دانشگاه‌های تهران تا پایان هفته تعطیل شد



آنچه دیگران می خوانند:

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی تهران که ریاست جلسه روز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا را بر عهده داشت، در تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و تداوم پایداری هوا در یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در روزهای 7 و 28 و 29 آذرماه مدارس و دانشگاه‌های تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکو، دماوند و پردیس بدون مراجعه حضوری دایر است.

وی افزود: مهدهای کودک و پیش دبستانی در تهران به جز شهرستان های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل است.

ملکی ادامه داد: شهرداری تهران در این سه روز فروش طرح ترافیک را متوقف می کند و فروش ممنوع است، همچنین لازم است شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز از ماسک N95 مناسب استفاده کنند.

وی تاکید کرد: روسای ادارات نیز با عدم حضور مادران دارای فرزند دانش آموز موافقت کنند. از طرفی کارخانجات شن و ماسه تا روز چهارشنبه تعلیق خواهند بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز گفت: به وزارت کشور پیشنهاد می شود ساعت کاری دفتر دو ساعت کاهش یابد که در صورت تایید این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد. این کار به منظور کاهش بار ترافیکی شهر انجام می شود.

ملکی همچنین درباره تکلیف برگزاری شهرورد در پایتخت گفت: در جلسه تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط و به احتمال زیاد این دیدار لغو شود و این موضوع به عنوان اخطار به فدراسیون اعلام شود.

بیشتر بخوانید  پاسخ سفارت ایران به سخنان دیپلمات انگلیسی

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر مصرف نفت کوره در نیروگاه های استان تهران دریافت نشده است، افزود: بر اساس گزارش شهرداری تهران مبنی بر افزایش چشمگیر دی اکسید کربن طی چند روز اخیر. هفته گذشته مقرر شد در جلسه آتی کمیته اضطرار محیط زیست، وزارت حراست و صدا و سیما گزارشی درباره اهمیت آلودگی هوا در خصوص مصرف گازوئیل با گوگرد بالا یا سوخت بدون استانداردهای لازم ارائه شود. در نیروگاه ها و صنایع، اما گزارشی در مورد استفاده از سوخت دیزل و سوخت غیراستاندارد در نیروگاه ها ارائه نکرده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت های ورزشی همگانی در مناطق باز تا روز چهارشنبه متوقف شده است، فعالیت های اولیه نیز تعطیل خواهد بود. بر این اساس احتمال لغو دیدار سه شنبه استقلال و پرسپولیس وجود دارد و لازم است فدراسیون در این خصوص اطلاع رسانی شود.

به گفته ملکی، با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری جوی تا روز چهارشنبه، ممنوعیت تردد در شب برای کامیون ها تا روز چهارشنبه و همچنین ممنوعیت تردد کامیون های خارج از شهر نیز باید اجرا شود. همچنین کارخانه های تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت تا روز سه شنبه تعلیق خواهند بود.

وی گفت: شرکت پخش و فرآوری باید برای گازرسانی به نیروگاه و صنعت اقداماتی انجام دهد و ممنوعیت استفاده از نفت کوره و نفت کوره در تهران اجرا می شود و وزارت محیط زیست و امنیت نیز باید نظارت داشته باشد و به این موضوع توجه داشته باشید بدون شک اگر کسی این قانون را رعایت نکند به مردم معرفی می شود.

بیشتر بخوانید  تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق


دیدگاهتان را بنویسید