مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داستان تسنیم درباره امامزاده هایی که به سپری برای مردم روستا تبدیل شده اند + تصاویر – کرمان نیوز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب کرمان ، گنبد طلایی از دور نمایان شد؛ وقتی وارد روستا شدیم ، پس از عبور از باغ های سرسبز ، به نقطه ای پر از اهالی روستا رسیدیم. من قبلاً به این روستا آمده بودم ، زمانی که زمین لرزه آن را با زمین مقایسه کرده بود و هنوز هم آثار زلزله سال 1983 در گوشه گوشه روستای داهویه دیده می شود.

مشاهده قبور قربانیان زلزله ، بازماندگان مجروح روستا ؛ همه آمدند ، زن و مرد ، پیر و جوان ، حتی کودک که از صمیم قلب به پاکسازی گل و لای باقی مانده در حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم کمک کردند و چقدر عاشقانه کار کردند.

زنی که ساکن بود گفت: “خدا ما را بیامرزد. به احترام این امامزاده ، سیل هیچ ارتباطی با ما ندارد. باورکردنی نبود که چند دقیقه دیگر روستا پر از آب شود. “

مردی با بیل که می خواست قبور مطهر 5 شهید گمنام دفن شده در امامزاده سید ابراهیم را زیر گل و لای سیل بیرون بیاورد ، گفت: «بزرگان روستا چنین سیل را به خاطر نمی آورند. امامزاده سدی برای زندگی دهقانان بود. همه چیز خوب ختم شد ، خدا همه ما را بیامرزد. »

به گزارش تسنیم ، سیل جمعه گذشته (16 ژوئیه) به مناطق مختلف استان کرمان خسارت زیادی وارد کرد و به آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم فرزند امامزاده سید محمد بن مجاب زرند نیز خسارت وارد نشد.

حجت الاسلام علی جلالی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم گفت که عصر جمعه گذشته ، 25 تیرماه ، شاهد یکی از حوادث غیر مترقبه طبیعی در منطقه داهویه زرند بودیم. امام وارد شد.

بیشتر بخوانید  همکاری های مشترک در راستای تامین نیازهای بیمه ای فعالان اقتصادی افزایش می یابد

وی ادامه داد: امامزاده سید ابراهیم فرزند امامزاده محمد (ع) است که حرم وی در کرمان واقع شده و خانواده وی از طریق سه واسطه به امام موسی کاظم (ع) می رسند.

مدیرکل خیرات و امور خیریه استان کرمان با اشاره به تحقیقات فنی انجام شده در اداره کل خیرات و امور خیریه استان کرمان گفت: ما در منطقه نبودیم.

وی گفت: خدا را شکر که در جریان این حادثه علی رغم اینکه حدود 20 نمازگزار در این مجموعه حضور داشتند و حتی دو نفر نیز در حرم بودند ، هیچ گونه تلفات و مشکلی برای آنها نداشتیم. “

جلالی با بیان اینکه برآورد اولیه ما از خسارت وارده به این مجتمع ساختمانی بیش از دو میلیارد تن بوده است ، افزود: سالن مراسم و جلسات این معبد به طور کامل تخریب شده و بخشی از محراب ، تربتحان و پناهگاه شریف نیز آسیب دیده است.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به دارایی امامزاده اظهار داشت: بیش از صد فرش در این امامزاده وجود داشت که همه آنها تخریب شدند و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی این مجموعه نیز آسیب دید.

مدیرکل امور خیرین و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه مردم و خیرین همیشه کار کرده اند ، ادامه داد: از اولین ساعات این حادثه ، خود مردم ، گروه های جهادی و … صادقانه بیایید کمک کنید

وی با اشاره به اینکه مجموعه حرم این معبد بیش از یک متر گل و لای دارد که در کمتر از یک هفته با کمک مردم برطرف شد: “اولین نگاه و توجه ما به ترمیم و جبران خسارت وارده به این امامزاده برای مردم و موسسات خیریه

بیشتر بخوانید  من میگم یبار به روش جنوبی ماهی حشو رو امتحان کن | طرز تهیه ماهی حشو

جلالی با بیان اینکه گزارشی تهیه و به ستاد بحران استان ارسال شده است ، گفت: امیدواریم این مجموعه به خوبی در بحث جبران خسارت سیل در استان کرمان حمایت شود.

وی با بیان اینکه سیل به خانه های مردم این روستا آسیب نرساند و به گفته ساکنان منطقه امامزاده ، این یک سپر برای مردم داهوی بود ، افزود: بخش خیرات و امور خیریه همچنین در تلاش است تا بخشی از داخلی خود را جبران کند منابع.

مدیرکل امور خیرات و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه پس از این حادثه هم مردم و هم سازمان های مختلف از جمله شهرداری های زرند و هانوکا ، هیئت های مذهبی و گروه های جهادی به کار آمدند ، گفت: انتظار ما از شورای اسلامی شهر داهویه است دهکده ای که این آسیب را بررسی کند و بدنبال راه حلی باشد که در آینده چنین خساراتی را برای امامزاده و روستاییان تهدید نکند.

به گزارش تسنیم سید ابراهیم بن محمد الحیری بن ابراهیم الذائر الکوفی بن محمد العباد بن موسی الکاظم (ع) فرزند امامزاده محمد و از نوادگان ابراهیم الذیرر (که نام او در آنجا است) است. علاقه مندان زیادی هستند و به گفته ساکنان این منطقه ، این معبد در جریان سیل اخیر سدی برای مردم این روستا بود ، بنابراین در این حادثه آسیبی به خانه های روستاییان وارد نشده است

استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ،

گزارش و عکس از Sarola Incootti

انتهای پیام / 511 /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *