عجیب باشد. برخی از اوقات آواز می خواند، برخی از اوقات اصوات نامعلومی نشان می دهد اما گاهی صداهای خاصی از خود در می آورد. شنیدن انواع صدای عروس هلندی و شناخت آن ها می تواند به شما کمک کند که این پرنده و نیازهای او را بهتر بشناسید. 

مشخصات عروس هلندی

  • زیستگاه: بومی استرالیا
  • طول عمر: معمولا حدود ۸ تا ۱۲ سال
  • حداکثر عمر ثبت شده: ۳۵ سال
  • طول: تا ۳۳ سانتی متر
  • وضعیت حفاظت و انقراض: کمترین نگرانی
  • تعداد تخم: ۴-۸
  • شکارچیان: پرندگان درنده، خزندگان، پستانداران
  • محل زندگی: بوته‌زار، جنگل‌ها، مراتع

انواع صدای عروس هلندی

صدای عروس هلندی


دانلود ⏬

صدای آواز عروس هلندی ماده

دانلود ⏬

دانلود ⏬

صدای آواز عروس هلندی نر

دانلود ⏬

صدای عروس هلندی ماده برای نر

دانلود ⏬

صدای آواز عروس هلندی برای تحریک جفت

دانلود ⏬

پیشنهاد: در ستاره می توانید صدای قناری و صدای گنجشک را نیز بشنوید و در مورد نحوه نگهداری و مراقبت از عروس هلندی نیز اطلاعات کسب کنید.

هر کدام از صداهای عروس هلندی به چه معناست؟

عروس هلندی به تقلید صدا معروف است. اما اگر شما هم عروس هلندی دارید متوجه می شوید که همیشه مشغول تقلید صدا نیست و در طول روز و به دلایل مختلفی صداهای مختلفی ایجاد می کند. دقت به این صداها باعث می شود بتوانید از نیازها، مشکلات و حالات روحی پرنده خود باخبر شوید. 

بیشتر بخوانید  همتی، وزیر اقتصاد در پاسخ به پیش بینی کاهش ۳۰ درصدی تورم گفت: «نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم، از مسئولان بانک مرکزی بپرسید.»+ویدئو

صدای سوت زدن عروس هلندی

شایع ترین صدایی است که عروس‌های هلندی آن را تولید می‌کنند. بیشتر آنها این صدا را به طور مستقل یاد می‌گیرند، در حالی که بقیه نیاز به آموزش دارند. وقتی عروس‌های هلندی بدانند چگونه این کار را انجام دهند، زمانی که راضی و خوشحال باشند، سوت خواهند زد.

اغلب اوقات پرنده خانگی خود را در حالی خواهید دید که با شنیدن آهنگ‌های سرگرم کننده و هیجان انگیز سوت می‌زند. به همین ترتیب، عروس‌های هلندی اغلب برای سرگرمی خود سوت می‌زنند یا زمانی که احساس بی‌حوصلگی می‌کنند، وقت خود را با این کار پر می‌کنند.

اگر متوجه شدید که عروس هلندی شما در حال سوت زدن است، سعی کنید همراه با آنها سوت بزنید. عروس‌های هلندی چیزی بیشتر از اینکه صاحبانشان در تولید صدایی که از آن لذت می‌برند به آنها بپیوندند، دوست ندارند.

صدای سایش منقار عروس هلندی

عروس های هلندی هنگام مالش منقارشان به همدیگر آن را ایجاد می‌کنند. علیرغم صدای خشنی که در هنگام منقار ساییدن ایجاد می شود، این صدا، نشانه این است که عروس هلندی شما راضی، شاد و آرام است.

احتمالاً قبل از خواب، از عروس هلندی خود صدای سایش منقار را خواهید شنید. این کار، یک رفتار تسکین دهنده است که برای آرام کردن خود در شب استفاده می‌شود. یک عروس هلندی خوشحال منقار خود را به عنوان روشی برای به خواب رفتن به همدیگر می‌ساید.

متأسفانه، منقار ساییدن می‌تواند صدایی آزاردهنده برای صاحب پرنده باشد. اگر این صدا شما را آزار می‌دهد، باید یک ساعت قبل از خواب قفس عروس هلندی خانگی‌تان را بپوشانید.

بیشتر بخوانید  خانه این خانم ۹۶ ساله همه را شوکه کرد !!+ عکس

صدای پچ پچ کردن عروس هلندی

عروس‌های هلندی شاد و سالم معمولاً صدای پچ پچ خفیفی ایجاد می‌کنند. این صدای پچ پچ مداوم ممکن است برخی از صاحبان جدید این پرندگان را نگران کند، اما این رفتار طبیعی است. در واقع، عروس‌های هلندی وقتی خوشحال هستند، پچ پچ می‌کنند. به طور کلی، عروس‌های هلندی با عروس‌های هلندی دیگر، شما یا خودشان حرف می‌زنند.

آواز خواندن عروس هلندی

موسیقی‌ها می‌توانند با زیر و بم، لحن‌ها و نت‌های مختلف باشند. با این حال، آواز خواندن به راحتی از سایر صداها تشخیص داده می‌شود، زیرا طولانی‌تر و پیچیده‌تر است. اگر عروس‌های هلندی چیزی را بشنوند که از آن لذت می‌برند، اغلب آواز می‌خوانند. این آواز می‌تواند آواز پرنده‌ای دیگر، موسیقی رادیو یا صدای مکالمه شما باشد.

در صورتی که آواز عروس هلندی خانگی خود را می‌شنوید، این نکته را در نظر بگیرید که آیا چیزی باعث بروز این رفتار می‌شود یا خیر. ممکن است که پرنده خانگی‌تان موسیقی را می‌شنود که آن را دوست دارد یا شما برای آن سوت می‌زنید. سپس، از عروس هلندی خود بخواهید بیشتر آواز بخواند. این کار، یک راه عالی برای ایجاد صمیمیت با حیوان خانگی خود است.

صدای تریلینگ عروس هلندی

به یک صدای بلند و کشیده تریل گفته می‌شود. تریل‌ها نسخه‌ای شاداب از پچ پچ کردن هستند و به این ترتیب، به کمک این روش، عروس‌های هلندی شادی خود را نشان می‌دهند. هنگامی که یک عروس هلندی در مورد بازی کردن، گوش دادن به موسیقی یا غذا خوردن هیجان زده است، اغلب تریل‌ها را از حیوان خانگی خود خواهید شنید.

صدای واربلینگ عروس هلندی

واربلینگ نوعی آهنگ است. این صداها مانند آواز خواندن هستند، اما با صداهای مختلف مخلوط شده‌اند. عروس‌های هلندی نری که با ماده‌ها تعامل می‌کنند، به احتمال زیاد صدای واربلینگ را تولید کنند. با این حال، این صداها می‌توانند تولید تخم را در عروس‌های هلندی ماده تحریک کنند.

بیشتر بخوانید  اعتراض فرانسه به قوانین و محدودیت های بهداشتی کرون - اخبار اروپا - اخبار بین المللی تسنیم

به غیر از خواستگاری از جفت، از این صدا برای معاشرت با سایر عروس‌های هلندی استفاده می‌شود. بر خلاف اکثر آهنگ‌ها و صداها، واربلینگ بلند نیست. با این حال، این صدا، مانند آواز خواندن، نماد شادی و خوشحالی است.

صدای غر زدن عروس هلندی

صداهای نرم، تک هجائی و مکرر، غر زدن یک عروس هلندی را تشکیل می‌دهند. غرغر کردن عروس هلندی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که حیوان آرام یا خیلی خواب‌آلود است. برای مثال، کودکی خواب‌آلود را در نظر بگیرید که می‌خواهد تمام شب را بیدار بماند تا به گپ زدن ادامه دهد، اما خیلی خسته است.

غر زدن مانند آواز خواندن نشانه شادی نیست، بلکه به این معنی است که پرنده خانگی شما آرام، شاد و راضی است. اگر مزاحم پرنده‌تان نشوید، حیوان خانگی‌تان به زودی خواهد خوابید.

تقلید صدای عروس هلندی

عروس‌های هلندی می‌توانند صداهای اطراف خود از جمله صدای صاحبشان را تقلید کنند. به طور کلی، صحبت کردن صدایی شادی آور برای شنیدن از عروس‌های هلندی است. زیرا به این معنی است که حیوان خانگی‌تان شاد و سالم است. یک عروس هلندی باید به اندازه کافی راضی باشد تا در مورد جهان اطراف یاد بگیرد و به آنچه می‌گویید، توجه کند.

همه عروس‌های هلندی حرف نمی‌زنند، با این حال برخی بیشتر از سایرین صحبت می‌کنند. برخی از عروس‌های هلندی، خجالتی‌تر و ساکت‌تر هستند و هرگز صحبت کردن را یاد نخواهند گرفت. همچنین عروس‌های هلندی نر بیشتر و راحت‌تر از عروس‌های هلندی ماده صحبت می‌کنند. در صورتی که عروس هلندی شما صحبت نمی‌کند، به این معنی نیست که مشکلی در سلامتی حیوان خانگی‌تان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید