خوشگذرانی جمشید هاشم پور با بازیگر جوان در کاشان



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: جمشید هاشم پور او با نام هنری جمشید آریا در سال ۱۳۲۳ از پدر و مادری اردبیلی در تهران، در خیابان سلسبیل به دنیا آمد. جمشید هاشم پور تحصیلات خود را تا فارغ التحصیلی در رشته ریاضی ادامه داد. جمشید هاشم پور متاهل و دارای دو دختر است. جمشید هاشم پور او اخیرا در سری نیسان آبی بازی کرد و تزریق ژل لب او توجه همه را به خود جلب کرد.

جمشید هاشم پور

نام: جمشید

نام خانوادگی: هاشم پور

تاریخ تولد: 1.5.1323

محل تولد: تهران

تحصیلات: دیپلم

فرزندان: دو دختر

زندگی جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور قبل از انقلاب

جمشید هاشم پور در سال 1323 در خانواده اردبیلی در خیابان سلسبیل تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا فارغ التحصیلی در رشته ریاضی ادامه داد. او اولین فیلم خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان کارگردان ایرانی ارمنی الاصل در سال ۱۳۴۷ و ایفای نقش کوتاهی در فیلم جهانان سفید آغاز کرد. وی سپس در فیلم های پرویز خطیبی و حوض جنجل عیوالله به کارگردانی منوچهر نوذری، زیباترین زن جهان (با منوچهر و تاوکا)، قسمت (به کارگردانی امیر شروان) و عشقی ها (به کارگردانی جمشید شیبانی) بازی کرد. آخرین فیلم جمشید هاشم پور قبل از انقلاب «زیباترین زن جهان» به کارگردانی کادر الله احسانی و بازی منوچر واتوک، جمیل بود. پس از آن مدتی سینما را ترک کرد تا اینکه در سال ۱۳۶۱ به دعوت مسعودا کیمیایی برای بازی در فیلم خط قرمز به سینما بازگشت. او ستاره دهه هفتاد سینمای ایران بود.

بیشتر بخوانید  قیمت ارز دیجیتال 26 جولای 1401 / جهش 11 درصدی قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته

جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور بعد از انقلاب

او در فیلم تارج ایرج قدری نقش «زینال بندری» را بازی کرد که جمشید هاشم پور (آریا) را با سر تراشیده به مردم معرفی کرد. به حدی که مرد قهرمان پاک تراشیده سالهاست که مخاطبان زیادی را روانه سینماها کرده است. فیلم های بعدی جمشید هاشم پور عبارتند از: فرماندهی، بازداشتگاه، نقطه ضعف، بالاش، پایگاه جهنمی، عقاب ها، یوزپلنگ، تیغ و ابریشم، عشق و مرگ، آخرین اقدام، ندای شیطان، دادستان، کرک، مادر، طعمه، افعی، جران. ، آخرین خون، چاقو، فرار از کمپ، آخرین بندر، حمله طوفان، یاغی، رنجر، زخمی، مجازات، گروگان، عقرب، آواز قو، گشت ارشاد، مسافر ری و چندین فیلم دیگر تا به امروز.

جمشید هاشم پور یکی از معدود بازیگران موفق سینمای ایران است که در کار تئاتر فعالیتی نداشت و همانطور که در یکی از مصاحبه هایش می گوید، سینما از سینما شروع شد و تنها فعالیت تئاتری اش صحنه هایی از فیلم ندای شیطان بود. او در صحنه های تئاتر به کارگردانی مجید مظفری به ایفای نقش پرداخت. او با بازی در نقش های مختلف توانایی های خود را ثابت کرد. در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد قرن گذشته، علاوه بر بازی در فیلم های اکشن و حادثه ای، در نقش های دیگری نیز تلاش کرد: روز باشکوه (کیانوش عیاری، 1367) – مادر (علی حاتمی، 1368) – پرده آخر (واروژ) کریم مسیحی، 1369 – عشق و مرگ (محمدرضا دلمی، 1369) و عاشقان (علی حاتمی، 1370).

هاشم پور پس از دریافت مدرک افتخاری از هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر (1377) برای بازی در فیلم خیوه (رسول ملاقلی پور) انتخاب شد و سعی کرد در فیلم های خوب و متفاوتی بازی کند. بازی بسیار خوب او در فیلم های آواز کو (سعید اسدی، 1379)، سفر به فردا (محمدحسین حقیقی، 1380)، قارچ سمی (رسول ملاقلی پور، 1380) و واکنش پنجم (تهمینا میلانی، 138). او در این سالها در مصافری (داود میر باقری، 1379) اجرای خیره کننده ای ارائه کرد.

بیشتر بخوانید  عاشقانه جدید بهاره رهنما غوغا کرد

جمشید هاشم پور در سال 1381 دو فیلم «واکنش پنجم» و «سفر به فردا» را روی پرده سینماهای تهران داشت. بازی خوب او در فیلم «سفر به فردا» که نامزدی بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد به دلیل اکران نامناسب و نوع فیلم آنطور که باید دیده نشد. بازی کوتاه او در فیلم کیفر بسیار جذاب و تاثیرگذار بود به طوری که عکس این بازیگر روی اکران تبلیغاتی تیزر تبلیغاتی قرار گرفت. هاشم پور در سال 1385 در فیلم استقلالی بری خدا نقش سختی را ایفا کرد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد.

جمشید هاشم پور

جوایز

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد (هیوا)

17. جشنواره فیلم فجر (مسابقه فیلم ایرانی) – 1377

برنده جایزه طلایی بهترین بازیگر مرد (واکنش پنجم)

دوره چهارم به انتخاب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) – 1392

برنده جایزه طلایی بهترین بازیگر مرد (مسافر ری)

دوره دوم به انتخاب سایت ایران آکتور (بهترین های سال) – 1392

چهارمین بازیگر نقش اول مرد سال (قارچ سمی)

دوره هفدهم به انتخاب نویسندگان و منتقدان (بهترین سالها) – 1381.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سال (واکنش پنجم)

دوره هجدهم به انتخاب نویسندگان و منتقدان (بهترین سالها) – 1382.

اهدای تندیس حافظ برای یک عمر فعالیت هنری

جمشید هاشم پور

داستانی درباره سر تراشیده و کار ممنوع

به گزارش جمشیداشامپور، ارشاد وقتی برای ایفای نقش در برخی فیلم ها سرش را تراشید، چندین بار به او تذکر داد و او را نیز از این کار منع کرد و این بازیگر نقشی در آن ندارد و صورت و سر تراشیده اش نقشی نداشت. تصمیم شخصی او

بیشتر بخوانید  در دولت سیزدهم قدرت در دست مردم است


دیدگاهتان را بنویسید