مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داستان ضرب المثل گربه را باید دم قفس کشت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معنی ضرب المثل گربه کشتن دم قفس است


ضرب المثل گربه کشتن دم قفس است: یعنی اگر از ابتدا سعی کنید کار را برای دیگران تمام کنید، در آینده هیچکس جرات اشتباه کردن را نخواهد داشت.

عده ای با گفتن این ضرب المثل در ابتدای هر کاری، چه کار گروهی، چه رهبری و چه آغاز زندگی، سعی می کنند قاطعانه نشان دهند تا دیگران وسط کار تسلیم نشوند و سوء استفاده نکنند.

در زمان های قدیم مردان در ابتدای زندگی از این روش استفاده می کردند تا تا آخر عمر مردسالارانه زندگی کنند! به این ترتیب از همان ابتدای زندگی خواسته های زنان مانند خرید را جدی می گرفتند و یا اگر دعوا می شد با آب و تاب قدرت خود را برای تناسب اندام همسرانشان نشان می دادند!

و با این حساب می خواستند اسراف ها و انتظارات احتمالی همسرانشان را به تصویر بکشند.

البته فکر نکنید این ضرب المثل برای مردان است! برعکس، امروزه بسیاری از زنان در همان ابتدای زندگی سعی می کنند با تخیل کار خود با سخت گیری و قاطعیت زیاد، کار شوهرشان را به نمایش بگذارند و تا آخر عمر برده شان باشند! (فمینیسم!)

البته این ضرب المثل همیشه به معنای منفی به کار نمی رود، بلکه گاهی برای شوخی یا توصیه به سخت کوشی در ابتدا به کار می رود.

داستان ضرب المثل گربه را باید دم قفس کشت

می گویند در زمان های قدیم دختری تندخو و بداخلاقی بود که هیچکس نمی خواست با او ازدواج کند. پس از مدتی پسر محلی شجاع می شود و تصمیم می گیرد با او ازدواج کند.

بیشتر بخوانید  مبلغ جریمه بیرون انداختن ماسک از خودرو اعلام شد

برخلاف تصور عموم، او می گوید که می تواند یک دختر را اهلی کند. خلاصه بعد از مراسم عقد عروس و داماد وارد اتاق می شوند و … دقایقی بعد از عروسی پسر احساس تشنگی می کند.

گربه ای در اتاق است که از او التماس می کند که آب بیاورد. چندین بار تکرار می کند که تو گربه برو آب بیاور. گربه بیچاره که از همه چیز بی خبر بود، تکان نمی خورد تا اینکه مرد جوان چاقویی را از غلافش بیرون آورد و سر گربه را برید.

سپس رو به دختری می کند و می گوید: «برو آب بیاور.

زن مرد پوزخندی زد و گفت: گربه باید در دم قفس کشته شود »


جداکننده خط

خر ما دم نداشت یعنی چی؟

این که مو هرگز از کف دست شما رشد نمی کند چیست؟

ضرب المثل «نه بیا نه برو» به چه معناست؟

اصطلاح عامیانه پشم ریخته شده به چه معناست؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *