داماد جذاب اکبر عبدی را تا به حال ندیده اید



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: اکبر عبدی او در چهارم شهریور 1339 از پدر و مادری اردبیلی در شهرک نازی آباد تهران به دنیا آمد. اکبر عبدی او بیشتر در نقش های طنز بازی می کند و هیکل خاصی دارد و چهره اش امکان گریم شدید و چهره سازی متفاوت مانند نوجوانان و زنان را به او می دهد. اکبر عبدی او دانشجوی دانشکده هنر و ادبیات صدا و سیما بود.

اکبر عبدی

نام: اکبر

نام خانوادگی: عبدی آقاباگر

تاریخ تولد: 4.6.1339

محل تولد: تهران

محل زندگی: تهران

تحصیلات: دیپلم

ازدواج: متاهل

فرزندان: المیرا عبدی

بیوگرافی اکبر عبدی

اکبر عبدی در سال 1339 در محله نازی آباد تهران در خانواده اردبیلی به دنیا آمد و پس از اخذ مدرک لیسانس در سال 1358 فعالیت هنری خود را با اجراهای آماتور آغاز کرد. عبدی را بیشتر با کمدی ها و قطعات طنز می شناسند. او اهل روستای آقا باکر اردبیل است. و در 17 آذر 1394 کلید طلایی اردبیل به وی اهدا شد.

از بازی های فراموش نشدنی او می توان به فیلم های هروپیشه (محسن مخملباف) و آدمبارفی (داود میرباقری) اشاره کرد. اکبر عبدی نیمه دوم دهه هفتاد را در سکوت سینمایی گذراند و محبوبیت و شهرتش تا حدودی کاهش یافت. بازی او در برخی از کمدی های اواخر دهه هفتاد چندان مورد توجه قرار نگرفت و با وجود اینکه او در سال 1380 برای بازی در فیلم نان و عشق و موتور هزار نامزد دریافت جایزه از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد، بسیاری معتقدند که او اهل دوران است. از اوج خود، یعنی زمانی که یکی از مشهورترین و پردرآمدترین بازیگران ایران بود، کوچ کرد.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس برخی از شهرستان‌های استان تهران

اکبر عبدی

حواشی بر اکبر عبدی

اکبر عبدی در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فیلم فجر در سال 1392 با انتقاد از روند برگزاری و داوری جشنواره گفت که باید برای بازی در یک فیلم ایرانی جایزه سیمرغ بلورین را دریافت می کرد.

اکبر عبدی نیز در تاریخ 1390/12/23 به عنوان مهمان در برنامه پارک ملت حضور یافت و از دستمزد بازی در فیلم اجکتوری گلایه کرد. او در این برنامه محمدرضا شریفی نیا را عاشق پول خواند.

اکبر در مراسمی در تیرماه 1392 و در آخرین روزهای ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از وی دریافت کرد.

اکبر عبدی پس از فیلم های «آدم برفی» و «خواب» برای سومین بار در فیلم «خواب» نقش یک زن را بازی کرد. او در این فیلم نقش دو زن را بازی کرد.

اکبر سیزدهم خرداد به مناسبت میلاد دوازدهمین امام مهدی شیعیان در برنامه ای سرگرم کننده به کارگردانی رامبد یاوان حضور یافت. او در این برنامه با حسن روحانی رئیس جمهور وقت شوخی کرد.

در سال 2015 رسانه های ترکیه گزارش دادند که اکبر عبدی خانه ای در آلانیا خرید و تصمیم گرفت تا پایان عمر خود را در این شهر بگذراند. او طی مصاحبه ای در یک آژانس املاک در آلانیا گفت: به دلیل مشکلات سلامتی تصمیم گرفت در این شهر زندگی کند. او گفت که به توصیه دوست قدیمی خود منصور پیری به آلانیا ترکیه آمد و خانه ای در این شهر خرید تا زندگی خود را در این شهر بگذراند. پس از حواشی این مصاحبه، وی مهاجرت به ترکیه را تکذیب کرد و اظهار داشت: من ایرانی هستم و مهاجرت نکرده ام و به زودی قرارداد رسوایی 2 را با ده نمکی خواهم بست.

بیشتر بخوانید  استاندار هرمزگان: هرمزگان در پیک شدید کرونایی قرار دارد/ موارد ابتلا به شدت افزایش یافته است- اخبار هرمزگان - اخبار استانها تسنیم

وی پس از فوت تعدادی از حجاج ایرانی در مراسم حج در سال 1393، در برنامه زنده تلویزیونی عید، خاطره حضور خود و دخترش المیرا عبدی در مناسک حج را شرح داد، ماجرای خواستگاری. پاسخ عربی و توهین آمیز به وی معرفی شد که پس از شرح خاطره مجری برنامه مجبور به قطع سخنانش شد. سخنان توهین آمیز اکبر عبدی واکنش های بسیاری را در پی داشت. چند روز بعد اکبر عبدی در مصاحبه ای در تی وی پلاس اعلام کرد که حرف هایش اشتباه نقل شده است. وی اظهار داشت: اگر می دانستم این برنامه زنده است، این را نمی گفتم. احساس کردم برنامه غیرمستقیم است و شبکه سه از صدای من پخش می شود.» ناصر فکوهی نیز اظهارات عبدی را نوعی نژادپرستی و بی احترامی به مردم عرب کشورهای همسایه به ویژه عرب های ایرانی دانست.

اکبر عبدی

جوایز اکبر عبدی

او برای بازی در فیلم مادر علی خاتمی (1377) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فجر برای بازی در فیلم من می‌خوابم رضا عطاران.


دیدگاهتان را بنویسید