داستان کسب سهمیه شنا در المپیک 2020 ؛ هیاهو بدون – اخبار ورزشی – اخبار ورزشی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیمفدراسیون شنا ، شیرجه و واترپلو در تاریخ 25 ژوئیه اعلام کرد که مهرشاد افگاری در مسابقات مقدماتی 100 متر پروانه در مقدماتی المپیک بلغارستان رکورد 53.46 را ثبت کرده و بالاتر از حد نصاب المپیک B (53.52) شنا کرد. در واقع ، طبق اعلام فدراسیون ، این اولین سهمیه مستقیم المپیک (سهمیه ورودی B) در شنا در 14 سال گذشته است.

ده روز بعد ، در تاریخ 5 ژوئیه ، در حالی که مهرشاد افغاری برای المپیک به حد نصاب حد نصاب رسید ، متین بالسینی توسط فدراسیون جهانی کشتی به عنوان نماینده ایران در المپیک 2020 معرفی شد.

فدراسیون شنا در این زمینه اعلام کرد:

“طبق قوانین فدراسیون جهانی ، بهترین شناگرانی که در هر رویدادی به رکورد المپیک دست پیدا می کنند ، مستقیماً به المپیک می روند. مهرشاد افگری با ثبت زمان 53.46 در 100 متر پروانه رکورد المپیک B (52/53) را ثبت کرد. پس از اعلام رکورد سایر شناگران در مسابقات مختلف جهانی ، مشخص شد که رکورد وی برای ورود به المپیک از طریق سهمیه B کافی نیست. همانطور که مهرشاد افگری در 25 ژوئن رکورد زد ، فدراسیون جهانی اعلام کرد این رکورد در خارج از مهلت (20 ژوئن 2021) برای بررسی برنامه سهمیه دانشگاه و بنابراین این سهمیه به آن تعلق نمی گیرد. »

اطلاعات در مورد چگونگی المپیکی شدن افقاری و سپس غیبت این ورزشکار در المپیک ابهام ایجاد می کند. اولین چیزی که به ذهنم خطور می کند این است که آیا می توان به طور رسمی و قطعی حضور یک ورزشکار در بازی های المپیک را اعلام کرد اما ظرف چند روز انصراف داد؟ فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک بر اساس معیارهای مشخصی سهمیه المپیک را تعیین می کنند و اعلام سهمیه افقی بر اساس آن است ، بنابراین برای FINA و IOC امکان بازی با روحیه یک ورزشکار و تغییر عقیده وجود ندارد به راحتی. بنابراین نام مهرشاد افغاری توسط مقامات FINA و IOC برای برکناری اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید  جانشین عملیاتی بسیج: تلاش برای اصلاح الگوی مصرف در شرایط فعلی مسئولیت همه است

نکته دوم مربوط به تاریخی است که سهمیه ها اعلام شده است. طبق گفته سازمان های بین المللی ، افقاری برای تعیین نقش خود در بازی های المپیک باید تا 30 ژوئن ، 9 ژوئیه صبر کند. طبق گفته فدراسیون ایران ، پیام های تبریک زیادی هنگام دریافت سهمیه ارسال شده است. ما نمی دانیم که این سهمیه هنوز نهایی نشده است. در واقع سهمیه B هیچ ارتباطی با تاریخ 20 ژوئن اعلام شده توسط فدراسیون ندارد و مربوط به سهمیه دانشگاه است و طبق اعلام فدراسیون جهانی ، کلیه سوابق تا 27 ژوئن در نظر گرفته می شود. اسامی کسانی که حد نصاب B را کسب کردند در تاریخ 30 ژوئن به فدراسیون های ملی و همچنین کمیته های ملی المپیک کشورها اعلام شد.

مسابقات سهمیه نیز باید ذکر شود. مسابقاتی که ایران کمترین حضور را داشت. در همان روزهایی که گفته می شد اخذ ویزای ایتالیا به دلیل شرایط کرونر کاری دشوار و تا حدودی غیرممکن است ، مسابقات بین المللی در این کشور اروپایی برگزار شد و شناگران هندوستان که در این زمینه جایگاه پایین تری نسبت به ایران داشتند ، سهمیه دریافت کردند. در مسابقات دیگر ، شناگران قرقیزستان و سایر کشورهای ناشناخته اجازه شنا در توکیو را داشتند ، در حالی که نمایندگان ایران در هیچ مسابقه ای شرکت نکردند. سوال اصلی این است که چرا افقاری و سایر شناگران کشورمان قبل از 20 ژوئن به مسابقات اعزام نشده اند. هر ماه مسابقات زیادی برای سهمیه المپیک در قاره های مختلف برگزار می شد ، اما سهم نمایندگان ایران در آنها بسیار کم بود.

بیشتر بخوانید  بازگشت 50 واحد تولیدی در استان قزوین به چرخه تولید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

با این حال ، آن تصویب شد و فقط یک سهمیه المپیک در زمینه شنا به ایران اختصاص یافت و تلاطم ها عملاً وجود نداشت. در واقع در چنین مواردی باید همه موارد به دقت مطالعه و اعلام شود تا چنین مشكلی پیش نیاید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید