مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داروی سورچه چیست؟ | در مورد اثرات سمی جادوگران چه می دانید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سورچه چیست و چه عوارضی دارد؟

Drag Surče سالهاست که در بین جوانان حضور دارد و همانطور که از نامش پیداست به عنوان کالایی برای مهمانی ها و سرگرمی ها استفاده می شود. این ماده از نظر ظاهری شباهت زیادی به کوکائین دارد، اما یافتن کوکائینی که از برگ های کوکا در آمریکای جنوبی به دست می آید، عملاً در شرق بسیار دشوار است.
اما هروئین که در پزشکی با نام دیامورفین نیز شناخته می شود، ماده ای است که از مرفین منشاء می گیرد و به شدت اعتیادآور است که در برخی مناطق می توان آن را به صورت پودر سفید تولید کرد. همین طور نام فریبنده سورچه برای این پودر سفید برای فروش هروئین استفاده شد و بسیاری از جوانان را به قیمت گزاف تحت تأثیر قرار داد، اما شیوع تاج ویروس و کاهش رابطه جنسی در بازارهای غیرقانونی نیز باعث ایجاد افراد و کارت های بسیاری شد. رویاها به ناچار سرکه مصرف می کنند. سورچه نوعی هروئین سنگین به شکل پودر سفید است.

با توجه به گفتگو با خبرگزاری های مختلف با مصرف کنندگان، به این نتیجه رسیدند که سوراخ بسیار سنگین تر از پوشش قبلی است که استفاده می کردند. به همین دلیل، اعتقاد بر این است که می توان تغییرات جزئی در ترکیب هروئین برای تولید مواد ایجاد کرد و یا فروشندگان می توانند آن را با مواد مخدر دیگری ترکیب کنند.
مدیر عامل موسسه نور سپید هدایت گفت: این ماده از هروئین قوی تر است، بنابراین مصرف کنندگان نصف هروئین مورد نیاز خود را مصرف می کنند. وی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث افزایش قیمت تمام شده مواد و کاهش کیفیت آنها شده است که این امر عوارض جانبی را نیز افزایش داده است.

بیشتر بخوانید  بررسی خرمای پیارم و مجول + فرق بین این دو نوع خرما


داروی سورش

هروئین چیست؟

هروئین یک ماده مخدر صنعتی است که باعث اعتیاد می شود. هروئین یک ماده مخدر است که از مرفین به دست می آید و بسیار اعتیادآور است. این ماده به صورت پودر سفید یا قهوه ای (روشن و تیره) تولید می شود که به آن سفید می گویند. این نام ریشه در کلمه سوکرانی دارد و فروشندگان سعی دارند آن را شیئی مناسب برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت بدون عارضه معرفی کنند. اما در واقع، هروئین، صرف نظر از رنگ و کیفیت، بسیار اعتیادآور است و پتانسیل زیادی برای سوء مصرف دارد. سالانه صدها هزار نفر به دلیل مصرف بیش از حد یا مصرف همزمان سایر مواد افیونی دچار اوردوز شده و جان خود را از دست می دهند و اینها تنها بخشی از عوارض مصرف این ماده است.

با وجود غیرقانونی بودن خرید، فروش و نگهداری هروئین در اکثر کشورها، انگیزه‌بخش‌ترین عامل مصرف هروئین، اهداف تفریحی است و تنها در مواردی مانند سرفه‌های شدید یا دردهای غیرقابل تحمل در مقادیر کم در موارد پزشکی استفاده می‌شود.
این ماده را می توان با روش هایی مانند تزریق، کشیدن سیگار و استنشاق استفاده کرد اما در صورت استنشاق احتمال مرگ آن بیشتر است. در شرایطی مانند کما، ایست قلبی و … می توان از راه های مختلفی مانند مصرف نالوکسان از مرگ پیشگیری کرد اما تنها در سال 2015 بیش از 120 هزار نفر بر اثر مصرف این ماده جان خود را از دست دادند.

مکانیسم اثر جوش

مصرف این ماده بر گیرنده های سیستم عصبی مرکزی اثراتی از جمله کاهش درد، بی حسی، سرخوشی، کاهش تحریکات گوارشی (یبوست) و … دارد.

بیشتر بخوانید  تخم‌ مرغ‌ گیاهی‌ چیست ؟

عوارض مصرف

همانطور که گفته شد این ماده تفاوت چندانی با هروئین ندارد و عوارض آنها تقریبا یکسان است. اگر فردی برای اولین بار از این داروها استفاده کند، عوارضی مانند حالت تهوع ایجاد می شود که با مصرف بیشتر از بین می رود و موارد زیر جایگزین آن می شود:


عواقب


اثرات کوتاه مدت مصرف

اولین حالتی که پس از مصرف هروئین و اسید ایجاد می شود راش نام دارد که معمولا با خشکی دهان، سرخوشی و بی حسی در نقاط مختلف بدن، بی اشتهایی و خارش همراه است. همچنین با توقف انتقال پیام های درد از نخاع به بدن، درد جسمی را تسکین می دهد.
پس از راش، مصرف کننده معمولاً چند ساعت به خواب می رود. در این مدت، عملکرد ذهنی به شدت مختل می شود، ضربان قلب کند می شود و تنفس کاهش می یابد. این عوامل تهدید کننده زندگی هستند و می توانند منجر به آسیب دائمی مغز شوند.

باید بخوانید:


عوارض جانبی استفاده طولانی مدت

یبوست طولانی مدت می تواند منجر به هموروئید یا هموروئید شود. عوارضی مانند بی خوابی، اختلالات جنسی مانند انزال زودرس یا کاهش میل جنسی در مردان، عفونت دریچه قلب، عفونت ریه و آسیب کبد یا کلیه، اختلالات روانی مانند افسردگی، اختلالات شخصیتی و بی نظمی قاعدگی در زنان با مصرف مکرر هروئین مشاهده می شود.

علاوه بر این، نحوه مصرف سورگوم باعث ایجاد مشکلات خاصی می شود; به عنوان مثال، سیگار باعث مشکلات ریوی مانند برونشیت مزمن می شود و استنشاق آن خطر مصرف بیش از حد، آسیب به بافت بینی و سپتوم را افزایش می دهد.
هروئین خیابانی حاوی تعدادی افزودنی مانند شکر، نشاسته یا شیرخشک است که رگ های خونی منتهی به ریه ها، کبد، کلیه ها یا مغز را مسدود می کند و باعث آسیب دائمی می شود.
سوء مصرف این ماده همچنین باعث ایجاد تغییراتی در ساختار فیزیولوژیکی و عملکرد مغز می شود که تعادل سیستم عصبی و هورمونی را مختل می کند. استفاده طولانی مدت از اسید و هروئین ماده سفید مغز را از بین می برد و تصمیم گیری، توانایی تنظیم رفتار و واکنش به موقعیت های استرس زا را مختل می کند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که مصرف هروئین باعث کاهش تراکم استخوان و افزایش خطر شکستگی می شود.

بیشتر بخوانید  از خواص درمانی شگفت انگیز کلم قرمز چه می دانید؟


مواد مخدر مانند هروئین


پیامدهای اجتماعی مصرف

بین سال‌های 1962 و 1964، تقریباً 600 مرد معتاد به هروئین در بیمارستانی در کالیفرنیا از نظر سلامت شخصی، سلامت روان، اشتغال، بزهکاری و مرگ و میر مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج این مطالعه نشان داد که بسیاری از آنها پس از اولین استفاده به آن بازگشتند تا پس از مدتی با وضعیت اعتیاد مادام‌العمر با عواقب شدید سلامتی و اجتماعی مواجه شوند. همچنین بسیاری از افراد در چرخه بهبودی و تجدید مصرف گیر کردند که برای آنها دردناک بود و مشکلات مختلفی را به همراه داشت.

هر سال بازارهای خیابانی تغییر می کنند و فروشندگان آنها سعی می کنند از همه منابع استفاده کنند و حتی نام را تغییر دهند و تا حدی محصولات را دستکاری کنند تا فروش بیشتری داشته باشند. سورچچ یکی از مواد مخدر معرفی شده توسط این افراد و در واقع هروئین سفید است که با نام جعلی به عنوان ماده ای اعتیادآور معرفی می شود اما عوارض جانبی شدیدتری نسبت به هروئین معمولی دارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *