مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داستان تلخ نویسنده ای که به دختران جوان تجاوز می کند + جزئیات یک پرونده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نویسنده به دختران تجاوز کرد

تشویق: حکم نویسنده متهم به تجاوز به دختران در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

مرد متهم به تجاوز به دختران، نویسنده ای 57 ساله است که در زمینه عرفان و فلسفه فعالیت می کرد و دختران جوان را به این بهانه فریب می داد که کتاب جدیدش نیاز به تحقیق، نظرسنجی عمومی و مصاحبه دارد.

او به بهانه اینکه شما جوان و خوشبین هستید و باید با شما مصاحبه کنم، با آنها ملاقاتی ترتیب می دهد، دختران را فریب می داد.

بیشتر قربانیان این پرونده دختران جوان زیر 25 سال هستند و البته نباید فراموش کرد که این فرد واقعاً نویسنده است و چندین کتاب از او منتشر شده است! ‌

در مواردی که طعمه پس از پی بردن به نیت شوم مرد از ادامه رابطه با مرد خودداری می کرد، با تهدید و ارعاب آنها را مجبور به ادامه رابطه می کرد و عنوان می کرد که فیلم هایی را که ساخته است به خانواده نشان می دهد.

او حتی در برخی موارد قربانیان را مجبور به ترک تحصیل یا مرخصی موقت از دانشگاه می کرد تا به او خدمت بهتری ارائه دهند. متهم آنها را تهدید می کرد و گاهی آنها را مجبور می کرد به مغازه بروند و با فروشنده صحبت کنند که او را تحریک می کرد.

متهم از قربانیان خواست رفتار او را ثبت و برایش بفرستند یا هنگام سوار شدن به تاکسی با لمس راننده او را وادار به واکنش کنند. در یک مورد، دو قربانی که دیگر نمی توانستند رفتار متجاوز را تحمل کنند، اقدام به خودکشی کردند.

بیشتر بخوانید  404 پیدا نشد

متهم اخیرا در پرونده ای به جرم ایراد عمدی، تحریک به فساد و فحشا، ساخت فیلم های مستهجن و تهدید به انتشار فیلم های مستهجن متهم شده بود که در نهایت چهار متهم محکوم و تفهیم اتهام شدند.

فایل نویسنده تهاجمی

پرونده این متهم دو بخش است که یکی از آن در دادگاه اداری انجام شده و متهم به اتهام تحریک به فساد و فحشا به 12 سال و 6 ماه حبس تعزیری و به اتهام تهدید به 2 سال و 6 ماه حبس محکوم شده است. مجموعاً 15 سال حبس تعزیری که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید و قطعی شد.

بخش دوم پرونده وی به اتهام تجاوز جنسی اختصاص دارد که بخشی از پرونده دادگاه انقلاب اسلامی تهران است. در دادگاه بدوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه پس از تشکیل جلسه، متهم را به اعدام محکوم کرد اما شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور با رسیدگی به پرونده و ختم تحقیقات و اعاده دادرسی مخالفت کرد. . در همان شعبه 28. دادگاه انقلاب برگشت.

پس از تکمیل تحقیقات شعبه دادگاه، محاکمه این فرد مجددا با حضور شکات در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد و قاضی مقیسه بار دیگر متهم را به اتهام تجاوز جنسی به اعدام محکوم کرد.

این بار شعبه 39 دیوان عالی کشور پس از انجام تحقیقات، رأی صادره را نقض و برای محاکمه به شعبه بازگردانده شد که در شعبه 24 دادگاه انقلاب اسلامی تهران رسیدگی می شود.

متهم در حالی مجرم شناخته شد که پزشکی قانونی تایید کرد که متهم دارای اختلال روانی تحریک پذیری است، اما میزان اختلالات وی برای تبرئه وی از مسئولیت کیفری کافی نبوده است. بازپرس پرونده همچنین معتقد است که او دارای رفتار ضد اجتماعی و سابقه مشکلات روانی است.

بیشتر بخوانید  عکس تولد لاکچری بهاره رهنما در 48 سالگی

آنچه در این پرونده باید مورد توجه قرار گیرد این است که شکات این پرونده پس از گذشت بیش از 15 جلسه در شعبه 28 دادگاه انقلاب و صدور حکم، از اینکه باید خاطرات تلخی را مرور کنند، ناراحت هستند.

شعبه 28 دادگاه انقلاب متهم را به استناد ماده 4 قانون رسانه های سمعی و بصری به اعدام محکوم کرد که در آن آمده است: «در صورت خیانت به زن به عنف محکوم می شود». مجازات زنا مجازات اعدام است.


پیشینه نویسنده بد

جالب اینکه این متهم سابقه کیفری مشابه این پرونده در شاهین شهر داشت که به سه سال حبس تعزیری محکوم شد اما پس از یک سال و نیم حبس با رضایت شکات و آزادی مشروط از زندان آزاد شد اما مجددا اعمال قبلی او انجام شده است.

حال در صورتی که شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب در این مورد مجدداً حکم اعدام را صادر کند، موضوع رای فوری تلقی و برای تصمیم گیری نهایی به هیأت عمومی دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *