دامپزشکی خرید و فروش طیور در بازار طیور قزوین را توصیه نمی کند



حمید زینعلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: دامپزشکان از مدت ها قبل اعلام کرده اند که بازار فعلی مرغ در قزوین از نظر مشکلات بهداشتی محیط مناسبی برای خرید و فروش طیور و مرغ نیست.

این مقام مسئول گفت: شهرداری قزوین در سال های اخیر مکانی را در این منطقه معرفی کرده و مکان های آن نیز ساخته شده است اما به دلیل برخی مشکلات انتقال مرغ فروشان قزوین به بازار هنوز انجام نشده است.

وی یادآور شد: دامپزشکی مسئول مشکلات بهداشتی مربوط به پرندگان و دام ها است و مسئولیت صدور مجوز را ندارد و ما نمی توانیم به طور قانونی فعالیت فروشندگان مرغ را در بازار قزوین متوقف کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: البته در صورت مشاهده یا گزارش اختلالات بهداشتی در این واحدها و تأیید کارشناسان بهداشت این کابینه عمومی ، با متخلفین مطابق قانون برخورد می شود.

زینالی درباره تأمین مرغ زنده در روزهای منتهی به عید قربان در این بازار و شکایت برخی شهروندان از بیماری این مرغ ها گفت: تحویل مرغ زنده ، سر بریده و چیزهای دیگر در خارج از کشتارگاه ممنوع است ، اما عید قربان. عید یک استثنا است. “

وی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی دستورالعمل های بهداشتی لازم را برای فروشندگان مرغ در بازار صادر کرده اند ، ادامه داد: اگر شهروندان اختلالات بهداشتی در بازار فروشندگان مرغ را به دامپزشک گزارش دهند ، این مورد بررسی می شود ، در حالی که کارشناسان دامپزشکی به صورت دوره ای این بازار را رصد می کنند و نمونه ها را آزمایش کرده و موارد مشکوک را آزمایش کنید و در صورت عفونت یا بیماری ، آنها باید تحقیقات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید  آخرین دستنوشته تختی دقایقی قبل از مرگ چه بود؟ + تصویر

بازار قزوین حدود 50 واحد برای فروش طیور دارد که برخی از آنها قناری ، کبوتر و مرغ های زینتی را می فروشند و برخی دیگر مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار می فروشند.

پیش از این مدیر عامل دامپزشکی قزوین (نوامبر 1997) یکی از دلایل نیاز به نقل مکان در این مکان را شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از این مکان عنوان کرده بود.

تاکنون جلسات مختلفی برای جابجایی مرغ فروشان قزوین در مکانی مناسب با حضور مسئولان دستگاههای ذیربط از جمله دامپزشکی ، شهرداری ، پدافند غیرعامل استانها و نمایندگان اتحادیه فروشندگان طیور تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید