داستان شباهت بازیگر فیلم “زندگی زیباست” با حسین پناهی / در کشور ما به نویسنده احترام نمی گذارند!


به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون آژانس “فارس” ، “زندگی زیباست” ، که این روزها از ایجاد شبکه سیما روی آنتن پخش می شود. این داستان زندگی چند جوان امروزی است که ناگهان دیدگاه خود را نسبت به زندگی در طول یک رابطه عاشقانه تغییر می دهند و در نتیجه مواجهه با تجربیات زندگی واقعی ، پنجره هایی برای آنها باز می شود. آنها می رسند.

پریسا شمس ، نویسنده کتاب “زندگی زیباست” ، پیش از این در فیلم “دختران” با کسم جعفری کارگردان فیلم “زندگی زیباست” به عنوان فیلمنامه نویس همکاری داشته و آثاری چون “دیوار به دیوار” ، “خانه ای برای اجاره “” پروانه “و طنز. در مجلات او رمان و داستان کوتاه در زمینه کودکان و نوجوانان و دیگران نوشته است. در رپرتوار شما

نویسنده “زندگی زیباست” برای فضایی طنز آمیز سریال وی گفت: به دلیل فضای این گروه جوان ، محیط کار سرزنده است. اما هر یک از شخصیت ها وارد مرحله جدیدی از زندگی خود می شوند ، گویی زندگی جدید چهره واقعی خود را به آنها نشان می دهد. با این حال ، تجربیاتی که آنها تجربه خواهند کرد ، مخاطب را به ماهیت زندگی نزدیک می کند. یعنی غم و شادی ، کمدی و درام با هم هستند ، حتی گاهی تاریخ شکل تراژدی می گیرد.

شمس در مورد بازیگران زیاد این مجموعه توضیح داد: به نظر من این احتمالاً به این دلیل است که همه شخصیت های جوان سریال دارای عرض و ارتفاع یکسان هستند و همه آنها قهرمان داستان محسوب می شوند. این اثر در اصل بر اساس یک کمدی طنز (کمدی موقعیتی) نوشته شده است ، ما تعدادی شخصیت را می بینیم که موازی یکدیگر هستند و از ابتدای داستان با آنها به طور مساوی آشنا می شویم. هر از گاهی یک یا دو شخصیت برجسته می شوند و بقیه داستان هایشان در همین حال جلو می روند و سپس این چرخه می چرخد ​​و شخصیت ها حرکت می کنند.

بیشتر بخوانید  تست شخصیت شناسی | به تصویر دقت کن و بگو در نگاه اول کدوم حیوان رو دیدی؟

فیلمنامه نویس اضافه کرد: “به عنوان مثال ، جایی ما درگیر داستان دانیل و سارا می شویم. در ادامه ، این دو بعد از ازدواج و داستان رابطه خود با یک پله بالاتر می روند. خانواده شوهر و مشکلات خانه جدید مطرح می شود. سپس به سراغ داستان زندگی سعید و کشف جسد کوهنورد مادرش می رویم و داستانهای این داستان به همان روال داستان عمو و مینا ادامه می یابد و … در واقع ما سعی کردیم وزنه ای بسازیم در این بازی ساختاری توسط شخصیت ها کنترل می شود.

نوشتن درباره نگرانی های جوانان در طول چند دهه

این نویسنده درباره همکاری خود با کارگردان فیلم “زندگی زیباست” اظهار داشت: قاسم جعفری سال هاست در فکر ساخت اثری بر اساس دغدغه های جوانان امروزی است. ما در سال 1987 روی فیلم دختران با هم کار کردیم و در آن زمان این نگرانی برای نسل جدید آن سال ها تکرار شد. خط قرمز نگرانی جوانان را در اواخر دهه 1950 افزایش داد و در Girls من مجموعه ای را بر اساس دختران در اواخر 1960 و اوایل 1970 نوشتم. در بسیاری از شخصیت ها ، اگر ببینید ، کارگردان به خودش اشاره می کند و به مدل دیگری اشاره نمی کند.

وی با بیان اینکه شخصیت آرش شبیه بازی حمید رشید با حسین پناهی بود ، گفت: خود حمید رشید هم اینطور است. در اثری که نوشتم اصلاً ذهنیت شخصیتی را نداشتم که شبیه حسین پناهی باشد. قهرمان پایه یک شاعر جوان حرفه ای بود که کمی درگیر دنیای واقعی اجتماعی است زیرا دنیای دیگری در دنیای خودش اتفاق می افتد. بسیاری از جوانان این کارت ها را آزمایش کردند و روزی که آقای جعفری حمید رشید را آوردم و دیدم او طرح می کشد ، شوکه شدم زیرا با موقعیتی روبرو شدم که فکر نمی کردم ، مدلی به چشم من آمد که نمی دانستم به عشق نیاز دارم یا نه ، من نمی دانستم که می تواند باشد یا نمی تواند باشد. ما در مورد این وضعیت بسیار تردید داشتیم ، اما جعفری تصمیم گرفت این ریسک را بکند و شخصیتی را که دارای این پتانسیل دیوانه وار روی کاغذ است ، جایگزین یک شخصیت واقعی کند که مردم می شناسند.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | رونمایی از محصول جدید بزرگترین اپراتور ارتباطات از راه دور در آمریکا

ثریا گاسمی ؛ بازی با هوش بالا

شمس درباره نقش ثریا گاسمی در این سریال توضیح داد: ثریا گاسمی در طول سال هایی که کار می کردم یکی از لذت بخش ترین بازیگران زن برای من بود. آنها بسیار پر انرژی ، حرفه ای و دقیق هستند و امیدوارم خداوند به آنها عمر طولانی بدهد. خانم قاسمی شخصیت را با هوش و زیرکی بالا درک می کند. من فقط یکبار رفتم که از خانم قاسمی عکس گرفتند و او فرصتی برای گفتگوی طولانی با او پیدا کرد. در مورد قهرمان من یک عمو دارم. در اینجا بود که من از میزان ظرافت های نقش او بسیار شگفت زده شدم. اونم قبل از اینکه حرف بزنیم ثریا گاسمی یکی از شخصیت های اصلی این مجموعه است.

پاریس شمس در ادامه به حقوق مالکیت معنوی نویسنده در سینما و تلویزیون ایران اشاره کرد و گفت: معمولاً تعدادی از ذینفعان حقوق کار فکری در بسیاری از نقاط جهان از جمله تهیه کننده ، کارگردان ، آهنگساز و نویسنده وجود دارند. چرا این افراد در بالای این بخش هستند؟ زیرا آنها نویسنده محسوب می شوند. در کشور ما ، نویسنده هرگز آنطور که باید ارزشمند نبوده است ، فیلمنامه نویس هرگز چنین نبوده است. من عضو شورای مرکزی انجمن نویسندگان فیلمنامه هستم و با همکارانم سعی کردم حقوق بدیهی نویسندگان را در قراردادها به آنها یادآوری کنم ، اما موفق نشدیم.
اهمیت فیلمنامه نیازی به فریاد زدن ندارد

وی در ادامه به بی اخلاقی فیلمنامه نویس پرداخت و گفت: “این قسمت از داستان باورنکردنی است. آقای سیروس الوند یکبار در یکی از این جلسات گفت که من فکر می کنم این یک تعریف کامل و ساده از سناریو است. آنها گفتند تا زمانی که نویسنده شروع به نوشتن ننماید ، فیلمنامه چیزی نیست و جهان فیلمنامه به آرامی پس از شروع نویسندگی توسط نویسنده ایجاد می شود و سپس یک تیم بزرگ گرد هم می آیند تا روزنامه ها را به یک روزنامه تبدیل کنند. نمایش تاریخ. اهمیت فیلمنامه آنقدر واضح است که شما اصلا به آن نیاز ندارید که فریاد. اما موقعیت فیلمنامه نویس آنقدر بی ادب می شود که تعجب می کنیم.

بیشتر بخوانید  مرگ در نیروگاه هرمزگان در حین انجام مأموریت برای شناسایی یک سیل خاص

وی ادامه داد: بخشی از انرژی ما صرف خلق اثر می شود و بیشتر آن صرف تلاش برای اثبات این می شود که چقدر از این کار متعلق به من است و چقدر دیگر نه! “چقدر باید بجنگیم تا تیم تولید به دقیقاً آنچه را که پذیرفته شده انجام دهید؟ چقدر باید بعد از حقوقمان بدویم که برای خیلی ها رقم قابل توجهی نیست. همه اینها مجموعه مشکلاتی است که نویسنده نمی تواند انرژی خلاقانه خود را به طور کامل مصرف کند. هر نویسنده ای با تجربه حرفه ای و صابون شدید سینمایی برای امضای قرارداد می لرزد. به عنوان مثال ، اگر نام نویسنده من در قسمت اشتباه تیتراژ باشد ، هیچ حامی یا طبقه قوی ای برای دفاع از حقوق فکری ما در پشت سر ما وجود ندارد. بخشی از کار سینما مادی و بخش بزرگی معنوی است و تیتراژ مشابه ، تبلیغات و غیره. آنها همچنین بخشی از این بخش معنوی خلاقیت هستند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید