دادگستری برای رئیس جمهور هزینه دارد / چرخش دولت توسط تبریس – آژانس Mer | اخبار ایران و جهان



محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی در مورد اقدامات لازم دولت سیزدهم برای اجرای شعار عدالت محور گفت: می توان در ادبیات درباره عدالت زیاد صحبت کرد اما به کارگیری و تحقق آن کار دشواری است. اگر می خواهیم به دنبال عدالت باشیم تا همه چیز سرجای خود باشد ، باید بین عدالت و برابری تفاوت قائل شویم. به عنوان مثال ، اگر کسی بعد از سی سال تخصصی کسب کرده باشد ، نباید انتظار داشته باشیم که حقوق وی با شخصی که در خانه می خورد و می خوابد و فعالیتی ندارد ، یکسان باشد.

وی گفت: مهم این است كه پول برای تولید مثل و ثروت جمع نشود و برای این منظور ، به عنوان مثال در ابتدا آقای رئیسی اعلام كرد كه مدیران وی از حقوق بالای مدیریتی برخوردار نیستند زیرا حق مدیریت تعریفی مبهم دارد. اگر کسی واقعاً خادم باشد و بخواهد برای کشور کار کند ، پس از چهار سال در مدیریت اجرایی خود را وقف می کند تا با یکدیگر رقابت نکند و برای گرفتن جای رد نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: موضوع دیگر برای تحقق عدالت این است که مالیات بر اموال و دارایی فرد باید به طور شفاف اعمال شود. اگر قانون به آن اقتضا کند ، مجلس باید قانون خود را تصویب کند و اگر قرار است اجرا شود ، مجریه باید از نزدیک آن را کنترل کند. در صورت تحقق انصاف ، مالیات بر دارایی و درآمد باید توضیح داده شود.

بیشتر بخوانید  هریسه چیست و چگونه درست می شود؟

سلیمانی معتقد است که اجرای عدالت به اطلاعات نیاز دارد و تأکید کرد: اطلاعات همچنین به فناوری اطلاعات نیاز دارد ، بنابراین اگر دولت واقعاً به دنبال اجرای عدالت است ، باید اطلاعاتی در زمینه های تجارت ، معاملات ، ثروت ، دارایی ، زمین ، فروش و … داشته باشد. .. از این نظر یک تأخیر وجود دارد و زمانی که من در مجلس بودم ، دیدم که متأسفانه بسیاری از مردم هزینه می کنند تا این شبکه های اطلاعاتی کار نکنند. از مخالفان اصلی شبکه اطلاعات جامع کشور می توان به بانک هایی اشاره کرد که می خواهند شبکه های خصوصی و کارخانه های بلند کردن بیل را اجاره کنند.

وی افزود: س isال این است که آیا دولت می تواند آنها را کنترل کرده و با آنها بجنگد؟ آیا آنها چرخ دولت را نخواهند شکست؟ البته کار دولتی که به دنبال اجرای عدالت است دشوار و پیچیده است و ستاد و افراد لجباز به دولت و رئیس جمهور اجازه نمی دهند برای تحقق عدالت گام بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: عدالت متن قانون و متن اسلام ، خواست مردم و اراده رهبری است اما اجرای آن موانع زیادی دارد زیرا این غول ها خیلی قوی. به عنوان مثال ، شهرداری با وضعیت اقتصادی بهتر از شهرداری. آیا وزیر تحت پوشش عدالت قرار می گیرد؟ فکر نمی کنم بتوان چنین مثالی زد که وی این کار را انجام داده یا به اجرای آن اعتقاد داشته باشد.

سلیمانی گفت: به هر حال اجرای عدالت مسئله پیچیده و خطرناکی است و هر دولتی که شعار می دهد باید منتظر عواقب آن باشد. آیا مردم طبری اجازه می دهند عدالت محقق شود؟ اگر آقای رایس وزرای اصلی دادگستری را كه مختص مردم هستند و هیچ فعالیت اقتصادی شخصی ندارند و كار مردم را رصد نمی كنند ، انتخاب كند ، گوشه و كنار عدالت اعمال می شود و مردم آن را می چشند.

بیشتر بخوانید  ماجرای ازدواج ویدا جوان +عکس

وی با تأکید بر اینکه اجرای عدالت کار بزرگی است و در عین حال باید انجام شود ، اما مرد روی زمین این را می خواهد ، گفت: آیا رسانه ها به شخصی که جهت گیری عدالت دارد اجازه می دهند در یک وزارتخانه عدالت را انجام دهد؟ آنها او را ناراضی می کنند ، او را ناخوشایند می کنند ، زیرا معیشت آنها در دست این افراد است. در مجلس نهم و در دولت های مختلف ، من افرادی را می شناسم که وقتی از آزادی صحبت می کنند ، گلوی آنها را می شکنند ، اما دیگر هیچ کس دیکتاتوری در قوه مجریه نخواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: آقای روحانی هر روز صحبت می کند و می گوید که وضعیت مردم خوب است اما بسیاری از رسانه ها سکوت می کنند. آقای روحانی نگفت جیب مردم تورم را تعیین می کند؟ جیب مردم تورم بالای 60 درصد را اعلام می کند اما بانک مرکزی در خواب است و گفته می شود تورم زیر 20 درصد است.

سلیمانی در پایان گفت: به هر حال پرچم عدالت باید در دست دستگاه قضایی باشد و به هر کارمندی که به دنبال عدالت است باید فرصت دادخواهی و اجرای آن را داد. من نمی دانم آقای اژه ای برای عدالت آماده شده است یا خیر ، اما آقای رئیسی آماده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید