مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داروهای ضد بارداری فقط تحت یک شرط قابل ارائه هستند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، معاون وزیر بهداشت در خصوص توقف توزیع داروهای پیشگیری از بارداری در شبکه بهداشت توضیحاتی ارائه کرد.

کمال حیدری بیان کرد: بر اساس قانون تنظیم خانواده مصوب سال 72، شبکه های بهداشت و درمان در سراسر کشور موظف شدند دارو و وسایل پیشگیری از بارداری را به صورت رایگان یا به صورت یارانه در اختیار زنان قرار دهند و حتی آنها را به این امر تشویق کنند.

وی افزود: حتی یک عمل عقیم سازی دائمی زنان و مردان به نام وازکتومی و توبکتومی در شبکه بهداشت و درمان به صورت رایگان انجام شد تا مردم به عقیم سازی ترغیب شوند. نتیجه چنین اقداماتی وضعیت کنونی جامعه و از بین رفتن ظاهر جوان جمعیت و رسیدن به نرخ رشد جمعیتی نزدیک به شش دهم درصد است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: قانون جوانان جمعیت تلاش کرد جلوی این رویکرد تشویقی برای پیشگیری یا عقیم سازی را بگیرد. به همین دلیل و در راستای سیاست جمعیتی، موارد مربوط به پیشگیری از بارداری و استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری و ترویج استفاده از آنها در شبکه بهداشت و درمان دیگر به صورت رایگان توزیع نخواهد شد.

حیدری گفت: با توجه به نقش درمانی برخی از این داروها یا اقلام، دست پزشکان برای تجویز آنها باز است و مردم می توانند این اقلام و داروها را در داروخانه ها خریداری کنند یا با اجازه پزشک از خدمات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  خبر مهم افزایش سن بازنشستگی در سال 1401
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *