خوش و بش با شاهین نارنجی پوش! / از ایمنی شاهین سایپا چه می دانید؟



به گزارش شمانیوز؛ شاهین اولین محصول روی پلتفرم SP100 است. این خودرو نیز مانند تارا در دسته خودروهای داخلی قرار می گیرد و مانند رقیب آبی خود ابتدا در نسخه گیربکس دار به بازار عرضه شد و اکنون پروسه تولید مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک به مرحله تولید رسیده است. یک پایان. جاده. مسئولان سایپ ادعا می کنند که در طراحی این خودرو از یک شاهین ایرانی به نام شاهین قرمز الهام گرفته شده است. اما جالب است بدانید که رهام نام یک پرنده شکست ناپذیر از نژاد شاهین نیز هست!

ماشین شاهین

در مدل اتوماتیک لوگوی شاهین روی صندوق عقب به متن فارسی تغییر یافت. نشان CVT که نمادی از ساختار اتوماتیک این سدان اتوماتیک است نیز بر روی این خودرو دیده می شود. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CVT شاهین باید نیرو را به چرخ های جلوی این سدان سایپا منتقل کند. این گیربکس دارای ساختار تیپ ترونیک یا قابلیت تعویض دستی دنده می باشد و می توان 2 حالت عادی و برفی را برای این گیربکس انتخاب کرد.

ماشین شاهین

مشخصات فنی شاهین

همانطور که گفته می شود در حال حاضر سایپا شاهین اتوماتیک با همان موتور M15T در بازار حضور دارد. این موتور که بر روی نسخه دنده فالکون با حجم 1.5 لیتر و ساختار 4 سیلندر و 8 سوپاپ نیز نصب شده است، مجهز به توربوشارژر بوده و 110 اسب بخار قدرت با 178 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در مورد گیربکس، بلبرینگ اتوماتیک مجهز به گیربکس نسل سوم CVT است که توسط پانچ طراحی و تولید شده است. به گفته مدیران سایپ، این گیربکس از نظر ساختار و سطح فناوری با گیربکس کوییک CVT اتوماتیک و ساینا اتوماتیک تفاوت دارد و نسل جدیدی از سیستم انتقال پیوسته پانچ در آن به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید  چه غذاهایی با داروها تداخل دارند؟

ماشین شاهین

فالکون سیتی

گروه خودروسازی سایپا این محصول جدید را زیر ذره بین قرار داده و از نظر ایمنی تست کرده است.

در یکی از این مطالعات، شاهین در نسخه اولیه به مرکز ایمونواسی اروپا فرستاده شد. شاهین ایرانی در این مرکز موفق به قبولی در آزمون استاندارد E95 R95 و کسب 3 ستاره ایمنی شد.

در تست تصادف ECE R95، در حالی که وسیله نقلیه ثابت است، یک جسم متحرک با وزن 950 کیلوگرم (MDB EEVC = 950 کیلوگرم) با زاویه 90 درجه با سرعت 50 کیلومتر در ساعت به کناره خودرو برخورد می کند.

ماشین شاهین

این تست که تست ضربه جانبی نیز نامیده می شود، سلامت راننده (ES-2) را بررسی می کند و با در نظر گرفتن برخی پارامترهای روی خودرو و همچنین ساختار پس از تصادف، گواهینامه ECE R95 به خودرو اعطا می شود.

تست تصادف و گواهی ECE R95 یکی از شش مولفه اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپا است.

حفظ تعادل ضربه، اجتناب از نقاط جوش و ستون های اتصال، پایداری ستون های افقی و سازه های سقف، حفظ سلامت کامل ستون های A و C، کنترل مناسب نیرو در نقطه R، امکان باز شدن درب پس از تصادف، ضربه سلامت ضربه ساختار جاذب به پا و پهلوی سرنشین وارد می شود، ستون افقی پایینی را نمی شکند و … باعث می شود شاهین حتی بدون کیسه هوا و پرده جانبی به استاندارد پیشرفته ECE R95 دست یابد و آن را به ایمن ترین خودروی ملی تبدیل کند. سخت نگیر.

لازم به ذکر است سایپا شاهین تاییدیه نهایی استاندارد ECE را دریافت کرد و تا امروز دو تست ایمنی به صورت رسمی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید  ۱۴۱ نماینده مجلس خواستار شفافیت آرای خود هستند

ماشین شاهین

عملکردهای شاهین خودکار

بلبرینگ اتوماتیک در 2 نسخه قرار خواهد گرفت که در نسخه فول امکانات بیشتری نسبت به مدل گیربکس دار خواهد داشت نور روز، دکمه استارت، فرمان برقی، ترمز جلو و عقب دیسکی، تریم داخلی چرم مصنوعی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور لاستیک ، سیستم GSI، صفحه نمایش لمسی، بلوتوث، دوربین و سنسور عقب، ناوبری ماهواره ای و غیره. علاوه بر این ویژگی‌هایی که در دنده‌ی G دیده می‌شود، سایپا می‌خواهد در نسخه‌ی اتوماتیک این سدان کروز کنترل، یک چرخ آلومینیومی 16 اینچی و شیشه‌ی دودی با سطح جدیدی از تابش UV را به خودرو اضافه کند.

مدل جدید روکش صندلی، تریم جدید کابین، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کیسه هوای جانبی و صندلی های برقی جلو نیز از جمله ویژگی هایی هستند که به احتمال زیاد در لیست تجهیزات پرتو اتوماتیک دیده می شوند.

ماشین جوان

دیدگاهتان را بنویسید