داستان قاضی ایرانی درباره رفتار متفاوت “کن” / در ساحل سینما چیست؟ خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


حامد سلیمان زاده ، کارگردان و منتقد ایرانی در هیئت منصفه حضور دارد فیپرشی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن در گفتگو با گزارشگر بیشتر درباره قضاوت در این بخش ، من گفتم: من برای پنج سال گذشته داور بیش از 15 جشنواره من بین المللی بودم حدود 6 جشنواره در گروه A بودند. دعوت از جشنواره ها معمولاً به دو صورت است. یا اینکه جشنواره ها به دلیل تجربه تحقیقاتی من ، فیلم هایی که ساخته ام ، سمینارها و و وبینارها که من آن را در دانشگاه های مختلف جهان ارائه کردم ، و از طریق افرادی که کار من را در دادگستری یا از طریق آنها دیده اند ارائه می دهم فیپرشی او بود.

او ادامه داد: فیپرشی فدراسیون بین المللی منتقدان سینما ، مستقر در مونیخ آلمان ، بیش از هفتاد سال سن دارد و فقط سه عضو ایرانی دارد که من یکی از آنها هستم. معیار انتخاب داوران این است که یک گزارش شش ماهه در مورد فعالیت های شما مورد نیاز است ، چه تحقیقاتی انجام داده اید ، چه بررسی هایی را که به زبان انگلیسی نوشته اید ، همه برای مهارت انگلیسی و زبان بسیار مهم است. به عنوان مثال ، آنها باید بدانند که شما در کجا درگیر شده اید و از نظر شما در انتقاد پیروی می کنند. اگر دیدگاه خاصی داشته باشید ، او شما را به عنوان داور در جشنواره های دیگر پیشنهاد می کند ، او تصمیم می گیرد برای کدام جشنواره به عنوان داور انتخاب شوید و با صحبت با دبیر جشنواره ، مردم شما را به عنوان داور پیشنهاد می کنند. سپس دبیران جشنواره از کار شما قدردانی خواهند کرد. به همین ترتیب من به عنوان اولین منتقد ایرانی مقیم ایران برای این هیئت منصفه انتخاب شدم. این دستاورد نه تنها شخصی است و امیدوارم یک دستاورد ملی باشد. جای خوشحالی است که نام سینمای ایران نیز در هیئت داوران است.

اهمیت انتقال تجربه در روند عضویت هیئت منصفه

وی با بیان اینکه حضور فعالان سینمای ایران در تیم های داوری مفید بود ، گفت: این اجراها انگیزه زیادی به جوانان می دهد که آنها نیز می توانند در آینده نزدیک به تیم های قضایی بیایند. چنین قرار داده شود. حضور هیئت منصفه تجربه شخصی و موفقیت آینده فرد را تا حد زیادی بهبود می بخشد و وی می تواند این تجربه را به کشور خود منتقل کند و از انتخاب ها و سیاست های اتخاذ شده مطلع شود. همه اینها موارد بسیار مهمی است که می تواند تأثیر بسزایی در سینمای ما داشته باشد. در هر صورت ، این فرد نماینده یک کشور است و باید بتواند این تجربیات را حتی انتقال دهد. ما باید دوره هایی داشته باشیم که در آن نحوه چگونگی درک آن را بدانیم ماکام داور فیلم بیایید ببینیم هیئت منصفه چگونه است و بیایید معامله ای انجام دهیم و احتمالاً به حق رأی خود دست خواهیم یافت او حضور دارد انجام دادن.

بیشتر بخوانید  واگنرها به انتقام تهدید کردند + فیلم

سلیمان زاده به تجربه اشاره دارد حضور او وی در جمع دیگر اعضای هیئت داوران گفت: “این تجربیات زمانی که در جشنواره در گوتنبرگ سوئد با مجری جشنواره در لوکارنو و برنامه حضور داشتم به من بسیار کمک کرد. ریس یکی از بخشهای جشنواره فیلم ونیز هیئت داوران بود که در آنجا دیدم آنها از نظر مدیریتی فیلم ها را تماشا می کنند. از طرف دیگر ، با توجه به اینکه آنها در انتخاب فیلم های جشنواره های خودشان نقش داشتند ، می توانستم ببینم که آنها در جشنواره های خود چه فیلم هایی را دوست دارند و به رسمیت می شناسند یا اساساً چگونه بحث می کنند و چه سلیقه ای دارند. به همین ترتیب ، می توانم بگویم که تجربه داوری را می توان در هر جای دنیا استفاده کرد. از طرف دیگر ، با توجه به اینکه من تجربه شرکت در هیئت داوران جشنواره های مختلف را داشتم ، این به من کمک کرد تا دیدگاه رایج در مورد تولید فیلم در کشورهای مختلف را مشاهده کنم ، نظر منتقدان آنها را درک کنم و یک مجموعه ایجاد کنم ، نظر این را می توان تجربه کرد. آینده مفید خواهد بود.

این قاضی بین بین المللی اشاره به اهمیت جایزه فیپرشی افزایش یافت: فیپرشی نام اختصاری فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم جهانی و جایزه آن بسیار مهم است. بسیاری از فیلم های برنده جایزه فیپرشی بعدا اتفاقات خوبی برای آنها افتاد ، مانند “دشت آرام” ساخته احمد بهرامی که سال گذشته جایزه جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد. با توجه به اینکه این جایزه توسط منتقدان جهانی اعطا می شود ، از ارزش و اعتبار زیادی برخوردار است و بسیاری از فیلم های رسانه ای جهان را به برندگان تبدیل می کند. فیپرشی آنها آن را می گیرند ، توجه می کنند ، در مورد آن مروری می نویسند و تکرار نام این فیلم در رسانه ها می تواند به موفقیت بعدی آن کمک کند. از این نظر ، ارزش این جایزه بسیار بالا است. جایزه فیپرشی این در واقع پاداش اعتباری است و ارزش پولی ندارد. حدود یک سال و نیم از عضویت من در این فدراسیون می گذرد که در آن سال ها دیده ام فیپرشی اتفاقات خوبی برای سینمای ایران افتاده است ، امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و ما بتوانیم بیشتر از این جایزه برای ارائه و جلب توجه منتقدان جهان به سینمای خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید  اوج مرگ تاج گذاری در تهران دوباره افزایش می یابد / بهشت ​​زهرا در آرایش حساس

داستان قاضی ایرانی درباره رفتار متفاوت

داور جشنواره گوتنبرگ برای تأثیر ویروس کرونا وی درباره هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن توضیح داد: این جشنواره نیز تحت تأثیر قرار گرفته است ویروس کرونا در واقع این است و نیست ، این اولین جشنواره پس از آن است گاندی ویروس کرونا از نظر جسمی در همه بخشها (البته به جز بازار) انجام می شود. در این جشنواره بخشهای سینما و سالنها همانطور که ظرفیت سالنها وجود دارد به فعالیت فعال خود ادامه می دهند صد در صد پر می شود فقط افراد باید هر 48 ساعت با ماسک بنشینند تست PCR بدهید زیرا ورود به سالن جشنواره تنها با این آزمون امکان پذیر است ، البته بسیاری از سالن ها نیز همین کار را انجام می دهند تست بدون نیاز ، میهمانان نه تنها می توانند با کارت به سالن بیایند ، بلکه باید بلیط خود را از قبل رزرو کنند. در این دوره ، تعداد داوطلبانی که بخشهای مختلف را کنترل می کنند ، برای اطمینان از سلامت مردم افزایش یافته است ، اما جمعیت همان تعداد قبلی است.

وی افزود: بیش از 20 هزار نفر وارد شده و در واقع رد شده اند. فرش با همان جاری این اتفاق می افتد ، همه خوشحال هستند که بعد از آن پشت سر هم یکی فضا آنها در کن احساس طبیعی دارند ، همه خوشحال هستند و خوشنود افرادی هستند که معتقدند سینما زنده شده است ، زیرا بسیاری معتقدند که سینما رویکرد دیجیتالی قاطعی را در پیش خواهد گرفت و شاهد تسلط و پخش آنلاین آن خواهیم بود. تحکم و عزم برگزارکنندگان بسیاری از پیش بینی ها را برآورده کرد. آنها در همان دوره با کنترل نشان دادند ویروس کرونا واکسیناسیون ، چقدر جشنواره می تواند خوب و حرفه ای باشد ، برگزارکنندگان جشنواره با پروتکل ها اوضاع را تا آنجا که می توانند کنترل می کنند ، اغلب اوقات شرایط در دست برگزارکنندگان نیست و به دست مهمانان است که برخی واقعاً اهمیت می دهند و بعضی از آنها اهمیتی نمی دهند. این طبیعی است ، شرایط این جشنواره مانند یک جامعه بزرگ است که در آن ایده های مختلف وجود دارد و دروازه های مختلف تا آنجا که ممکن است برای کنترل وجود دارد.

سلیمان زاده با اشاره به فیلم هایی که تماشا کرده است ، گفت: ما هنوز در روزهای اول جشنواره هستیم تا فیلم را اینجا فیلمبرداری کنیم.شما هستید“تولید شده لئوس کاراکس من دیدم که این فیلم افتتاحیه جشنواره است ، این یک فیلم موزیکال است ، عجیب است که چنین فیلمی توسط کارگردان آن ساخته شود ، البته با همان نگاه تجربی. لئوس کاراکس در این فیلم چیزی نیز وجود دارد که بدان معنی است شما با یک موزیکال سنتی روبرو هستید تو نیستی ولی “شما هستیدیک موزیکال کامل به صورت تجربی F. تولید مثل آدام رانندگان و ماریون توتیار او در این فیلم نیز بسیار برجسته است. نیمه اول فیلم امیدوار کننده بود ، اما فیلم به دلیل یک داستان بد از وسط سقوط می کند. بسیاری از منتقدین موافق هستند “شما هستیداین متوسط ​​است. فیلم دیگری که دیدم از قسمت هفته منتقدان بود ، به نام همسر گورکن. این فیلم سومالی یک فیلم آماتور بود ، با داستانی قابل پیش بینی و تکرار شونده احساس گرایی معتبر بود

بیشتر بخوانید  سه فروند هواپیما و مجوز ایرلاین پیام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

جشنواره کن به سینمای ایران افتخار می کند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جشنواره فیلم کن با افتخار سینمای ایران را با آثاری از کیارستمی و فرهادی به جهانیان ارائه می دهد. در اینجا ، برای فیلم آقای فرهادی ، کارهای زیادی برای ایجاد فضای شهر ، توزیع تریلر و … انجام شده است و توجه زیادی به او و فیلمش شده است. امیدوارم اتفاقات خوبی برای سینمای ایران رخ دهد اما اروپا سینمای ایران را یکی از مهمترین و قدرتمندترین سینماهای جهان می داند و این اصلاً مقدمه ای نیست. منتقدان ، برنامه ریزان و فعالان همیشه می گویند که این افتخار و امتیاز بزرگی برای همه ما است.

سرانجام سلیمان زاده گفت: فیلم آقای فرهادی در تاریخ 13 جولای در این جشنواره نمایش داده می شود ، بسیاری از آنها از جمله منتقدان هالیوود. خبرنگار من پیشنهاد کردم «قهرمان من باید دید. من در اولین تریلری که در ابتدای پخش پخش شد ، حدود 30 ثانیه از فیلم را دیدم. اما باید منتظر بمانیم تا فیلم اکران شود ، اما احساس می کنم با یک فیلم قدرتمند روبرو هستیم ، یک بازی بسیار خاص از امیر. جدید می بینم. در همان سی ثانیه کاملاً مشخص بود که با بدنه جدیدی از این بازیگر روبرو خواهیم شد. در حال حاضر پیش بینی شده است آره این برای “قهرمان” خوب است ، اما آقای فرهادی یک رقیب جدی است اندرسون، شامپاین، مادربزرگ مورتی ، Fran وا ois بز و وجود دارد امیدوارم سینمای ایران در این دوره بدرخشد. من همچنین به عنوان فردی که باعث تکرار می شود خوشحالم اسم من ایران شدم.

دیدگاهتان را بنویسید