داعش ، بعثی ها ستون های برق عراق را منفجر می کنند – Mer اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش بغداد الیوم ، محمود الربیعی ، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش سادیکون در عراق ، از انفجار برج برق این کشور در هفته های اخیر صحبت کرده است.

براساس این گزارش ، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش ، صادگون گفت که داعش ، باستی و مقامات آمریکایی 70 برج قدرت عراقی را در استانهای نینوا و صلاح الدین منفجر کردند.

محمود الربیعی با اشاره به لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: فقط با اخراج آمریکایی ها از عراق عراقی ها از بسیاری از بحران ها آزاد می شوند.

پیش از این ، جنبش عراقی حزب الله کتائب در بیانیه ای گفته بود: “طبق اطلاعاتی که به ما رسیده است ، عربستان در عملیات تخریب برج های عراق نقش دارد.”

حزب الله عراق در بیانیه ای گفت: هدف عربستان از بین بردن ستون های عراق ایجاد هرج و مرج در این کشور است. در واقع ، سعودی ها به دنبال احیای داعش در عراق هستند.

حزب الله در عراق گفت: “ریاض در حال حاضر سعی دارد خود را به عنوان ناجی در بحران فعلی عراق نشان دهد.” با این حال ، هدف اصلی سعودی ها اصلاح چهره مخدوش آنها در افکار عمومی عراق است.

شایان ذکر است که در روزهای اخیر شبکه برق عراق مورد حملات و عملیات تروریستی بسیاری قرار گرفته است. این حملات تروریستی باعث تشدید بحران برق در عراق شده است.

بیشتر بخوانید  همت تمام قد برای کاهش آلاینده‌ها و بازچرخانی آب

دیدگاهتان را بنویسید