دانش آموزان کلاس اول و دوم در شرایط حاشیه ای و محروم بیشترین اختلالات یادگیری را دارند



رضوان حکیم زاده ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، در مورد طرح مداخله آموزشی و جبران خسارت دانش آموزان با افت تحصیلی ، به ویژه در کلاس های اول و دوم دبستان ، اظهار داشت: در مورد مسئله آموزش کودکان کلاس اول و دوم ، point توجه داشته باشید كه كودكان در این سن درسهای خود را از طریق تعامل می آموزند و به دلیل شرایط ویژه ای كه دارند ، فرصت یادگیری م withoutثر بدون داشتن ارتباط مفید با معلم به میزان قابل توجهی كاهش می یابد.

وی افزود: از طرف دیگر کودکان در این سن نیاز به حمایت کامل خانواده خود دارند. تحقیقات نشان می دهد که اگر محیط خانواده یک محیط یادگیری مناسب باشد و خانواده بتواند حمایت م effectiveثری را ارائه دهد ، یادگیری خوبی برای کودکان حاصل می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: “از نظر افت تحصیلی کلاس اول و دوم ، بیشترین چالش را در حومه شهرهای پرجمعیت و کمتر داریم.” این کودکان نمی توانند از طریق فضای مجازی به خوبی یاد بگیرند زیرا آنها قادر به دریافت نبودند. حمایت موثر از خانواده های آنها و ما نگران ضعف مهارت های اولیه سواد آموزی آنها هستیم.

وی گفت: مهارت والدین در آموزش مهم است. – اگرچه ممکن است زیرساخت های فناوری در این مناطق وجود داشته باشد ، اما خانواده ای که بی سواد است و فاقد مهارت های لازم است ، توانایی خرید یک دانش آموز کلاس اول را که هیچ تجربه ای در راهنما ندارد ، ندارد و از مدرسه و معلمان برای یادگیری خواندن و نوشتن موثر پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید  ناگفته‌های جدید القدومی از شب ترور هنیه: «حمله با موشک صورت گرفت، خبری از بمب زیر تخت نبود»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در استان های مختلف کشور نظر سنجی داشتیم و همچنین ارزیابی های نمونه مستقل انجام شد و سرانجام فهمیدیم که این گروه از کودکان بیشترین آسیب را متحمل شده اند. این بدان معناست که کودکانی که در مناطق فقیرنشین زندگی می کنند ، علی رغم دسترسی به زیرساخت های فناوری و یادگیری آنها دشوار نتوانسته اند از خانواده خود حمایت م effectiveثر دریافت کنند.

حکیم زاده گفت: بنابراین ، با توجه به تمایل بسیج دانشجویان دانشگاه فرهنگ برای حمایت از دانشجویان ، بخشنامه ای را برای تنظیم دوره تحصیل ارائه داده ایم تا دانشجویانی که در کسب مهارت های اولیه سواد آموزی مشکل دارند ، بتوانند توسط استانها به طور دقیق ارزیابی شوند. دانش آموزانی را که در دروس خود به ویژه در فارسی ، ریاضیات و علوم نیاز به تلاش دارند شناسایی و حمایت کنید.

وی افزود: برنامه های جبرانی نیز باید برای آنها در نظر گرفته شود تا در آغاز سال تحصیلی آینده دانش آموزان ضعف مربوط به مهارت های پایه خواندن و نوشتن نداشته باشند و بتوانند از مطالب اساسی سال تحصیلی آینده استفاده کنند. ”

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از درصد کاهش تحصیل دانش آموزان دارید یا خیر؟ وی گفت: با توجه به اینکه در دوره اولیه ارزیابی ها کیفی و توصیفی است ؛ طبق بخشنامه ارسال شده به استانها ، پس از تنظیم شناسه ها و برنامه ریزی ها ، می توانیم آمار خلاصه ای را ارائه دهیم. چون بخشنامه قبلاً ارسال شده و آنها در حال کار هستند. پس از دریافت گزارش ، می توان گفت که چند درصد از دانشجویان تحت پوشش این برنامه های جبرانی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید  چرا کاهو تلخ می شود؟ | علت تلخ شدن کاهو و راهکار جلوگیری از آن

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این س whetherال که آیا دانش آموزان باید برای جبران افت تحصیلات ، شخصاً آموزش ببینند؟ وی گفت: ما نحوه انجام این پروژه را كاملاً به خود استانها واگذار كرده ایم تا با توجه به شرایط منطقه ای استان در این زمینه تصمیم گیری كنند. در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات برای فعالیت های شخصی ، آنها می توانند آموزش حضوری دریافت کنند ، زیرا مشکل اصلی این دانشجویان این است که آنها به صورت نیمه وقت آموزش دیده اند اما نمی توانند به طور موثر تحصیل کنند. اگر شرایط منطقه اجازه ندهد ، باید از پایگاه های دیگر استفاده شود.

وی در پاسخ به این س whyال که چرا آموزش هنوز بلوغ زودرس را در کودکان مشاهده نکرده است؟ وی گفت: “به طور کلی ، موضوع بلوغ جنسی در حیطه ماموریت های ما نیست.”

حکیم زاده درباره لزوم تعیین معلم مرد برای دانش آموزان پسر یا معلمی برای دانش آموزان نوجوان گفت: بحث در مورد انتخاب معلمان و جنسیت معلم به عوامل مختلفی بستگی دارد. در سال اول دبستان ، زمانی که دانش آموزان جوان تر و وابسته تر به مادر هستند ، معمولاً توصیه می شود از معلمان زن استفاده کنید تا محیط ایمنی بهتری داشته باشید.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: حتی اگر به آمار جهانی نگاه کنید ، این در سال های دبستان رایج است و از معلمان زن استفاده می شود. اما در همان زمان ، در کلاس دوم (کلاس چهارم ، پنجم و ششم) ، دانش آموزان باید در نهایت نقش جنسیتی خود را بشناسند و این امر را یاد بگیرند تا کارت های جنسیتی را با موفقیت تولید کنند ، البته اگر ما می توانیم از جنس معلمان مرد استفاده کنیم. به طور موثر

بیشتر بخوانید  یک نوشیدنی فوق العاده با خواص معجزه آسا!

۴۷۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید