دادستان تهران: قضات باید حداقل ماهانه یک بار در زندان ها حضور داشته باشند – اخبار حقوقی و قضایی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گفته گروه اجتماعی آژانس تسنیم، علی القاسی در جلسه ویدئو کنفرانس با دادستانی استان تهران که برای بهبود ارزیابی کار دادگاه های تهران و دادستان های شهر تهران برگزار شد ، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت خدمت به مردم در انتصاب جدید رئیس قوه قضاییه موضوع خدمت به مردم توسط رئیس سابق قوه قضائیه و انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجی رهبر معظم انقلاب برجسته شده است و دادسرا باید این موارد را در نظر بگیرد نکات استاندار در اقدامات خود ، برنامه کاری و راه حل ها مدیریت را در اولویت قرار دهید.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به دادگستری سرمایه نظام است ، افزود: این اعتماد در رضایت از کار دادگاه ها به عنوان خط مقدم روابط دادگستری با مردم منعکس می شود و باید توجه کافی به حفظ این سرمایه “

دادستان تهران اولویت های دادستانی تهران را تشریح کرد و گفت: لزوم توجه به رفع تعلل ، تسریع در تعیین تکلیف پرونده های قدیمی ، افزایش استفاده از ارتباطات الکترونیکی و فن آوری های جدید در سیستم تعقیب ، تکریم ارباب رجوع ، مدیریت ویژه موارد و جرایم بی نظمی و امنیت جامعه ، تسریع در رسیدگی به پرونده های چند وظیفه ای و توجه به انضباط اداری و رفتار و ارتباطات انسانی از جمله برنامه های دادستانی تهران است که باید در دستور کار قرار گیرد.

این رهنمود راهنمایی عملی برای بهبود کار دادگستری بر اساس سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی 1400 و تمرکز بر مبارزه با فساد در داخل و خارج از دادگستری ، تعقیب حقوق عمومی ، مدیریت پرونده های جرایم اقتصادی با تولید و پیشگیری او بر تعطیلی واحدهای تولیدی و تقویت سیستم های ارتباطی الکترونیکی با نهادهای اجرای قانون تأکید کرد.

بیشتر بخوانید  بازنشستگان در شب یلدا سورپرایز می شوند

القاسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر مقام معظم رهبری و سیاست های کلان قوه قضائیه و قوه قضائیه با اشاره به اهمیت بازداشت و حمایت از آزادی زندانیان ، بر لزوم حضور مداوم قضات و بازپرس در پرونده های زندان تأکید کرد. رویکرد رهبران قبلی و جدید. ر Theسای دادگاه ها می خواستند از بی ادبی پرهیز کنند و سعی کنند با استفاده از م forسساتی برای بخشش ، آزادی مشروط ، تعلیق ، حبس و غیره و حداقل ماهانه یکبار قضات از کلیه دادگاه های نزدیک ، در تعیین زندانیان واجد شرایط تسریع کنند.

در ابتدای این جلسه معاون اول دادستان تهران با ارائه گزارش آماری جداگانه از وضعیت اجرا در هر یک از مناطق تهران افزود: در سال 1398 55 هزار و 694 پرونده و در سال 1399 56 هزار و 617 پرونده و در سه پرونده در ماه اول سال 1400 ، 6081 پرونده از لیست پرونده های دادگاه های تهران کسر شد.

وی ابراز امیدواری کرد که شاخص اطلاع رسانی الکترونیکی ، همانطور که در 1400 برنامه عملیاتی دادسرا پیش بینی شده است ، تا سپتامبر 1400 به 95 درصد برسد.

روز سه شنبه ، 13 ژوئیه 1400 ، به منظور بهبود ارزیابی کار دادستانی تهران و تهران ، یک ویدئو کنفرانس ، به ریاست دادستانی تهران ، مطابق با پروتکل های بهداشت دادستانی تهران برگزار شد. دادستانی شهر سال 99 و سه ماهه اول سال جاری بر اساس اهداف و شاخص های برنامه عملیاتی 1400 ارزیابی شد.

در این جلسه دادستانی با توجه به آمار پرونده های ورودی ، خروجی و مختومه در شعب دادگاه ، بازجویی و اجرای احکام ، آمار و انواع تصمیمات دادگاه ، آمار اطلاع رسانی الکترونیکی ، میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها ، وضعیت 10 اتهام اول در هر یک از دادگاه ها ، آمار پرونده های قدیمی در نظر گرفته شد ، و غیره

بیشتر بخوانید  ماهی دست‌دار دوباره دیده شد!

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید