خون مورد نیاز بیماران در سیستان و بلوچستان – اخبار پزشکی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران در پویا ؛ بشیر حاجیبیگی با اشاره به استفاده گسترده از تاج در سیستان و بلوچستان و کاهش سطح ذخایر خون در استان ، گفت: استان به شدت کاهش می یابد.

وی ادامه داد: پس از کاهش خون رسانی با استفاده از شبکه ملی خونرسانی و همچنین اهدای خون از اهدا کنندگان در استان های آذربایجان شرقی ، زنجان ، تهران ، کردستان ، سمنان ، کرمان ، خراسان جنوبی ، رضوی و مرکزی ، اهدای خون انجام شد به استانهای سیستان و بلوچستان فرستاده شده و خون مورد نیاز بیماران در این استان تأمین شده است و اکنون مشکلی از این نظر وجود ندارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: با توجه به وسعت استان های سیستان و بلوچستان و وجود بیماران تالاسمی در آن استان که هر دو هفته یک بار به انتقال خون نیاز دارند و شیوع بیماری عروق کرونر در این استان خوشبختانه ، خون مورد نیاز بیماران در این استان تأمین شد.

گروههای مثبت و منفی را اهدا کنید

وی تاکید کرد: در حال حاضر میزان ذخایر خون در سیستان و بلوچستان طبیعی است اما هنوز کمبود گروه خونی O مثبت و منفی داریم و نیاز به افرادی در این استان وجود دارد که این گروه های خونی را برای اهدای خون. “

حاجی بیگی با تأکید بر اینکه با استفاده از شبکه ملی خونرسانی ، کمبود خون در کشور را مجاز نمی دانیم ، افزود: مردم باید به نیاز به خون مداوم توجه کنند و باید اهدای خون مداوم باشد ، اما هموطنان ما در سیستان و بلوچستان ، به ویژه مورد علاقه های تالاسمی ، به شما اطمینان می دهیم که نگران خونرسانی نباشید.

بیشتر بخوانید  عناوین اخبار دوشنبه 27 بهمن 1400 / تصاویر

به گفته مدیرکل انتقال خون در سیستان و بلوچستان ، 3200 بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان 68 درصد خون اهدا شده را مصرف می کنند. سیستان بلوچستان ، واقع در جنوب شرقی کشور ، یکی از استانهایی است که دارای وضعیت قرمز عروق کرونر است و در سویه هند شرکت می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید