داروخانه ها متادون نمی فروشند – اخبار پزشکی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پوجا ، سید حیدر محمدی گفت که در روش جدید تحویل متادون به مراکز ترک اعتیاد از طریق داروخانه ها به جای مواد غذایی و جایگزین های دارویی پیش بینی شده است. در مقر و اعلامیه معاون وزیر ، متادون از طریق ثبت نام در سیستم TITEC از طریق داروخانه های منتخب به مراکز MMT توزیع می شود و داروخانه ها متادون نمی فروشند.

وی افزود: یکی از دلایل نشت متادون در بازار آزاد عدم نظارت دقیق بر زنجیره تولید است که از این پس با ثبت نام و شناسایی در تمام مراحل ، امیدواریم نشت آن کنترل شود تا توسط قانونی که شما اطلاعات را به طور صحیح و دقیق ثبت می کنید ، این دارو از طریق داروخانه ها به عنوان مرجع مورد تأیید سازمان غذا و دارو بین مراکز ترک اعتیاد توزیع می شود.

محمدی با تأکید بر اینکه طبق سیاست عدم تمرکز ، تغییر رویه توزیع متادون از طریق کانال داروخانه های منتخب به مراکز ترک اعتیاد روند کار را تسهیل می کند و دسترسی را تسهیل می کند ، ادامه داد: با اجرای این طرح مراکز ترک اعتیاد به راحتی می توانند مراجعه به داروخانه های منتخب. برای دریافت سهمیه متادون خود ، در حالی که در گذشته مواد غذایی و دارویی جایگزینها از مراکز استانها و دانشگاهها برای تهیه سهمیه خود مجبور بودند.

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  حکایت مال‌دار بخیل از باب سوم گلستان سعدی + فایل صوتی

دیدگاهتان را بنویسید