مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داستان تاسف بار خشک شدن درختان پایانی ندارد/ این بار نوبت کرج است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در خصوص انتشار فیلمی از خشک شدن درختان اتحادیه در جاده مخصوص کرج گفت: دستور رئیس جمهور قاضی استان البرز که به این موضوع ورود کرده ایم؛ تحقیقات نشان داده است که بنا به گفته کارشناسان سازمان فضای سبز شهرداری کرج، درختان مذکور متاسفانه از دسترس خارج شده و امکان احیای آنها به هیچ وجه وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: شهرداری برای مقابله با انگیزه مردمی که درختان را خشک می کنند موظف به کاشت درختان جدید به تعداد درختان خشک شده شد و به تعداد کافی از دیروز آغاز و امروز به پایان رسید.

وی با اشاره به انگیزه های متفاوت افرادی که درختان را خشک می کنند، تاکید کرد: متأسفانه در برخی شهرها به ویژه شهرهای بزرگ، عده ای با انگیزه های متفاوت از جمله تغییر هدف یا تغییر ظاهر مکان، علاوه بر خشک کردن درختان در باغات، اقدام می کنند. ، حتی درختان خشکی که در خیابان ها قرار دارند که با رسیدگی قضایی به این موضوع، درخواست تعویض و کاشت درخت می تواند دلایل سوء استفاده را رد کند.

بیانیه شهرداری کرج در انتقاد از خشک شدن درختان

سازمان سیما، منظر و محدوده سبز شهری شهرداری کرج در اطلاعیه خود ضمن ابراز تاسف از فاجعه تلخ رخ داده، با وعده نظارت مضاعف برای جلوگیری از این گونه رفتارهای غیرقابل دفاع در قبال درختان بی پناه، به شهروندان اطمینان داد که ماموران این یگان ذکر کردند. اتحادیه از دستگاه قضایی و نهادهای ذی صلاح می خواهد که پاسخگو باشند و عواقب قانونی رفتار زشت خود را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید  علت انفجار ساختمان بنیاد نخبگان اهواز چه بود؟

این بیانیه می گوید:

«پس از اثرات مشاهده شده خشک شدن این درختان بی پناه در مقابل این اتحادیه در سال 1398 توسط عوامل تلویزیون کرج، سازمان منظر و فضای سبز شهری، کارشناسی لازم در خصوص علل و ابعاد آن انجام شد و پس از آن احتمال عمدی بودن آن، مردم سودجو، در حالی که این سوال در دادگاه مطرح است، به صورت ویژه نظارت می شود.

با توجه به حیات ارزشمند درختان و لزوم حفظ فضاهای سبز کلانشهر کرج که نقش بسزایی در حفظ شادابی شهر و کاهش آلودگی هوا و همچنین در راستای استیفای حقوق شهروندی و احقاق حق شهروندی دارد. وظیفه ذاتی سازمان، هرگونه اقدام عمدی و سهل انگارانه اشخاص حقیقی و حقوقی که منجر به خشک شدن و آسیب رساندن به درختان شود، عمل مجرمانه و بزه تلقی می شود و علاوه بر استفاده از ظرفیت ها و اختیارات سازمانی، بر آن نظارت ویژه می شود. در محاکم تا حصول نتیجه و اعمال قانون در مورد مرتکبین جرم ادامه خواهد داشت که در این مورد نیز صدق می کند.

در پایان با احترام به روحیه طبیعت دوستی همشهریان عزیز که حساسیت مثبت آنها نسبت به درختان همواره یکی از اهرم های نظارتی شهرداری کرج در جهت کشف موارد سوء استفاده و سودجویی و اقدامات عمدی علیه طبیعت بوده است. و درختان، اصحاب رسانه و دست اندرکاران پرونده خشک شدن چندین «کورن یک درخت مقابل واحد پذیرایی در جاده مخصوص کرج» بار دیگر اطمینان می یابد که اگر ثابت شود این حادثه عمدی بوده است، متخلفان قانون در حفظ و گسترش فضاهای سبز شهری با جریمه های سنگین محکوم می شود.»

بیشتر بخوانید  تصاویر پایان عمر سیل وحشتناک در افغانستان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *