داستان لیست ۱۹۸ رشوه گیرنده کروز چه بود؟



چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت خودروسازی کروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی دادگاه از فولادی نماینده دادستان خواست تا بایستد و بقیه کیفرخواست را بخواند.

نماینده دادستان ادله منتسب به متهم را در سطر هشتم تا دوازدهم قرائت کرد.

وی با اشاره به اتهامات سهیل مومنی آبکنار، متهم ردیف هشتم این پرونده، گفت: متهم از سال 93 به عنوان افسر نظافت در بندرعباس مشغول به کار بوده و با مدارک مجعول، مامور پاکسازی اموال بوده است.

نماینده دادستان ادامه داد: با توجه به اظهارات متهم، وی از جعل اسناد مطلع بوده اما به گفته وی تمامی آن مدارک جعلی توسط کارشناسان واحد تدارکات خارجی این شرکت تهیه و تنظیم شده است.

فولادی اظهار داشت: متهم به پرداخت رشوه برای ترخیص کالا از گمرک اعتراف کرد.

وی با اشاره به پرداخت رشوه به خودروی سمند تصریح کرد: در اعترافات متهم قید شده است که خودرو سمند توسط یک شرکت کروز تهیه شده و متهم آن را به مدیر خروجی گمرک تحویل داده است.

نماینده دادستان تصریح کرد: قسمت دوم رشوه دادن قطعات خودرو به کارکنان برای تسریع در اخذ پاسخ استاندارد و سازمان محیط زیست است.

فولادی با اشاره به اینکه متهمان پرونده برای تسریع در فعالیت کارکنان سازمان های دولتی رشوه به صورت هدایا می دادند، گفت: همه این هدایا برای تسریع در کار و نمک بوده است.

نماینده دادستان بندرعباس با اشاره به بازرسی های انجام شده در دفتر بندرعباس گفت: با این بازرسی ها مشخص شد متهم مومنی برای 198 نفر لیست رشوه تهیه کرده که در قالب کارت هدیه پرداخت شده است. . توسط شرکت “.

بیشتر بخوانید  آیا omicron باعث ایجاد حفره های طولانی می شود؟ / مصرف طولانی مدت چه علائمی دارد؟

وی افزود: همچنین در بازرسی از رایانه متهم مومنی 108 صفحه اطلاعات که شامل رشوه دادن به ارزیابان و کارکنان گمرک بندرعباس است، کشف شد.

فولادی در خصوص پرداخت رشوه در قالب قطعات خودرو گفت: مدیران شرکت کروز به منظور تسریع در ترخیص کالا از گمرک به ماموران گمرک قطعات خودرو رشوه پرداخت کردند.

نماینده دادستان تصریح کرد: با توجه به اعترافات متهمان، تمامی این رشوه ها و هدایا توسط مدیریت تدارکات خارجی این شرکت تهیه و به متهم تحویل داده شده است.

وی در خصوص اقدامات گمرک بندرعباس برای شرکت کروز گفت: به گفته متهمان، گمرک بندرعباس مزایای خوبی از جمله مسیر سبز را برای شرکت کروز در نظر گرفته و بر اساس این مسیر بیشتر بارهای این شرکت خارج شد. از گمرک بدون علامت

فولادی حک نماد ایرانی بر روی محصولات چینی را از جمله اقدامات علیه این شرکت عنوان کرد و گفت: بنا به گفته متهمان رزمناو به دلیل حسن شهرت از مسیر سبز استفاده و کالاهای خود را ترخیص کرده است. “

نماینده دادستان گفت: با اعترافات غلامرز فاتحی متهم ردیف دوازدهم خودرو مزدا 3 به نام همسرش نامگذاری شد و پرونده های دیگری نیز برای ترخیص کالا در اختیار وی قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهم صراحتاً اعلام کرد که مدارک رزمناو جعلی بوده و از آنجایی که متهم فاتحی از جعلی بودن مدارک مطلع بوده، شریک جرم قاچاق سازمان یافته است.

فولادی با اشاره به اقدامات متهم فاتحی برای ترخیص کالا از گمرک گفت: وی برای ترخیص کالا با درصد بیشتری رشوه دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا در 29 مرداد 1401 منتشر شد/ کرونا جان 44 ایرانی دیگر را گرفت.

نماینده دادستان گفت: به گفته متهم در مدت 5 سال مجموعاً 40 سکه به وی داده شده و چند دستگاه خودرو مزدا 3 نیز به چند مامور گمرک تحویل داده شده است.

وی افزود: اظهارات متهم نشان می دهد که ارتشاء مستقیماً روش کار وی بوده است.

قاضی صلواتی در پایان گفت: از نماینده دادستان درخواست می شود در صورتی که تحقیقات منجر به تشکیل جلسه شد با توجه به مفتوح بودن پرونده در رابطه با سایر اشخاص، پرونده را به جلسه ارجاع دهد.

ادامه رسیدگی به پرونده به روز شنبه 9 بهمن ماه موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید