داستان فیلم غیراخلاقی یک استاد دانشگاه و اخراج او از تربیت مدرس


فیلم غیراخلاقی استاد دانشگاه تربیت مدرس منجر به اخراج وی شد

دلگرم کننده: رئیس دانشگاه تربیت مدرس فیلم غیراخلاقی استاد این دانشگاه که از اعضای هیئت علمی این دانشگاه نیز می باشد را واقعی دانست.

خبر رابطه غیراخلاقی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با دانشجو در فضای مجازی منتشر شد.

این خبر در شبکه های اجتماعی منتشر شد و بازتاب گسترده ای داشت

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این خصوص گفت: وزارت اطلاعات و دادگستری در این پرونده ورود کرده و از نزدیک پیگیر این پرونده هستند و تحقیقات را آغاز می کنند.

دکتر محمدتقی احمدی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص پرونده های موجود در کمیسیون رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: این کمیته متشکل از اساتیدی است که حقوق، فقه، اجزا، اصول و غیره. . به بررسی مسائل اخلاقی و همچنین شکایات اعضای هیات علمی می پردازد. خوشبختانه در این دانشگاه تعداد تخلفات در دانشکده نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار کم است، اما این کمیسیون می تواند برای مواردی اخراج یا محرومیت صادر کند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: بیشترین موارد مراجعه اساتید به دانشکده بازپرسی مربوط به غیبت اساتید است. یا حرفه ای را تعریف کنید که در سال های اخیر تعداد این مراجعات به ویژه در بین اعضای هیأت علمی جوان افزایش یافته است. به دلیل دستمزد پایین

احمدی تاکید کرد: در برخی مواقع مشاهده می شود که اعضای هیات علمی بیش از میزان مرخصی خود در دانشگاه در خارج از کشور می مانند و موظف به بازگشت به دانشگاه نمی دانند که این خود نوعی تخلف است. در این شرایط اعضای هیئت علمی کمیسیون رسیدگی به تخلفات هستند.»

بیشتر بخوانید  نحوه مدرسه رفتن فرزندان آذری جهرمی در شرایط کرونا

رئیس دانشگاه تربیت مدرس از اخراج دو تن از اساتید دانشگاه به دلیل تخلف خبر داد و گفت: این دو نفر به دلیل غیبت های طولانی مدت از کار برکنار شدند و از آنجایی که تعهدی به دانشگاه نداشتند، اخراج شدند و حتی ما نیز اخراج شدیم. دانشکده ها به منظور تأثیرگذاری بر روند ارتقا یا تغییر وضعیت آنها.

وی یادآور شد: تخلفات اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس که مربوط به دانشجویان، کارکنان و یا حتی پرونده های خارج از دانشگاه است کم است، هرچند در این زمینه مواردی داشته ایم که منجر به انفصال موقت شده است، اما تعداد این پرونده نوع کوچک است

رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز درباره انتشار فیلم غیراخلاقی یکی از اساتید این دانشگاه در شبکه های مجازی گفت: وزارت اطلاعات و دادگستری در این مورد ورود کرده و در حال بررسی است. متوجه می شویم که متاسفانه این ویدئو درست است، اما در عین حال معتقدیم که اگر موضوع صحت داشته باشد، باید شأن و منزلت دانشکده و دانشگاه به نوعی حفظ شود.

وی افزود: اگر موضوع اخیر درباره فیلم غیراخلاقی اساتید در شبکه های مجازی صحت داشته باشد و مراجع ذی صلاح به آن رسیدگی نکنند، ما در دانشگاه موضوع را در کمیسیون رسیدگی به تخلفات اساتید بررسی می کنیم. امیدوارم مراجع قضایی برخورد درستی با این موضوع داشته باشند و هر دقتی در آن مشخص شود و تصمیم گیری شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: این استادی است که رئیس یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه است.


دیدگاهتان را بنویسید