مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داستانی در مورد تاریخ مشهد در مستند “مهد هرشید”

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / خراسان رضوی معاون گردشگری شهرداری مشهد گفت: نمایش صوتی “رضوان پت” و مستند “مهد هرشید” به منظور نشان دادن ارزش والای هجرت تاریخی و سیاسی امام رضا (ع) از مرو به مروارید تهیه و تولید شد. مشهد

نرگس شالچیان وی در گفت وگو با ایسنا ، در مورد جزئیات تولید و رونمایی از راه رضوان در دهه کرامت اظهار داشت: جمع آوری محتوا ، ترکیب و تولید این پادکست ها از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و این مجموعه ارزشمند با هدف ارزش بالایی از هجرت سیاسی – سیاسی امام رضا را نشان می دهد. (ع) توسط مدینه به مرو تولید شده است ، ما می خواهیم از طریق آن سایر جنبه های این رویداد مانند روابط اجتماعی این امام را با توجه به شرایط زمانی و مکانی و الگوی رفتاری این امام برای مبلغان و مردم بررسی کنیم. .

وی افزود: در بین تاریخ توسعه شیعه تردیدی نیست که سفر امام رضا (ع) به ایران یکی از مهمترین وقایع تاریخی ایران است و ارائه آن از اهداف اصلی این پروژه در قالب تولید مثل صدا “همچنین محتوای این پادکست ها متناسب با خط مشی خدمات و آشنایی با فرهنگ میزبانی مشهد تهیه و تولید شده است.

معاون گردشگری و پرستش سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: نمایش های صوتی (رادیویی) با موضوع داستان ها و حکایات در مسیر مهاجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو ، لحظاتی از تاریخ و جغرافیای شیعه را به تصویر می کشد ، که ممکن است مربوط به سبک ارتباطی او باشد. مهاجرت تاریخی و سیاسی امام هشتم (ع) از شهر مدینه به مرو و شهادت وی در این منطقه تأثیر بسزایی در فرهنگ این سرزمین به ویژه در ظهور فرهنگ عالی رضوی داشته است.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

شالچیان خاطرنشان کرد: تبیین سیره عملی امام رضا (ع) ، آشنایی مخاطبان با دلایل سفر و اهمیت آن ، بیان بسیاری از فضایل آن حضرت با زبانی فصیح ، دلنشین و جذاب ، ارائه اماکن تاریخی و گردشگری اسلامی ایران در طول مسیر مهاجرت امام (ع) از جمله اهداف این برنامه است.

وی گفت: نمایش رادیویی در مسیر رضوان توسط معاون گردشگری و پرستش شهرداری مشهد در یک سازمان فرهنگی و اجتماعی در 48 قسمت تهیه و با همکاری پرستش رادیو ملی در دهه کرامت پخش شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی گردشگری و زیارتی شهرداری مشهد شهرداری مشهد با اشاره به رونمایی از مستند باشکوه هویت “مهد هرشید” به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت: مستند معروف مهد هرشید ، داستان وقایع و اتفاقات مهم در شهر مقدس طوس و مشهد این سفر تاریخی امام رضا (ع) از مدینه به مرو و ورود وی به مشهد تا امروز را نشان می دهد.

شالچیان با بیان اینکه مستند “گهواره خورشید” شهر مشهد را در چهار قسمت ارائه می دهد گفت: در قسمت اول این مستند به بررسی اوضاع مذهبی و نظامی مردم خراسان از حضور امام هشتم شیعه در منطقه تا قیام ابومسلم. در قسمت دوم ، او در مورد موقعیت استراتژیک مشهد از نظر سیاسی و جغرافیایی صحبت می کند.

وی افزود: قسمت سوم این مستند مربوط به موقعیت ادبی ، فرهنگی و هنری مشهد است ، از جمله شخصیت های برجسته ای مانند کاجه نظام الملک ، فردوسی و شیخ طوسی و مکان هایی مانند مسجد گوهرشاد ، آستان قدس رضوی کتابخانه و آثار دیگر فرهنگ این سرزمین. قسمت چهارم موقعیت مشهد را به عنوان شاهراه تجاری و دروازه ای برای تأمین مواد غذایی از شرق و همچنین تولید محصولات مهم مانند گندم ، زعفران ، زرشک و سایر موارد توصیف می کند.

بیشتر بخوانید  ۵ گوشی ارزان قیمت اندرویدی که بهتر است سمتشان نروید + تصاویر

معاون گردشگری و پرستش سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: تولید محتوای این مستند با تصویب گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد همراه بود و بیش از 6 ماه به طول انجامید. این مستند با مراجعه به دفتر اسناد آستان قدس رضوی ، آرشیو صدا و سیمای خراسان رضوی ، مرکز اسناد دانشگاه فردوسی و سایر منابع و منابع معتبر ساخته شده است. این مستند 16 دقیقه ای با صدای و داستان بسیار جذاب توسط معاون گردشگری و پرستش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تولید شده است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *