مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داروهای گیاهی برای درد میگرن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بهترین و موثرترین داروهای گیاهی برای درمان قطعی میگرن

میگرن بیماری است که علائم را حتی قبل از شروع آن تسکین می دهد. حدود سه چهارم افرادی که از سردرد رنج می برند، سابقه خانوادگی این بیماری را دارند. میگرن نوعی سردرد همراه با درد شدید است. برخی علائم مانند صداهای بلند، بوهای تند، نور زیاد، کم آبی بدن، اضطراب بیش از حد، خواب و غذای ناکافی می توانند میگرن را بدتر کنند.

راه های مختلفی برای کنترل درد ناشی از این بیماری وجود دارد، از جمله؛ از داروها، کمپرس آب سرد استفاده کنید و در اتاق تاریک بمانید. اما راه بهتری برای کنترل این درد آزاردهنده وجود دارد. این یک راه خوب برای خوردن و نوشیدن چند دمنوش گیاهی است که می تواند به کنترل درد کمک کند.

درمان میگرن از دیدگاه طب سنتی

دمنوش های گیاهی برای درمان میگرن

1. سنبل الطیب برای درمان دردهای میگرنی مناسب است

ترکیبی از سنبل الطیب و گل گاوزبان به عنوان یک داروی گیاهی آرام بخش استفاده می شود. اما قبل از آن دم کرده این گیاه فقط سردردهای شدید را تسکین می دهد که می توانید از آن به عنوان مسکن گیاهی برای درمان میگرن استفاده کنید.

دستورالعمل ها: ریشه های خشک شده این گیاه را بشویید. سپس آن را داخل کتری بریزید و کمی آب جوش اضافه کنید. بگذارید سنبل الطیب 15 تا 20 دقیقه بماند تا مواد تسکین دهنده وارد آب شوند. برای تسکین سردرد هم اکنون آن را بنوشید. برای طعم بهتر می توانید لیمو عمانی را اضافه کنید. بهتر است این گیاه دارویی را دور از نور و گرما قرار دهید.

بیشتر بخوانید  ۲۳ خاصیت باورنکردنی کپسول قاصدک + لینک خرید

2. بابونه; معجزه ضد استرس

چای بابونه یکی دیگر از داروهای گیاهی برای افراد مبتلا به میگرن است که به آنها کمک می کند آرامش داشته باشند و بهتر بخوابند. بابونه باعث رفع اضطراب در سیستم عصبی می شود. بنابراین افراد مبتلا به میگرن باید چای بابونه را به عنوان یک نوشیدنی معمولی در برنامه غذایی خود قرار دهند. این چای برای کودکان نیز مضر نیست.

3. گل در ساعت

این گیاه از دیرباز به عنوان مسکن برای استرس و بی خوابی استفاده می شده است. همچنین در درمان سردردهایی که در شرایط خاصی رخ می دهد، موثر است. این گیاه همانطور که از نامش پیداست به افرادی که در زندگی بسیار هیجان زده هستند، افرادی که بسیار احساساتی، آتشین و عصبی هستند و به راحتی عصبانی می شوند توصیه می شود. این گیاه دارای خواص آرام بخش و آرام بخش سیستم عصبی است و سردردهای ناشی از حالات هیجانی را کاهش می دهد.

4. چای نعناع

نوشیدن یک فنجان چای نعنا نیز به کاهش درد کمک می کند. یک فنجان چای نعناع با کمی عسل برای ایجاد احساس آرامش موثر است. نعناع دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به طور معجزه آسایی درد را تسکین دهد. چای بابونه به دلایل مشابه جایگزین خوبی است.

باید بخوانید:

5. زنجبیل

جویدن زنجبیل راه حل دیگری برای سردردهای میگرنی است. به خصوص اگر درد آنقدر قوی باشد که فرد دچار حالت ناامیدی شود.

6. گل مینا

اخیراً از مینای دندان به عنوان یک درمان برای سردرد استفاده می شود. این ماده به دلیل خاصیت ضدالتهابی و توانایی در رفع گرفتگی عضلات استفاده می شود. برای کاهش درد میگرن بهتر است هر روز از این گیاه چای بنوشید. این گیاه به صورت خشک شده در مراکز گیاهان دارویی موجود است. اگر این گیاه را تازه بجوید، ممکن است دهانتان آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید  راههای درمان بیماری عصب باریکش (عصب تحت فشار)

حد مجاز مصرف این گیاه دارویی 125 میلی گرم در روز می باشد. برای رسیدن به حداکثر اثر زمرد برای کاهش درد میگرنی، بهتر است از چای زمرد به مدت طولانی استفاده شود. یک دوره استفاده از چهار تا شش هفته برای بهبود نسبی ضروری است.

چگونه میگرن را با داروهای گیاهی درمان کنیم؟

توجه: زنان باردار نباید از چای مینا استفاده کنند. زیرا مصرف این گیاه دارویی باعث انقباضات رحمی می شود.

7. گیاه نفله

دم کرده نفلا نیز درمان خوبی برای سردردهای میگرنی است. 50 گرم شاخه گل و برگ خشک گیاه را با هزار گرم آب جوش بریزید و بگذارید خوب بجوشد و روزی دو تا سه فنجان بنوشید.

8. روغن اسطوخودوس، استفاده موضعی

این گیاه نه تنها بوی خوبی دارد، بلکه به عنوان یک درمان خانگی برای سردردهای میگرنی نیز استفاده می شود. می توانید از این روغن به صورت موضعی نیز استفاده کنید.

این روغن را روی پیشانی بمالید یا بوی آن را استشمام کنید. دو تا سه لیوان آب ساده را بجوشانید، سپس دو یا چهار قطره روغن داخل آن بریزید و بخار آن را استنشاق کنید.

نکته: این روغن را نباید بخورید و مصرف موضعی یا استنشاقی آن توصیه می شود.

9. ورون آبی (گل ماهور)

این داروی گیاهی به عنوان یک درمان عالی برای سردرد ناشی از استرس و تنش شناخته می شود، زیرا اثر ترمیمی بر سیستم عصبی دارد. زحل همچنین خاصیت تسکین درد دارد.

10. درزهای انقباضی دال

گیاه بشقاب دارای خواص ضد اسپاسم است و به عنوان آرام بخش اعصاب شناخته شده است. به همین دلیل این گیاه دارویی عالی برای سردردهای تنشی محسوب می شود. این گیاه به عنوان یک آرام بخش ملایم نیز عمل می کند.

بیشتر بخوانید  قرص هپاتوکیل در چه مواردی تجویز می شود؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *