داستان عدم پرداخت هزینه آب حورالعظیم



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینوزارت انرژی ادعا می کند که 1.8 میلیارد متر مکعب آب از تالاب هورالعظیم پرداخت کرده است ، اگرچه مقامات محیط زیست می گویند هوا نامناسب است.

محمد جواد اشرفی ، مدیرکل محیط زیست استان خوزستان ، این کار را انجام می دهد خبرآنلاین وی توضیح می دهد: “با فرض اینکه این اتفاق افتاده باشد (پرداخت هزینه آب) ، توزیع آن در طول زمان مناسب نیست. حداقل واردات تالاب ما در 20 روز گذشته باید حدود 20 تا 25 متر مکعب در ثانیه باشد ، اما در بهترین حالت 8 متر مکعب در ثانیه آب وارد تالاب شده است. “پرداخت هزینه آب در زمستان خوب بود ، اما در تابستان ، وقتی تبخیر خیلی زیاد نیست ، نتیجه نمی دهد.”

برآوردها نشان می دهد که امروزه هر ثانیه 30 متر مکعب آب از هورالعظیم تبخیر می شود. ورودی 8 متر مکعب در ثانیه آب به تالاب به معنای 22 متر مکعب آب در هر ثانیه از تالاب است و هر روز حدود 2 میلیون متر مکعب آب توسط منابع آب هورالعظیم تخریب می شود.

اکنون اما پس از روزها فاجعه تالاب و اعتراضات بسیاری ، بخشی از آب تابستانی تالاب به سمت آن می رود.

اشرفی می گوید: “اکنون 40 تا 50 میلیون متر مکعب آب به تالاب رهاسازی شده است. در شورای کمبود آب استان ، ما با وزارت نیرو توافق کرده ایم که 250 میلیون متر مکعب آب از ژوئن وارد تالاب شود. تا سپتامبر. “

مشروح این گزارش اینجا خواندن.

۲۳۵۲۳۷

بیشتر بخوانید  فروش فوری ارزان ترین خودروی بازار از ۳۱ تیر آغاز می شود+ قیمت

دیدگاهتان را بنویسید