دانشکده فلسفه دانشگاه بلگراد در حال برگزاری آزمون AMFA در اروپا است


به گزارش ایرنا از گروه فرهنگی بنیاد سعدی ، سفیر ایران در صربستان روز شنبه با رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه بلگراد دیدار و درباره همکاری های علمی و دانشگاهی و برنامه زبان فارسی این دانشگاه گفتگو کرد.

سفیر ایران در صربستان در حضور معاونان اساتید با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش ایران و صربستان گفت: همکاری علمی و فرهنگی رکن اصلی و پایدار در توسعه روابط بین کشورها است. بنابراین ما از اولویت ویژه ای برای پشتیبانی از فعالیتهای علمی ، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه برخوردار هستیم و خوشبختانه ظرفیتهای بالای فرهنگی ، علمی و ادبی جمهوری اسلامی ایران فرصتهای مناسبی را برای چنین فعالیتهایی فراهم می کند.

حسن ریشدور وی ادبیات فارسی را گنجینه ای بزرگ از دانش اخلاقی و انسانی و بخشی مهم از تاریخ فرهنگی ایران عنوان کرد و گفت: سفارت ایران همیشه یکی از حامیان اصلی توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی در زبان و ادبیات فارسی بوده است. در صربستان “ادامه.

اوا دراسکیچ ویکانوویچ ، رئیس دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه بلگراد همچنین گفت: تاریخ و تمدن ایران ، به ویژه زبان و ادبیات فارسی بسیار منحصر به فرد است. شالوده اصلی دانشکده فلسفه دانشگاه بلگراد حدود صد سال پیش با آموزش کتب درسی ادبیات فارسی گذاشته شد و در واقع ساختار معنوی این دانشکده براساس ستونهای زبان و ادبیات فارسی است.

وی با ابراز خرسندی از برقراری روابط علمی و دانشگاهی بین این دانشگاه و م institutionsسسات آموزشی ایران ، اظهار داشت: امروز ما افتخار می کنیم که می توانیم به نمایندگی از بنیاد سعدی برای انجام آزمون AMFA در اروپا و آغاز همکاری طولانی مدت با موسسه علمی به نقل از شیراز (ISC). “

بیشتر بخوانید  لحظه دستگیری سارق هنگام سرقت موتورسیکلت! / فیلم سینما

دانشکده فلسفه دانشگاه بلگراد در حال برگزاری آزمون AMFA در اروپا است

اما میلکوویچ ، رئیس گروه خاورشناسی دانشگاه بلگراد با تأیید فعالیت های آموزشی به زبان فارسی و ابراز خرسندی از علاقه تعداد زیادی از دانشجویان به فراگیری زبان فارسی ، از تلاش دانشکده برای ایجاد دوره های جدید مرتبط با ادبیات و فرهنگ ایران خبر داد . فارسی این دانشگاه است.

مهدی شیرازی ، مشاور فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در صربستان با استناد به فعالیت های مرکز فرهنگی ایرانیان در بلگراد ، ایجاد دوره های زبان فارسی و پشتیبانی از برنامه های توسعه و تقویت کرسی فارسی در دانشگاه بلگراد از مهمترین این م institutionسسه است. فعالیت های مهم. وی بر گسترش برنامه های فرهنگی و آموزشی با هدف معرفی دانشجویان و محققان صربستانی به فرهنگ ، تاریخ ، زبان و ادبیات ایران تأکید کرد.

پس از جلسه ، سفیر و هیئت همراه از مرکز مطالعات فارسی در دانشگاه بلگراد بازدید کردند. در قسمت دیگر برنامه ، یک پیام ویدیویی است رضامراد صحراییمعاون وزیر آموزش و تحقیقات بنیاد سعدی نیز ضمن تبریک به دانشگاه بلگراد برای امضای تفاهم نامه همکاری برای آزمون AMFA ، با تشریح چگونگی اجرای آزمون AMFA و آمادگی بنیاد سعدی برای همکاری های علمی و آموزشی بیشتر ، تبریک گفت.

صحرایی گفت: از امروز با امضای تفاهم نامه ، نماینده آزمون AMFA در اروپا در اختیار مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد و داوطلبان رایگان و دانشجویان اروپایی علاقه مند به اخذ مدرک قرار می گیرد. به زبان فارسی. با مراجعه به این مرکز ، آنها می توانند در آزمون amfa شرکت کرده و از بنیاد سعدی گواهی معتبر دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  محصولات ایران خودرو ارزان شد / کاهش قیمت تارا، دنا و ۲۰۶ +جدول

در زیر یک فیلم ارائه شده توسط موسسه استناد علمی و نظارت بر علم و فناوری و یک پیام ویدیویی ارائه شده است محمدرضا فلاحتی فومنی قدیمی، مشاور رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در همکاری های علمی بین المللی. وی در بخشی از پیام خود گفت: “با تاسیس انستیتوی استناد علمی در مرکز مطالعات فارسی در دانشگاه بلگراد ، خدمات علمی ، پژوهشی و دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی م Instituteسسه استنادی از طریق مرکز اختصاصی IP و دانشجویان و محققان. “برای دسترسی به این منابع ، آنها می توانند با مراجعه به مرکز مطالعات فارسی در دانشگاه بلگراد از خدمات این موسسه استفاده کنند.

سرانجام ، تفاهم نامه همکاری با بنیاد سعدی ، که مسئول برگزاری آزمون AMFA است ، و تفاهم نامه همکاری با تاسیس شعبه این موسسه با موسسه علمی استناد و نظارت بر علم و فناوری به امضا رسید. در مرکز تحقیقات فارسی.

دیدگاهتان را بنویسید