داستان شیمی و ناهید ، جنگ با خودی ها و ناامیدی!


شیمی علیزاده ناهید کیانی

MeetNews جدول المپیک: همانطور که انتظار داشتیم ، سه نماینده تکواندو در ایران موفق به کسب مدال در بازیهای المپیک توکیو و این رشته هرمی که قبلاً برای اولین بار از زمان بازیهای آتن به ایران بازگشت ، بدون هیچ عنوانی نبودند. تنها تصویر برجسته تکواندوی ایران در این دوره از بازی ها تقابل ناهید کیانی و کیمیا علیزاده بود که از همان ابتدا به یک بازی باخت دو طرفه برای ایران تبدیل شد.

اگرچه در برخی از ورزش ها مانند تکواندو یا کشتی و حتی دو و میدانی ، تغییر تابعیت ورزشکاران و حضور در مسابقات جهانی و المپیک بسیار اتفاق می افتد و از حساسیت زیادی برخوردار نیست ، اما داستان کیمیا علیزاده و مهاجرت وی به آلمان تأثیر بسزایی دارد در مورد ورزش ایران. و البته افکار عمومی را ترک کرد. با این حال ، کیمیا علیزاده سرنوشت خود را مطابق با خواسته های خود نوشت و ایران را ترک کرد و به عنوان بخشی از تیم پناهندگان سعی کرد مدال برنز را از المپیک ریو به نقره یا طلا در توکیو تبدیل کند.

از قضا یا شاید به درخواست کمیته بین المللی المپیک ، کیمیا علیزاده در اولین مسابقه خود در توکیو با ناهید کیانی درگیر شد و این مشکل به خودی خود باعث ایجاد حساسیت زیادی در ایران شده است و به نظر می رسد هر دو ورزشکار این خرد کنندگی را احساس کرده اند فشار. باغها ناهید کیانی ناخواسته مجبور شد با هم تیمی قدیمی خود روبرو شود و طبیعتاً می خواست به آرزوهای خود در المپیک برسد. با این حال ، نتیجه هرگز خوشحال نبود و اگرچه کیمیا علیزاده برنده شد ، اما هیچ نشانه ای از خوشحالی در چهره او دیده نمی شد. او باید به کدام مردم این پیروزی را می داد؟ به تیم پناهجویان بی پناه المپیکی یا پرچم آلمان ، که هنوز شیمی را برای ورود به تیم ملی تکواندوی آلمان قبول نکرده است؟

بیشتر بخوانید  لیست برندگان قرعه کشی سه محصول ایران خودرو منتشر شد

در همین حال ، ناهید در تکواندوی المپیک توکیو درخشید و حذف زودهنگام آن احتمالاً این ورزشکار را ناامید خواهد کرد. متأسفانه دو تکواندوکار ایرانی نیز عملکرد ناامیدکننده ای در قسمت مردان داشتند و حتی میرهاشم حسینی که به رده بندی رسیده بود ، مدال برنز را از دست داد. بازی های المپیک آتن را به یاد بیاورید ، تیم تکواندوی ایران متشکل از هادی ساعی و یوسف کرمی با کسب دو مدال طلا و برنز به عنوان موفق ترین تیم ورزشی به کشور بازگشت!

اما نگاهی به روند تکواندوی ایران در طول این 17 سال نشان می دهد که بیش از هر عامل دیگری ، این فدراسیون تکواندو است که در پرتگاه ناکامی های اخیر نقش داشته و علاوه بر این نتوانسته از عهده قهرمانی مانند شیمی برآید. علیزاده ، حروف بزرگ حذف می شوند. فرد دیگر ، مانند رضا مهماندوست و حتی هادی ساعی ، اولین مقصر است. به جای نارضایتی از تکواندوکاران ایرانی در توکیو و فکر کردن در مورد س questionال کردن آنها ، باید از محمد پولادگر بپرسیم که چرا در تکواندوی ایران چنین اتفاق وحشتناکی افتاده است؟!

تکواندوی ایران که زمانی یکی از سه کشور برتر جهان در این زمینه بود ، اکنون به قعر جدول سقوط کرده و به نظر می رسد بیش از هر چیز در این جنگ نبرد را از دست داده است. خودیانی که باعث شدند ما حتی از تکرار برنز کیمیا علیزاده زیر پرچم تیم پناهندگان خوشحال نشویم!

دیدگاهتان را بنویسید