داستان تسنیم درباره زندگی سخت در دلیرچ ؛ جاده ای که پس از 20 سال استفاده نشده است – اخبار کهگیلویه و بویراحمد – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب اسوج ظرفیت زندگی روستایی در هر جامعه ای می تواند موجب رونق اقتصاد و توسعه آن جامعه شود ، اما بی توجهی به این مشکل در استان کهگیلو و بویراحمد مشهود است.

زندگی روستایی به دلیل زندگی سالم در برخی جوامع به زندگی شهری ترجیح داده می شود اگر دولت ها نگاه ویژه ای به زندگی روستایی داشته باشند می توانند بسیاری از هزینه های تأمین زندگی شهری را کاهش دهند.

بیش از 40٪ از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاهایی زندگی می کنند که با ظرفیت زیاد خود از کمبود هرگونه زیرساخت برای زندگی رنج می برند.

یکی از این روستاها دلیرچ است ، یکی از توابع شهر تازه ایجاد شده مارگون ، دهکده ای با ظرفیت کشاورزی بالا که از کمبود امکانات اولیه رنج می برد.

این روستا در 32 کیلومتری شهر مارگون واقع شده و دارای 14 روستا است و چهار دهه پس از انقلاب اسلامی هنوز از نعمت بنزین ، راه ارتباطی صحیح ، اینترنت و شبکه بهداشت محروم است.

سید احمد دامنده ، یکی از اهالی روستای دلیرچ ، با بیان اینکه این روستا از ظرفیت کشاورزی بالایی به ویژه در محصولات باغی برخوردار است ، گفت: نبود جاده مناسب باعث شده جاده روستا در فصل بارندگی کاملاً مسدود شود و ترافیک شدید است. عبور از آن دشوار است. “و شاهد مرگ زنان باردار و افراد بیمار در روستا باشید.

وی افزود: نبود شبکه گازرسانی در روستا زندگی مردم را با مشکل روبرو کرده و زمین های کشاورزی با وجود منابع آبی رودخانه دلیرچ تشنه هستند.

بیشتر بخوانید  نکونام: ملوان را به خوبی آنالیز کردیم/ اتفاقی که برای فولاد افتاد در تاریخ بی‌سابقه است- اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

وی از عدم اجرای طرح هادی روستایی در روستاهای منطقه دلیرچ ابراز نگرانی کرد و گفت: کمبود برخی امکانات در این روستا ناشی از کار سیاسی برخی مدیران است.

نماینده شهرهای بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی می گوید: شهر مارگون در سال 1998 با موافقت هیئت وزیران از منطقه ای به منطقه دیگر ارتقا یافت اما برخی از خدمات دولتی در این شهر انجام نشده است. ایجاد.

مهدی روشنفکر با یادآوری مدیران استانی برای ایجاد دفاتر در شهرستان مارگون گفت: برخی از مدیران از زمان تأسیس شهر مارگون تاکنون هیچ تلاشی در این زمینه انجام نداده اند.

وی با اشاره به توزیع وام های محرومیت زدایی ، آب و راه های روستایی در بودجه سال 1400 افزود: تلاش خواهیم کرد از این وام ها به ساماندهی مسیر ارتباطی منطقه دلیرچ کمک کنیم.

120 میلیارد ریال برای جاده کشور مارگون اختصاص دهید

محمد بیکر گائمی فرماندار مارگون با اشاره به شورای برنامه ریزی شهری مارگون گفت: حدود 12 میلیارد تومان از شهر مارگون برای توسعه راه های روستایی تخصیص یافته است که راه روستایی دلیرچ نزدیک به یک میلیارد تومان است. .

رحمان هادم ، مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و استان بویراحمد ، در خصوص گازرسانی به روستاهای منطقه دلیرچ اظهار داشت: مسکن انقلاب اسلامی است.

مقامات قصد دارند آب کشاورزی را تأمین کنند و یک طرح آزمایشی را برای روستای دلیرچ اجرا کنند

رسول فرهادی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ، در رابطه با تأمین آب کشاورزی منطقه دلیرچ گفت: “مطالعات طرح آبرسانی منابع کشاورزی به همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  تحریم‌ها علیه ایران را حفظ می‌کنیم

امیدوار ، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، در رابطه با اجرای طرح آزمایشی مناطق روستایی در منطقه دلیرچ گفت:

وی افزود: اجرای پروژه مدیریت روستایی در هر منطقه توسط بنیاد مسکن منوط به انجام تعهدات سایر ارائه دهندگان خدمات مانند آب ، برق و گاز است ، زیرا اجرای این دستگاه ها مستلزم حفاری و حفر جاده ها و بلافاصله پس از آماده شدن شرایط “طرح آزمایشی مناطق روستایی در حال اجرا است.

انتهای پیام / 541

دیدگاهتان را بنویسید